Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
381/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajalla käynti on kallista, sen pitäisi olla hemmottelua ja hyvä kokemus asiakkaalle. Itselläni on taipuisa karhea tukka, niin kampaajan eka kommentti: "et vissiin oo hoitanu?" Jatkoi sitä "mitä sä oot näille tehnyt?" Kauhisteli kokoajan kuivaa tukkaani, ärsytti niin etten antanut leikata yhtään vaikka tietenkin hän olisi halunnut melkein väkisin. Kampaajan ammattitaitoon kuuluu antaa hoitovinkkejä tms, mutta ärsyttää kun se koko käynti on sitä puhinaa kuinka hirveät hiukseni ovat..

Jouduin 15-vuotiaana sydänfilmiin sivuäänen takia. Viisikymppinen lääkärimies ohjasi minut hoitajien luo, jotka ottivat filmin. Makasin ilman paitaa niiden lätkien peitossa, niin tuo lääkäri tuli katsomaan minua. Ei sitä käyrää, ei sanonut mitään vaan katseli vaan. Onko jotain alan ihmistä paikalla, oliko joku syy tulla sinne vai halusiko vaan tsekata teinitytön tissit x(

Ja kun raskauden, synnytyksen, jälkitutkimuksen aikana pitää sitä alapäätä tutkia aina välillä, huoneeseen voi kävellä ihan kuka tahansa hoitaja/lääkäri ja katsoohan se paljasta kun kerran on mahdollista. Voisin lyödä noita virnuilijoita.

Vierailija
382/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitteillejättö kirjoitti:

Jouduin paskarakoseen, kun kymmenkunta vuotta vanhan perusnokialaiseni laturin liitin hajosi. Oli siis muutama tunti aikaa hankkia uusi laturi.

Puolenkymmemtä puhelinmyymälää kierrettyäni oli selvää, että pyöreällä liittimällä varustettuja latureita tai sovittimia ei ollut enää saatavissa.

Olin elisan myymälässä ja päätin toteuttaa varasuunnitelmani ja päivittää puhelimeni. Valitsin karvan verran alle 300€ Samsungin. Myyjä vaihtoi nokialaiseni ison SIM-kortin pienempään ja asensi sen eteläkorealaiseen (7€).

Yritin maksaa puhelimen kotivarastani mukaani ottamallani riihikuivalla 500€:n setelillä. Elisan myyntitykit katsoivat minua kuin rikollista ja kieltäytyivät kylmän viileästi vastaanottamasta seteliäni. Liikkeessä myytävien tuotteiden ja palvelujen hintatason huomioiden väite alle 200€:n pohjakassasta ei tuntunut uskottavalta. Pankkikorttiani pyöriteltiin kaksissa käsissä, mutta hyväksyttiin sentään pitkin hampain.

Tilanteeni oli käynyt selväksi kaupankäynnin aikana: 60+ v. mies tukkapörrössä paniikkilähdön jäljiltä, asiakkaan ensimmäinen hipaistava nettipuhelin, ei muuta toimivaa puhelinta ja pitäisi saada mittariauto, jolla pääsisi kotiin opettelemaan uuden kapulan käyttöå.

Rohkenin kysyä myyjältä voisiko hän aittaa hieman alkuun. Asiakaspalvelija vastasi: Ei kuulu toimenkuvaan. Sen verran suostui lopulta joustamasn, että näytti mistä virrat pannaan päälle puhelimeen.

Koko ajan myymälässä oli neljä myyjää, kolme miestä ja yksi nuori nainen. Olin ainoa asiakas. Kaksi muuta miestä flirttaili heidän kanssaan keimailevan naismyyjän kanssa. Oli selvää, että kollegoiden teerenpeli kiinmosti myös minut vaivoikseen saanutta myyjää enemmän kuin asiakaspalvelu.

En muista milloin olisin saamut yhtä huonoa palvelua (jos tuota voi siksi sanoa). Vihaan yli kaiken amerikkalaista tippikulttuuria, mutta elisalle suosittelen lämpimästi provisiopalkkaukseen siirtymistä.

Itselleni sattui vastasvanlainen tapaus Jyväskylän Forumissa sijaitsevassa Elisan myymälässä. Siellä on todella tympeitä myyjiä (3 miespuolista ja 1 nainen) keitä ei kiinnosta yhtään palvella asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elettiin vuotta 1998, meillä oli mieheni kanssa rankat (ja kalliit) hedelmöityshoidot meneillään. Mieheni sairastui työmatkallaan erittäin ärhäkkään suolistovirukseen. Palattuaan Suomeen mieheni joutui sairaalaan hoidettavaksi. Minä menin pienen asuinkuntamme terveyskeskukseen saadakseni neuvoa tilanteeseen että pitäisikö hormoonihoitoni tällä erää keskeyttää kun mieheni elimistössä jyllää virus eikä siittiöiden inseminaatio ehkä olisi nyt järkevää.

En päässyt lääkärin vastaanotolle vaan minut ohjattiin neuvolan puolelle jossa työskenteli terveydenhoitaja.

Siinä sitten kuuntelivat molemmat - sekä terveydenhoitaja ja "neuvolantäti" kun selitin tilanteen. Ainoa "neuvo" neuvolasta oli "neuvolantädin" kommentti : tää on sulle hyvä opetus ettei aina heti saa kaikkee mitä haluu.

Siis mitä?! Kysymys oli että vaikuttaako virus tulevaan siittiöiden inseminaatioon, eikä se että tarvitsemmeko mieheni kanssa tässä jonkun "opetuksen" lapsettomuuden muodossa!

Opetus jatkuu edelleen, olemme lapsettomia ja nyt jo siinä iässä että myös lapsenlapsettomiakin.

Ymmärräthän että tuo sanoja oli ilmeisen katkera vanhapiika, joka ei koskaan ole varmaan ollut miehen kanssa. Näitä on tässä maassa kuulkaa paljon. 

On täysin luonnolista olla piikikäs, jos omat ei riitä suoraan argumentointiin.

Vierailija
384/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kirjanpitoasiakkaani (mies) oli kehunut pomolleni kuinka mielenkiintoinen ääni minulla on, ja "että pitihän sitä oikein lähyeä katsomaan minkänäköinen nainen sinulta löytyy tuon äänen takaa."

Minä en ollut tippaakaan imarreltu, vaan kiusaantunut.

Pomoni huomasi sen ja sanoi että minun pitäisi olla hyvilläni kun kehutaan.

Olisin tuossakin tilanteessa ollut paljon enemmän hyvilläni kun olisi kehuttu ammattitaitoani.

Vierailija
385/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun täytyy saada tietää, onko sinulla Korona!" 

Näin lämpimästi tiimini esimies lähestyi minulla useammalla hätääntyneellä viestillä, kun olin vastikään ulkomaan matkan jälkeen jäänyt pariksi päiväksi saikulle. Tiimin esimies oli myös ottanut yhteyttä omaan esimieheensä, joka sitten soitti minulle kysyäkseen mahdollisesta tartunnasta. Tiimin esimies pelkäsi saaneensa tartunnan minulta palaverissa. Ärsytti, kun tiimin esimies oli aivan hädissään ja jouduin häntä rauhoitellakseni kertomaan sekä hänelle että hänen esimiehelleen, miksi olin pois töistä. Totuus oli, että olin kamalien kuukautiskipujen ja virtsatietulehduksen takia saikulla pari päivää. Ehkä nekin tarttuu. :D

Sinä olisit voinut olla kantaja ja altistaa toiset, ymmärrän huolen!

Joo, ripuli, menkkaverenvuoto, kamalat vatsakrampit ja kirvely virtsatessa ovat ihan selviä merkkejä koronasta. :D

T. Aiempi

Oletpa ylimielinen ja vastuuntunnoton. Kyllä korona-aikana on työyhteisössä ensisijaisen tärkeää tietää mahdollisista altistuksista. Riskiryhmäläisiä ei naurata kuolemalla leikittely.

Apua,vieläkö jotkut jaksaa olla hysteerisiå ja ennekaikkea tekopyhiä! Ihankuin suakaan oikeasti kiinnostaisi vieraat ihmiset,kunhan haluat sen sädekehäs päähäs ja näytellä parempaa:D

Vierailija
386/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oon kirjoittanut aikaisemminkin mutta ambulanssi kuski "olen mäkin ollut väkivaltaisessa suhteessa, mutta itse olin niin rohkea että mä sentään lähdin siitä!"

Vierailija
387/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin 14-vuotiaana hammaslääkärillä oikomisasioihin liittyen. Oikominen ei onnistunut toivotulla tavalla, koska oikomiskojeen käyttäminen aiheutti niin kovia kipuja ja sitä kautta unettomuutta. Hammaslääkäri totesi, että hampaani ovat sen näköiset, että minulla tulee olemaan vaikeuksia löytää seurustelukumppani. Tuo on juuri se kommentti, jonka jokainen ujo ja kiusattu haluaa kuulla.

Kävin jokunen vuosi sitten AMK:ssa sosiaali- ja terveysalan pääsykokeessa. Haastattelija oli itseäni huomattavasti vanhempi miesopettaja. Hän oli sitä mieltä, etten sovellu lainkaan kyseiseen ammattiin. Hän totesi tämän asian kolme kertaa haastattelun aikana. Haastattelun päätyttyä hän kuitenkin kertoi antavansa haastattelusta liki täydet pisteet ja totesi "ihan vaan näin meidän kesken" -juttuna, että vaikka en sovellukaan ammattiin niin minulla on kuitenkin sellainen ulkonäkö, jolla tulen saamaan huomiota missä tahansa työyhteisössä. Ennen pisteiden antoa hän oli udellut, miten aiemmat osiot olivat menneet ja kerroin niiden olleen helppoja ja sujuneen hyvin. Hänellä oli myös tiedossa, että saan koulumenestyksestä pistettä vaille täydet. Hän siis halusi mitä ilmeisimmin pelata minut sisään koulutusohjelmaan, koska sanoi vielä, että näkee minut mielellään opiskelemassa kyseistä alaa.

Terveisiä muuten tutuille, jotka mahdollisesti tunnistavat minut näistä tarinoista 😀

Hyi hitto. Tuo eka nyt oli vain vastaava törppö kuin nuo muutkin tässä ketjussa, mutta tuon toisen kohdalla narsisti- ja manipulaattoritutka hälyttää ja lujaa. Se sanoi tuon, ettet sovi alalle, vain siksi, että saa esittää jotain hyväntekijää kun kuitenkin puolsi sinua sinne. Selvästi on ainakin aikonut jotenkin käyttää sinua hyväksi tai vähintään keräillyt irtopisteitä. Pysy kaukana, jos vielä joudut tekemisiin.

Vierailija
388/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti mennä sairaalaan lisätutkimuksiin, koska papa-kokeessani oli muutoksia. Odotin käytävällä vuoroani. Hoitaja huutaa kaukaa nimeäni ja siihen perään edelleen huutaen kyselee sukupuolitautitesteistä! Paikalla oli paljon ihmisiä ja he kaikki varmasti näkivät ja kuulivat kaiken..

Ihanaa, tosielämän Sirkka! :D

Oikeasti karmeaa oikeassa elämässä, mutta Sirkka on kyllä herkullinen hahmo. Ehkäpä hän on saanut innoitusta tosielämästä. Ehkä näitä voisi ryhtyä puhuttelemaan nimellä Sirkka, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
389/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri ja juuri 20-v. (tuoreen) tyttöystäväni perheen kanssa ravintolassa. Paikka oli sen tyylinen kesäravintola, jossa pidetään paljon häitä, mutta ei valtavan hieno. Jännitin, koska tyttöystävän vanhemmat ovat ruoka- ja viiniharrastajia ja itse en ole yhtä kulutturellista perheestä.

Rohkaisin mieleni, ja pyysin pihviä medium plus - paistoasteella, koska en ollut tottunut sen raaempaan lihaan ja pelkäsin etten saisi pihviä syötyä. Tarjoilija katsoi minua halveksuvasti, veti oikein henkeä ja alkoi suuren ääneen päivitellä, miten heillä ei edes SAA mediumia kypsempiä pihvejä, ei edes PLUSSAKORTILLA!! Taivastelu jatkui pitkään ja alkoi vielä uudestaan kun pihvi tuotiin. Jäi kyllä todella harmistunut olo tapahtuneesta, enkä edelleenkään tykkää käydä paikassa vaikka tapahtuneesta on jo kauan.

Otan aina uudessa ruokapaikassa pihvin täysin kypsänä, ja jättäisin ottamatta, jos en saisi.

Sen ainoan kerran, kun otin mediumin uudessa paikassa, sain verta tirisevän raa'an pihvin. Söin pitkin hampain reunat ja jätin loput syömättä. En mene toista kertaa. Sen jälkeen aina vain kypsänä, ellen tiedä entuudestaan, että kypsä on kypsä. Ja siltikin saatan ottaa kypsän. Pidän siitä enemmän ja asiakkaana saan valita, millaisesta pihvistä maksan.

Vierailija
390/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran Jumbon Prismassa kassa alkoi tutkia ostamaani villapaitaa ja totesi, että on hyvä että täällä Suomessa koot on isompia, niin M-koko mahtuu isommallekin henkilölle. Tämä samainen kassa töksäyttelee muutoinkin vähän erikoisia kommentteja.

Vähän OT mutta kuulostaa tutulta. Olin joskus keikkalaisena samaisessa kaupassa. Vaihdoin pukkarissa vaatteita ja muutaman kaapin päässä oli nainen jonka olin aiemmin nähnyt työskentelevän kassalla.

Olen sopusuhtainen, silloin nuorempi tyttö, en missään mallin mitoissa mutta ihan siis normaalin näköinen. (Seliseli)

Otin juuri paidan pois ja olin siinä rintsikoilla, niin vierestä kuuluu "oooi, odotatko pienokaista? :)" Olihan mulla pieni pömppis, myönnetään, mutta että raskaanako??!! Herranjumala ku vajosin henkisesti. Sopertelin ja yritin esittää ettei sattunut yhtään, vähän hermostuneena naureskelin että eeeen kyllä tietääkseni heh heh..?!

Sen jälkeen katson aina ketä on lähellä kun vaihdoin vaatteita..

Näissä kommentoinneissa pitäisi kyllä olla varovainen.

Itsekin olen aina ollut hoikka, mutta keski-iässä on tullut pömppis. Valitettavasti se näyttää juuri siltä kuin olisin raskaana, koska muualla ei ole ylimääräistä ja vatsa pömpöttää suoraan ulospäin. Jos olisi vähän siellä sun täällä rasvaa, niin pömppiskin sulautuisi joukkoon.

Vierailija
391/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sydän leikattu kaksi kertaa jo 23-vuotiaana, ja vaikka aikaisemmin vaivanneet oireet ovat lähes kokonaan poistuneet, olen luonnollisesti edelleen kovin varovainen sen kanssa, koska, no, se on sydän eikä sen kanssa ole leikkimistä.

Pari vuotta operoinnin jälkeen aloin saada jälleen sydänoireita ja rintakipua ja lopulta päätin mennä sairaalaan (tämä siis eri paikassa missä aikanaan operoitu) ja ensin odotettuani lääkäriä noin tunnin tämä mies kävelee sisään ja toteaa saman tien että "minun ikäiselläni naisella ei voi olla sydänongelmia", tietämättä terveyshistoriastani yhtään mitään. Kun siinä hoitopöydällä kivusta ja pelosta itkiessäni koetin selittää että niitä on ollut tähän ikään mennessä jo enemmänkin, herra kirjaimellisesti silmiään pyörittäen toteaa että no ultrataan nyt vaikka sitten.

Oksettava kokemus ja traumat jäi

Vierailija
392/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle mennessäni alkoi haukkumaan, kuinka likaiset hiukseni ovat. En ollut aamulla pessyt hiuksia, kun ajattelin, että ne pestään kuitenkin kampaajalla. Muutenkin puhui jotenkin negatiiviseen sävyyn, että kauhean kuivat ja kaksihaaraiset hiukset ym.

Jotenkin outo kokemus, kun kuitenkin sitä vartenhan sinne kampaajalle mennään, että hän laittaa hiukset jollain lailla kuntoon, minun tapauksessa pesee ja leikkaa.

Toinen kampaaja arvosteli käteni väriä, kun olin ollut leikkauksessa, kipsi 8 viikkoa kädessä. Tuona aikana hiusten laitto oli ollut tosi hankalaa, joten halusin mennä vähän kohentamaan kuontaloa. Verenkierto oli kädessä vielä vähän huono ja jotenkin sitä kommentoi. En olisi halunnut yhtään huomiota arpiselle ja rumalle kädelleni.

Vierailija
393/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei vaan älli riitä lukioon. Pare luovuttaa ajoissa ja mennä oman tason mukaan.

-lukion ryhmänohjaaja koulunvaihtotilanteessa, kun nuori pohti, lopettaako lukio. Lopetti, kun noin kannustettiin...

Vierailija
394/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työterveyspsykologilla juttelemassa, kun minulla oli takanani erittäin vahingollinen ihmissuhde. Sanoin ihan suoraan, että en tullut jauhamaan siitä eksästä tai miettimään mitään, mitä hänen kanssa enää tarvitsisi keskustella. Tuo suhde oli saanut itsetuntoni aivan riekaleiksi ja halusin puida sitä, miksi siihen jäin roikkumaan ja miten nyt tästä eheydyn.

Tämä psykologi hihitteli sille, mitä kerroin että eksäni oli tehnyt. Hän esimerkiksi oli arvostellut ulkonäköäni, niin tälle naureskeli ja sitten kommentoi "ei hänellä kyllä ikinä ole tollasta ollut" . Muutenkin kertomiini juttuihin esimerkiksi itsetuntoasioistani sanoi, että ei hänellä vaan.

Oli todella kiusallista ja vaivaannuttavaa, tunsin itseni ihan pelleksi siellä. Olin nuori ja itsetunto ihan olematon, niin koin että mulle nauraa ammattilaisetkin..

En valittanut, kun en kehdannut kertoa yhtään kenellekään tuosta kauheasta käynnistä. Sen edes tein, että lopetin tunnin käynnin 25 min kohdalla sanoen, että eiköhän tää nyt riittänyt. Seuraavat kaksi käyntiä peruin.

Nämä hihittelevät psykologit taitavat olla aika yleisiä. Omalle kohdalle on sattunut tällainen ja muutamalle ystävälle myös. Vaikuttaa jotenkin siltä, että heillä on sosiaalisissa taidoissa sekä kyvyssä tulkita ihmisten tunteita ja motiiveja jotain häikkää. Tämä minulla ollut hihittelijäpsykologi naureskeli mm. sille, kun kerroin juuri tekemäni tunnelukkotestin tuloksista mutta saattoi pöyristyä, jopa suuttua, jos joskus heitin jotain kevyttä läppää käynnin alkajaisiksi. Ei todellakaan kohdistunut häneen eikä kehenkään muuhunkaan, lähinnä omista tekemisistäni vitsailin. Sekin on käynyt joskus mielessä, että osa luultavasti kärsii esim. ahdistuksesta tai sosiaalisten tilanteiden pelosta ja pyrkii peittelemään kurjaa oloaan hihittelemällä. Tässä tapauksessa työnohjaus tai vastaava olisi ehdottomasti tarpeen mutta kun he eivät itsekään vaikuta tiedostavan omien ongelmiensa vaikutusta asiakassuhteeseen.

Vierailija
395/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma menerkö tämä nyt työtilanteeseen mutta asianajaja samoi asiakastaan tyhmäksi. Itse asia liittyi rakennusvirheeseen. Tänään juuri muistelin tätä niin kollega sanoi että ko. asianajaja sanoo yhteistyökumppaneilleen kaikkia asiakkaitaan tyhmäksi.

Vierailija
396/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykologi hihittelee ja puhuu omituisia, en kyseenalaistaisi psykologin sosiaalisia taitoja, vaan mielenterveyden.

Vierailija
397/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin työterveyspsykologilla juttelemassa, kun minulla oli takanani erittäin vahingollinen ihmissuhde. Sanoin ihan suoraan, että en tullut jauhamaan siitä eksästä tai miettimään mitään, mitä hänen kanssa enää tarvitsisi keskustella. Tuo suhde oli saanut itsetuntoni aivan riekaleiksi ja halusin puida sitä, miksi siihen jäin roikkumaan ja miten nyt tästä eheydyn.

Tämä psykologi hihitteli sille, mitä kerroin että eksäni oli tehnyt. Hän esimerkiksi oli arvostellut ulkonäköäni, niin tälle naureskeli ja sitten kommentoi "ei hänellä kyllä ikinä ole tollasta ollut" . Muutenkin kertomiini juttuihin esimerkiksi itsetuntoasioistani sanoi, että ei hänellä vaan.

Oli todella kiusallista ja vaivaannuttavaa, tunsin itseni ihan pelleksi siellä. Olin nuori ja itsetunto ihan olematon, niin koin että mulle nauraa ammattilaisetkin..

En valittanut, kun en kehdannut kertoa yhtään kenellekään tuosta kauheasta käynnistä. Sen edes tein, että lopetin tunnin käynnin 25 min kohdalla sanoen, että eiköhän tää nyt riittänyt. Seuraavat kaksi käyntiä peruin.

Kaikki tällaiset käynnit pitäisi aina äänittää/nauhoittaa, ainakin puhe. Kaikki tapaamiset jotka tapahtuu kahden kesken on hyvin otollisia väärinkäytöksille koska esimerkiksi hoitoalalla sana sanaa vastaan ja olet potilaana aina heikompi osapuoli. Jos on pienikään mahdollisuus että hoitajan tai lääkärin käytös päätyy esimiehelle tai julkiseksi, osaavat ja jaksavat kiireenkin keskellä käyttäytyä asiallisesti. Huomasin tämän kun olen terveyskeskukseen soitellut useasti viime vuosina. Kun soitan itse sinne, puhelu nauhoitetaan ja saan asiallista palvelua. Jos sieltä soitetaan minulle, puhelua ei nauhoiteta ja olen kuullut huutamista, karjumista, pilkkanaurua. Itse aion kokeilla tuota nauhoittamista jatkossa eri käynneillä.

Olen psykiatrialla töissä ja tätä on esiintynyt, potilas äänittänyt kännykällä koko tunnin keskustelun. Mikä on johtanut hoitosuhteen katkaisemiseen kyseisen työntekijän vastaanotolla. Luottamussuhde pitää olla kunnossa molemmin puolin. 

Vierailija
398/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun ominaistuoksusi on aivan ihana!" Miespuolinen lääkäri kommentoi minulle kerran kesken hoitotoimenpiteen (käyn säännöllisesti samalla lääkärillä). On myös aina yhtä kuumottavaa, kun lääkäri haluaa käynnin lopuksi halata. Hän on kuitenkin hyvä työssään, joten käyn yhä hänen luonaan.

Gynekologi?

Vierailija
399/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tällaiset käynnit pitäisi aina äänittää/nauhoittaa, ainakin puhe. Kaikki tapaamiset jotka tapahtuu kahden kesken on hyvin otollisia väärinkäytöksille koska esimerkiksi hoitoalalla sana sanaa vastaan ja olet potilaana aina heikompi osapuoli. Jos on pienikään mahdollisuus että hoitajan tai lääkärin käytös päätyy esimiehelle tai julkiseksi, osaavat ja jaksavat kiireenkin keskellä käyttäytyä asiallisesti. Huomasin tämän kun olen terveyskeskukseen soitellut useasti viime vuosina. Kun soitan itse sinne, puhelu nauhoitetaan ja saan asiallista palvelua. Jos sieltä soitetaan minulle, puhelua ei nauhoiteta ja olen kuullut huutamista, karjumista, pilkkanaurua. Itse aion kokeilla tuota nauhoittamista jatkossa eri käynneillä.

Olen psykiatrialla töissä ja tätä on esiintynyt, potilas äänittänyt kännykällä koko tunnin keskustelun. Mikä on johtanut hoitosuhteen katkaisemiseen kyseisen työntekijän vastaanotolla. Luottamussuhde pitää olla kunnossa molemmin puolin. 

Näin sanoo ylemmässä asemassa oleva ihminen, jolla on ammatti ja jotain muutakin kihahtanut hattuun.

Terve ihminen kestää sen, että työtilanteissa otetaan tarvittaessa vastuu omista teoista.

Vierailija
400/587 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjautin halpishousujen vetoketjun, koska olivat muuten täydelliset. En ole ihan a-mallia, joten koska d-mitoitus on aina niin hemmetinmoinen haaste, inhoan housujen ostoa yli kaiken.

Ei järin asiatonta neuvoa pitämään kankaasta kiinni vetoketjua ylös vedettäessä, mutta tuntui halventavalta. Itse sanoja pullea nainen ja asiakas hoikka nainen.

Leikkaus oli kuitenkin sen verran sopiva mulle, ettei kankaaseen kohdistunut aidosti alunperinkään järin suurta vetoa. Halpisvaate kuten sanottua, joten joustavan kankaankin kanssa sinne jäi sen verran hyvin tilaa, että ajattelin hänellä olevan vain tarve jauhaa mitä sylki suuhun tuo.