Saako Suomitavis antaa lapselleen intialaisen nimen, kuten esim. Rasite
Siinä on lapsen nimi minun makuuni. Tiedän yhden Rasitteen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikamme toinen nimi on Claudius
Tarvitsi nimivaliokunnan hylkäyksen ja valituksen,jotta meni läpiSinänsä hieno nimi, mutta voi olla aikamoinen painolasti lapselle. Claudia taas neutraalimpi.
Millä tavalla se voi olla painolasti? Eihän niitä toisia nimiä ihan hirveästi käytetä.
Ei välttämättä ole, mutta voi olla. On kuitenkin Rooman keisarin nimi, mahtipontinen siis.
Julius jostain syystä ei tuo sitä samaa efektiä. Nimet ovat fiilisasioita, jotkut niistä vaativat kantajaltaan tiettyä asennetta.
Mutta ei siitä ongelmaa kannata tehdä.
Mutta millä tavalla se painolasti voi ilmetä?
Vaikkapa kiusaamisena tai aina kun joutuu sanomaan nimensä, saa reaktiona naureskelua. Mutta ei maalata piruja seinälle.
Ok. Mun nimi on Anna, ja mua kiusattiin yhdessä vaiheessa muun muassa siten, että se rimmaa sanan panna kanssa. Se ei ollut kiusaamisen syy, mutta kaikesta tietysti keksittiin sanomista. Yhdellä toisella luokalla oli poika, jonka lempinimi oli Julli, mutta kiusallista rimmaamista ei koskaan otettu esille, koska hän oli ns. kova jätkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikamme toinen nimi on Claudius
Tarvitsi nimivaliokunnan hylkäyksen ja valituksen,jotta meni läpiSinänsä hieno nimi, mutta voi olla aikamoinen painolasti lapselle. Claudia taas neutraalimpi.
Millä tavalla se voi olla painolasti? Eihän niitä toisia nimiä ihan hirveästi käytetä.
Ei välttämättä ole, mutta voi olla. On kuitenkin Rooman keisarin nimi, mahtipontinen siis.
Julius jostain syystä ei tuo sitä samaa efektiä. Nimet ovat fiilisasioita, jotkut niistä vaativat kantajaltaan tiettyä asennetta.
Mutta ei siitä ongelmaa kannata tehdä.
Mutta millä tavalla se painolasti voi ilmetä?
Vaikkapa kiusaamisena tai aina kun joutuu sanomaan nimensä, saa reaktiona naureskelua. Mutta ei maalata piruja seinälle.
Ok. Mun nimi on Anna, ja mua kiusattiin yhdessä vaiheessa muun muassa siten, että se rimmaa sanan panna kanssa. Se ei ollut kiusaamisen syy, mutta kaikesta tietysti keksittiin sanomista. Yhdellä toisella luokalla oli poika, jonka lempinimi oli Julli, mutta kiusallista rimmaamista ei koskaan otettu esille, koska hän oli ns. kova jätkä.
Niinpä.
Muistan lapsuudestä erään, jonka sukunimi oli Paukku. Voitte kuvitella.
Ilahduttavaa on se, että ei vaihtanut sitä koskaan ja nyt aikuisena ammatissaan menestyneenä kantaa nimeään ylpeästi.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa on myös kylät nimeltä Ruma ja Pilu.
Alaskassa on kylä nimeltä Paska.
Hehheh. Varmaan ymmärsit, että siitä ei ole kyse, vaan nimissä on sama kanta, mutta eri vaikutus.
Sitä paitsi mistä tiedät, onko poika poika vai tunteeko itsensä tytöksi tai muusuksi? No heko heko.