Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kauniita mutta sosiaalisesti kömpelöitä?

Vierailija
11.03.2020 |

Kauneus on toki aina katsojan silmissä ja kaikki ovat kauniita omalla tavallaan... Mutta tarkoitan tässä nyt sellaisia, jotka suurimman osan mielestä varmasti ovat kauniita, ja joita erilaiset ihmiset ovat kehuneet kauniiksi lukemattomia kertoja elämänsä aikana.

Miten ihmiset suhtautuvat sinuun?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omalla kohdallani todennut että yksi suurimpia tragedioita on olla kaunis/komea, mutta sosiaalisesti ei-niin-normi. Ihmisillä on silloin suuria vaikeuksia suhtautua ja laittaa yksilöä lokeroon, ja sekös heitä sitten ärsyttää.

Vierailija
22/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lähestyvät, hymyilevät kaukaa ja tulevat tutustumaan, mutta lyhyen sananvaihdon jälkeen tutustuminen jää siihen. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet suhtautuvat hyväksyvästi, naiset usein katsovat nenänvartta pitkin.

Olen myös kokenut saman. Toisaalta aiemmista kokemuksistani johtuen osaan myös olla vapautuneemmin miesten kanssa. Mutta siis tyypillisesti aluksi naiset suhtautuvat ihan ok, ikäänkuin tasavertaisina, mutta etenkin jos on isompi porukka, niin jään helposti taka-alalle. En saa sanaa suustani yhtä nopeasti kuin toiset, tai ehkä asetan ne jotenkin tökerösti. Tämän jälkeen näen kyllä naisten ilmeistä sen mitä he minusta ajattelevat. Tilanne saattaisi olla ihan sama, vaikka olisin vaatimattomamman näköinen, en tiedä.

Huomaan kuitenkin että ihan kaikki naiset eivät suhtaudu minuun kuitenkaan väheksyen, ja on minulla ihan hyviä naispuolisia ystäviäkin. He kaikki ovat muuten tosi kauniita ja sosiaalisesti taitavia.

Miehet ovat myös aina halunneet tehdä tuttavuutta, enkä ole kokenut samanlaista ylenkatsontaa heidän puolelta. Ovatko miehet sitten suvaitsevaisempia vai kuinka? Ehkä miesten keskuudessa on enemmän sellaista sosiaalista kömpelyyttä muutenkin.

Vierailija
24/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Jotkut naiset ilkeitä ja katkeria. Ne jotka itse olleet varsinkin nuorena kauniita suhtautuu kivemmin ja usein myös sanovat ääneen "olet kaunis".

Vierailija
25/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se surullista että esim Aspergerit eivät voi sille mitään, kun heidän aivonsa on erilaiset. Ja sitten aikuiset ihmiset kiusaavat... Monen mielestä näyttävä ulkonäkö oikeuttaa hyljeksimisen. Jos toinen on aivan reppana, niin sitten sitä säälitään.

Vierailija
26/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luulee olevansa kaunis 😂

Vierailija
27/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Kauneuden takia otetaan ensin vakavasti ja sitten luullaan että olen vihainen tms. jos en aina osaa olla tilanteessa kuten pitäisi. Puhelimessa olin tänään tekemisissä erään sosiaalialan ihmisen kanssa ja hän suoraansanottuna oli töykeä mitä ihmettelin. Suututtaa. Yksi oletus on että olen täynnä itseäni. Kun kohtaan uuden ihmisen ja jos hän näkee perusilmeeni bitchy resting facen, olen oppinut näkemään vaivaa olemalla erityisen avulias , kiva ja vastaanottavainen  etten vaan provosoi.

Juuri tämä! Itse olen opetellut meikkaamaan kulmakarvat eri lailla (pehmeät, ei terävät), uuden ns. perusilmeen jonka pidän päällä töissä aina kun olen ihmisten kanssa tekemisissä, ja uuden äänenkorkeuden & -sävyn.

Vierailija
28/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat myös aina halunneet tehdä tuttavuutta, enkä ole kokenut samanlaista ylenkatsontaa heidän puolelta. Ovatko miehet sitten suvaitsevaisempia vai kuinka? Ehkä miesten keskuudessa on enemmän sellaista sosiaalista kömpelyyttä muutenkin.

Mä olen itse aina selittänyt tämän niin, että miehiä ei juuri kiinnosta, mitä naisen suusta tulee, kunhan se on nainen. Mutta näillä eväillä mennään.

Vierailija
29/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin ulkomailla jotkut miehet on tulleet "puskista" kommentoimaan, miten paljon parempi olisin jos olisin itsevarmempi. Ööh, selvä..?

Mulle ihan suomalaiset miehet ovat tosi monesti tulleet kysymättä kritisoimaan luonnettani, edes sen enempää minua tuntematta. Vähän ehkä ärsyttävää. Ilmeisesti vetävät aika pitkälle johtopäätöksiä kasvojen ilmeestä (resting bitch face)? Ulkonäöstä olen muuten kuullut miehiltä pääasiassa positiivista.

Vierailija
30/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

S

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tosin ulkomailla jotkut miehet on tulleet "puskista" kommentoimaan, miten paljon parempi olisin jos olisin itsevarmempi. Ööh, selvä..?

Mulle ihan suomalaiset miehet ovat tosi monesti tulleet kysymättä kritisoimaan luonnettani, edes sen enempää minua tuntematta. Vähän ehkä ärsyttävää. Ilmeisesti vetävät aika pitkälle johtopäätöksiä kasvojen ilmeestä (resting bitch face)? Ulkonäöstä olen muuten kuullut miehiltä pääasiassa positiivista.

Se vielä pitänee tähän lisätä, että itse en pidä itseäni kauniina, vaikka olen monesti kuullut sellaisia kommentteja.

Vierailija
31/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei uskalla katsoa silmiin etenkin jotkut pervot papat. Joskus huomaa joittenkin naistenkin tuijotuksen, kaikki tämä on oikeastaan vain todella ahistavaa. Etenkin jotkut miehet jotka ovat tyttöystäviensä tai vaimon kanssa liikkeellä. Yrittäisivät nyt edes vähän kattoa ettei se kumppanikin huomaa sitä kuolausta 🤮 anyways unohin kysymyksen

Vierailija
32/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvännäköinen, mutten mitenkään häikäisevän kaunis. Hyvin meikattuna olen kyllä mielestäni kaunis. Minua on kehuttu kauniiksi useita kertoja elämäni aikana ja välillä tuntemattomatkin ihmiset on tätä tehneet. Jos olen kuitenkin vaikka seurueessa missä on paljon nättejä nuoria naisia niin en siitä mitenkään ihmeemmin erotu.

Vastaan nyt kuitenkin vaikken mikään varsinainen kaunotar ole. Olen sosiaalisesti kömpelö eikä esim. small talk suju. Vaikka olen muuten ihan fiksu niin en aina ymmärrä mitä ihmiset yrittävät sanoa. Annan siis itsestäni usein tyhmän kuvan kun vaan hymyilen enkä osaa vastata mitään järkevää. Töissä kyllä osaan keskustella esim. työasioista, mutta jos asia liippaa läheltä yksityiselämää niin jäädyn täysin. Suoriin kysymyksiin kyllä vastaan, mutta jos keskustelu jää "avoimeksi" niin a) olen hiljaa tai b) sanon jotain outoa. Oloni on koko ajan kiusaantunut vieraiden tai puolituttujen kanssa.

Yleensä ihmiset on asiallisia, jotkut yksittäiset vanhemmat naiset käyttäytyy huonosti, mutta suurin osa on ihan neutraaleja. Keski-ikäiset miehet sen sijaan hymyilevät ja tulevat juttelemaan. Nuoret miehet eivät sensijaan töissä huomioi erikoisemmin, tuntuu välillä, että jopa välttelisivät minua. Ehkä vaikutan niin oudolta :D

Vierailija
33/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Kauneuden takia otetaan ensin vakavasti ja sitten luullaan että olen vihainen tms. jos en aina osaa olla tilanteessa kuten pitäisi. Puhelimessa olin tänään tekemisissä erään sosiaalialan ihmisen kanssa ja hän suoraansanottuna oli töykeä mitä ihmettelin. Suututtaa. Yksi oletus on että olen täynnä itseäni. Kun kohtaan uuden ihmisen ja jos hän näkee perusilmeeni bitchy resting facen, olen oppinut näkemään vaivaa olemalla erityisen avulias , kiva ja vastaanottavainen  etten vaan provosoi.

Juuri tämä! Itse olen opetellut meikkaamaan kulmakarvat eri lailla (pehmeät, ei terävät), uuden ns. perusilmeen jonka pidän päällä töissä aina kun olen ihmisten kanssa tekemisissä, ja uuden äänenkorkeuden & -sävyn.

No joo, mutta ei se teeskentely minusta kovin kestävä ratkaisu ole, menettää vaan viimeisenkin yhteyden niihin ihmisiin :/ haluaisin ja yritän kyllä olla aito mutta jos  se "palaute" on ahdistavaa niin ei kauheasti kannusta. Joidenkin kanssa tietty on sitten samalla aaltopituudella, onko se sitten niiden joilla on normaali itsetunto kun ei tarvitse ulkonäköjä vertaila (mikä on tiedenkin hyväkin asia ja "suodatin"!) Niiden miesten kanssa tosiaan myös eri. He vaikka luovat sen rennon ja hyväksyvän kiinnostuneen ilmapiirin (oli motiivi mikä vaan...) vrt. arvosteleva ja katkera henkilö joka ei tule kovinkaan armollisesti vastaan sosiaalisissa tilanteissa jos itsellä on kömpelö olo.  Itse pyrin aina tukemaan toisia jos voin.

tuo jolle vastasit

Vierailija
34/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti kömpelöitä on helppo kiusata. Toki toinen kauneudellaan kilpaileva ”sisko” mielellään osoittaa hiljaisemmalle oman paikkansa.

Vierailija
35/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti kömpelöitä on helppo kiusata. Toki toinen kauneudellaan kilpaileva ”sisko” mielellään osoittaa hiljaisemmalle oman paikkansa.

Tämä

Vierailija
36/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin kaunis ja joskus sosiaalisesti kömpelö, en pelkää törkeitä ihmisiä, päinvastoin. Jos huomaa toisen olevan niin törppö, lähtee kaikki paineet itseltäkin hyvin nopeasti pois :D Muita kunnioittavia arvostan ja heidän seurassaan onkin helppo olla muutenkin.

Vierailija
37/37 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miesten keskuudessa on enemmän sellaista sosiaalista kömpelyyttä muutenkin.

-suurin osa ihmisistä on jollaki tapaa sosiaalisesta kömpelöitä. Mutku naiset kaipaa jtn "tukijoukkoja", vaikeuksia olla rohkea. Jos nainen on rohkea ja kaunis, nii se on yleensä punane vaate muille naisille, ja myös osalle miehist, mutta taas moni mies pitää hyvänä asiana. xD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi