Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että taas säälittää nuo naapurin lestat, kun ei niillä lapsiraukoilla ole koskaan ketään aikuista saurana pihalla.

Vierailija
27.06.2006 |

Kukaan ei vahdi, eikä ilmeisesti ehdi tai edes välitä, kun saa pari-kolmevuotiaat juoksennella yksin pihalla, jossa tie ihan vieressä. Eikä tarvi haukkua yleistämisestä, niin on tämän perän lestoilla kaikilla muillakin, ja kuulemma muuallakin. Miten niistä voi noin vähällä huomiolla kasvaa tasapainoisia, ja taas toisaalta miten isommat lapset, 8-11 vuotiaat huolettoman lapsuuden ansainneet lapset itsekin jaksavat elviytyä koulusta tai ehtivät harrastaa tai leikkiä omia juttujaan, kun kokoajan pitää toimia varaäitinä huolehtimassa pienempiä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei vanhempia näy pihalla, isommat lapset työntävät pienempiä rattaissa ja muutaman vuoden ikäiset polkevat polkutraktorilla tiellä... Huoletonta menoa!!

Vierailija
2/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet lapset itekseen ulkona ovat kiipeilevät puissa ja juoksentelevat missä sattuu, aikuista ei näy missään

sanoin kerran asiasta kun 3v kiipeili isoon puuhun tosi korkeelle niin äiti sanoi siihen vaan et kun se tyttö on niin vilkas, eihä hän ehdi sen perässä menee kokoajan

onnella tai millä ne lapset aikuisiksi kasvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lasta ja heti kun oppi kävelemään niin sai mennä muiden lasten kanssa pihalle leikkimään (tiellähän ne leikkivät) Äiti pelotteli lapset jumalan kostolla, opetti pelkäämään koiraa, eikä se äiti ollut KOSKAAN hyvällä tuulella. Joo ja ihan salettiin tiedän koska lapset yritti opettaa mulle ne samat jutut =(

Vierailija
4/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei olla lestoja eikä meitä ollut kuin 3. Ennen lapset sai olla vapaana ja sisaruksista kasvaa ihanan läheisiä, ennemmin mä säälin jotain hesalaista kerrostalossa asuvaa ainoaa lasta joka käy jossain tylsässä muskarissa, jolla ei oo leikkikavereita ja jonka elämässä suuri seikkailu on mäkkärillä tai lintsillä käyminen, äiti tietysti aina parin sentin päässä kyttäämässä eikä hiekkalaatikollekaan saa mennä itse.

Eipä silti, oon itekin nykyaikainen hysteria-äiti, harmittaa mut en voi sille mitään, en uskalla jättää lapsia edes minuutiksi pois silmistä etupihallekaan.

Vierailija
5/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja aika harvoin lapsille pihalla mitään sattuu, ja jos sattuu niin voi sattua vanhemmallekin, varsinkin sellaiselle joka ei oo tottunu olemaan yhtään ilman valvovaa silmää.

Vierailija
6/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken se oli et kaikki keskenään ulkona... ottaapa selvää kateellisista

Vierailija
7/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasten leikeistä huomautettu perheen vanhemmille on he vastanneet, että Jumala pitää huolen omistaan. Eikö vanhemmat vois kuitenkin hieman auttaa tässä hommassa....

Vierailija
8/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei laiteta pihalle pienenä opettelemaan itsekseen sitä yksin olemista ja liikkumista.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tuo nykyliikenne on hieman muuttunut esimerkiksi minun lapsuudestani.

Vierailija:

ja aika harvoin lapsille pihalla mitään sattuu, ja jos sattuu niin voi sattua vanhemmallekin, varsinkin sellaiselle joka ei oo tottunu olemaan yhtään ilman valvovaa silmää.

Vierailija
9/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, toimintaa, johon lastensuojelun pitäisi puuttua. Tee ilmoitus. Voit kuvailla aivan selkeästi, mitä tapahtuu ja lastensuojelutyöntekijät päättävät jatkosta.

Jos et tee asialle mitään, olet osasyyllinen minusta itsekin.

Vierailija
10/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa poliisiviranomaisista myös.

Vein viime viikolla (taas) parivuotiaan vaippapyllyisen tuttisuun runsaasti liikennöidyn tien reunalta kotiinsa. Äitinsä sanoi vain, että aha, sielläkö se taas oli. Mieheni lähti tuntia myöhemmin käymään kaupassa ja siellä tuo lapsireppana taas seisoi, tienreunalla katselemassa ohimeneviä autoja.

Olemme tehneet jos jonkinlaista ilmoitusta, eikä asialle tehdä mitään. Onneksi alueella asuvat edes tietävät hidastaa siinä kohden jossa tämä kyseinen perhe asuu.

Vierailija
11/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kunnan virat ovat lestojen hallussa. Kukaan ei välitä mistään muusta kuin siitä että uskonveljet saavat parhaat rakennuspaikat, luvat yrityksilleen jne jne jne JA TÄLLAISIA PAIKKAKUNTIA ON PALJON varsinkin Pohjois-Pohjanmaalla.

Luuletko että lesta sosiaaliviranomaiset " ilmiantavat" omiaan ????? Ei todellakaan, ei vaikka lapsia kuolisi. Tosi on. Heidän liikkeen tärkein periaate on että uskonveljiä suojellaan ja autetaan !!!

Vierailija
12/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tää oo mikään Hesa...

Vierailija
13/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa olla tässä asiassa valtavasti kokemusta kun näin hyvin tunnet helsinkiläisten tavan elää ja kasvattaa lapsiaan. Olet ilmeisesti asunut täällä kauemmin kuin minä ja suurella viisaudella tehnyt tämän johtopäätöksen. Minulla taitaa olla aika huono havannointikyky, kun en ole havainnut että näin nämä asiat menevät.

Vierailija:

ennemmin mä säälin jotain hesalaista kerrostalossa asuvaa ainoaa lasta joka käy jossain tylsässä muskarissa, jolla ei oo leikkikavereita ja jonka elämässä suuri seikkailu on mäkkärillä tai lintsillä käyminen, äiti tietysti aina parin sentin päässä kyttäämässä eikä hiekkalaatikollekaan saa mennä itse.

Eipä silti, oon itekin nykyaikainen hysteria-äiti, harmittaa mut en voi sille mitään, en uskalla jättää lapsia edes minuutiksi pois silmistä etupihallekaan.

Vierailija
14/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari päivää sitten meinas yks alle kolmevuotias jäädä auton alle, tielle leikki eikä ketään aikuista lähelläkään. Onneksi selvisi säikähdyksellä.

Vierailija
15/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole täällä muiden lapsilla hätää sitten ollenkaan. Ja onneksi tuo että antaako lasten olla keskenään yksin ulkona on kaiken kasvatuksen, turvallisuuden, rakkauden ja huolenpidon ydin. Jos antaa lasten olla keskenään, on peruuttamaton tapahtunut ja lapset heitteillä.

Vierailija
16/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen tuntenut perheen nyt neljä vuotta. Läheltä piti-tilanteita on ollut kammottavat määrät, mutta pahoja vahinkoja (=sairaalareissuja) on sattunut vain pari ehkä kolme kertaa. Kyllä niitä joku suojelee.

Kohtelevat muuten vääräuskoisia kavereitaan tosi keljusti. Tietty nää perinteiset uhkailut helvetin tulella ja perkeleeksi haukkumiset. Semmosta jäynää jäynän päälle ja luottaa niihin (kouluikäisiinkään) ei voi ollenkaan. Äiti vaan aina puolustaa omiaan " ovat niin älykkäitä, että toimivat siksi niin kuin toimivat" .

Vierailija
17/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa toisessa ketjussa etteivät jaksa edes yhden lapsen kanssa...

Vierailija
18/21 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onko se vapaasti olo vaan lestojen ongelma! on niitä kuulkaan ihan joka lähtöön!

Vierailija
19/21 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitusta menemään vaan, ei lapsia saa heitteille jättää!

Vierailija
20/21 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös nt ole ajotiet hiljaisina vaippaperseistä ja isommistakin kun on seurat?