Joko ihmiset hamstraa tavaraa kaupoista?
Kävin äsken kaupassa tekemässä perusostokset ja pisti kyllä silmään että tosi monella oli suurpakkauksina wc-paperia ja käsisaippuaa. Tämä siis Etelä-Pohjanmaalla, miten on muualla Suomessa?
Kommentit (12)
Toivottavasti ei... Ois kiva jos jäis itsellekin jotain ostettavaa. Eikä mulla kuitenkaan oo varaa ostaa kerralla mitään monen viikon ruokia, joten parempi ois ettei ois hyllyt tyhjinä kaupoissa missään vaiheessa. :D
Hamstraajat on jotenkin himmeetä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei... Ois kiva jos jäis itsellekin jotain ostettavaa. Eikä mulla kuitenkaan oo varaa ostaa kerralla mitään monen viikon ruokia, joten parempi ois ettei ois hyllyt tyhjinä kaupoissa missään vaiheessa. :D
Onhan Italiassakin vielä ruokakaupat auki vaikka muut kaupat kiinni. Eli tuskin missään vaiheessa on kaikki ruoka kaupoista loppu.
Käsidesit loppu Treen keskustassa, apteekissa kuultua.
Normaalia vähemmän oli ihmisiä kaupassa, kun tunti sitten kävin.
En hamstraa siinä pelossa että kaikki ruoka loppuisi, vaan vältän seuraavina viikkoina kauppoja täysin tartuntavaaran takia.
Ruoka ei kaupasta lopu.
Niitä ainoita asioita mitä vielä ostetaan, joten miksi tuottajat ei tarjoaisi.
Työttömissä reserviä tarttumaan puikkoihin, joten ei ole työvoimasta pulaa.
Vessapaperia tehdään Suomessa. Jos vienti alkaa tökkimään niin on ylitarjontaa.
Onneksi on kattava kotivara. Ei tarvitse lähteä hamstraamaan yhtään mitään, kun meillä on jo hyvissä ajoin hankittu ihan kaikki tarpeellinen. Nyt jää ainakin mun puolesta teille matti myöhäisillekin jotain ostettavaa. Ja mulle on monessa kotivaraa koskeneessa ketjussa naureskeltu, että älytöntä ja tyhmää tuommoinen varautuminen, että kyllähän kaupoista aina saa kaikkea...
Vaan onko se "hamstraaminen" sitä että ihmiset yrittävät välttää kaupoissakäymisiään ostamalla sen mitä tulevat kuitenkin tarvitsemaan lähiaikoina?
Sitten jos oireita tulee tms. eli tilanne on päällä, voivat jäädä kotiin eikä tarvitse enää lähteä "kaupan kautta" vapaaehtoiseen/määrättyyn karanteeniin.
Kyllä. Käsidesit loppu. Säilykkeitä ja makaroneja monen ostoskärryissä.