Olisiko mahdollista saada asiallista neuvoa lihavan ihmisen alapäähajun ongelmaan?
Olen siis parisuhteessa lihavan naisen kanssa mikä ei itsessään ole ongelma. Mutta alapään paha haju hyvästä hygieniasta huolimatta on.
Väitän tämän hajuongelman yhdistyvän lihavuuteen ihan vain omien kokemusteni vuoksi. Elämäni aikana minulla on ollut kymmenkunta hoikkaa tai normaalipainoista seksikumppania, joista alapäähaju on vaivannut vain yhtä-kahta. Toisella johtui ihan hygieniasta.
Lihavia seksikumppaneita on ollut samanmoinen määrä ja hajuongelma on ollut kaikilla.
En osaa ottaa tätä puheeksi loukkaamatta, joten olen pitänyt suuni supussa ja jättänyt vain suuseksin vähemmälle.
Nykyinen kumppanini kuitenkin on sellainen jonka haluaisin pitää loppuun saakka, mutta haju kalvaa mieltä.
ELI, onko pahalle alapäähajulle mitään tehtävissä, jos se ei johdu huonosta hygieniasta? Ihan asiallisia vastauksia toivon, kiitos.
Kommentit (48)
Tää oli aika hyvä. 3/5.
Ja jos kysyit tosissasi, niin valitettavasti en osaa auttaa. Ruokavalion muutos?
1. Ruokavalio. Siltä sinäkin haiset, mitä syöt. Liha haiseelähinnä pazkalta. Lihansyöjän ihon rasvahappojen koostumus on eri kuin kasvissyöjän.
2. Uimarin nenäklipsi.
Haju kalvaa mieltä - kohdassa repesin...
Tämä on totta kyllä, tiedän valitettavasti ihan omakohtaisesta kokemuksesta. Kun lihoin eron (ja lohtusyömisen ja alkoholin) myötä 106-kiloiseksi (BMI 41), alkoi koko keho hikoilla ikävän hajuista makeahkoa hikeä ja lisäksi nivustaipeet ja alapää hikoilivat myös pahanhajuisesti.
Alapäähajuongelmaa vastaan taistelin pH:ltaan oikeanlaisilla intiimipesunesteillä, tuoksuvilla vartalovoiteilla ja talkilla nivustaipeisiin ja sillä että vessassa käydessä huolella kuivasin kaiken hien ja valkovuodon alapäästä pois. Mutta kyllä helposti hajut tuli läpi siltii jos vähänkään hikoontui enemmän. Vasta laihduttaminen auttoi ongelmaan. Hajuongelma katosi onneksi jo kauan ennen normaalipainoa, jossain 80 kilossa muistaakseni yleisesti tuo liikahikoilu ja omituinen aromi loppuivat.
Apteekista nyt saisi ensihätään voiteita. Pidemmän päälle ruokavalio auttaa vaikka paino ei heti laskisikaan. Huomasin vaaleista jauhoista tehtyjen tuotteiden sekä sokerin provosoivan hiivatulehdusta joten jätin ne pois. Yritän nykyään syödä marjoja sekä hedelmiä, samoin suosia tuoreita raaka-aineita.
Uskaltaako tuota talkkia ehdottaa tyttöystävälle? Helpottavalta kuulostaa, että laihtuminen on oikeasti toimiva konsti, jos viesteihinne on uskominen. Tosin ei liene ole järkevää ottaa sitäkään puheeksi. Kiusallinen tilanne.
Jos et voi kumppanillesi asiasta puhua, miten ajattelit asian ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi päivä oli yksi ventovieras lihava minihameessa. Ja voi taivas sitä löyhkää. Meinasin pyörtyä kassajonossa.
Oma neuvoni on tarpeeksi peittävät vaatteet, ja monta kerrosta niitä. Siis pesullakäymisen lisäksi.
Suuseksi oli se ongelma, ei ihmisten ilmoilla haiseminen.
Laita tiikerisalvaa nenäsi alle kun ryhdytte hommiin.
Siis yäk.Asiasta todellakin keskusteltava.Olisi kamala olla ihmisen kanssa,jonka alapää löyhkää.
Itse en ikinä pystyisi!
Painosta riippumatta syy vaginan pahaan hajuun on joko hiivatulehdus tai bakteerivaginoosi.
Mutta provohan tämä on.
Valitettavasti lopulta ainoa vaihtoehto on säteilysuojattu kaasunaamari.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti lopulta ainoa vaihtoehto on säteilysuojattu kaasunaamari.
Ja armeijan taikaviitta.
Palstan miehille on perusasiatkin epäselviä naisen kehosta. Jokainen nainen saa joskus joko bakteerivaginoosin tai hiivatulehduksen ihan painosta riippumatta.
Jos ette käytä kondomia, voit itse olla hajun aiheuttaja. Jos sinulla on hiivatulehdus (mies ei lähes koskaan huomaa omaa tulehdustaan) niin se on tarttunut naiselle tai tarttuu yhä uudelleen, kunnes olet hoitanut sen pois. Vaikka käyttäisitte kondomia, niin esimerkiksi erektio-ongelmista johtuen penis voi käydä peräaukon lähellä ja saada sieltä bakteereja, jolloin seurauksena on bakteerivaginoosi. Kolmas miehestä lähtöisin oleva syy on huono hygienia, jolloin naisen bakteeeritasapaino järkkyy.
Sinun pitäisi käydä lääkärissä myös ja tietysti naisen itsensä myös.
Ei lihavuudella ole pahan alapaahajun kanssa tekemista, mikali hygienia on kunnossa.
T: ex-109 kiloa painanut eika koskaan ollut hajuongelmia
Naiselle ei ole mikään ihmeellinen juttu hoitaa hiiva pois ja saattanut tehdäkin niin, mutta saa oireita yhä uudelleen yhdyntänne jälkeen. Kannattaa käyttää kondomia.
https://www.terve.fi/artikkelit/hiivatulehdus-voi-vaivata-myos-miesta
Vierailija kirjoitti:
Palstan miehille on perusasiatkin epäselviä naisen kehosta. Jokainen nainen saa joskus joko bakteerivaginoosin tai hiivatulehduksen ihan painosta riippumatta.
Jos ette käytä kondomia, voit itse olla hajun aiheuttaja. Jos sinulla on hiivatulehdus (mies ei lähes koskaan huomaa omaa tulehdustaan) niin se on tarttunut naiselle tai tarttuu yhä uudelleen, kunnes olet hoitanut sen pois. Vaikka käyttäisitte kondomia, niin esimerkiksi erektio-ongelmista johtuen penis voi käydä peräaukon lähellä ja saada sieltä bakteereja, jolloin seurauksena on bakteerivaginoosi. Kolmas miehestä lähtöisin oleva syy on huono hygienia, jolloin naisen bakteeeritasapaino järkkyy.
Sinun pitäisi käydä lääkärissä myös ja tietysti naisen itsensä myös.
Ja joskus kyseessa on ihan kehojen emaksisyyden/happamuuden ero. Itse parisuhteessa ja syon pillereita, eli mennaan "paljaalla". Miehen siemenneste ilmeisesti muuttaa mun emattimen happamuutta siten, etta tuoksun erilaiselta n. paivan yhdynnan jalkeen.
Mutta mies ei anna suuseksia mulle kuitenkaan, eli ei meilla ole ongelma. (En siis itse siita hirveasti valita, ja mies ei saa siita ns. ekstra-kikseja, joten ollaan ihan suosiolla jatetty pois kun kummallekin se on ns. ihan sama.)
Eri asia sitten tietysti, jos kumppanin alapaa tuoksahtaa voimakkaasti aina, silloin voi olla just tuo hiiva tai bakteerivaginoosi. Ei kai han pese normaalilla saippualla?
Myos probiootteja kannattaa alkaa kayttamaan, hyvia bakteereja tasapainottamaan.
Vastaus otsikon kysymykseen; en usko että on mahdollista.