Huimaus ja pahoinvointikohtaukset
Onko joillakin teistä ollut samanlaisia oireita?
Kävi tänään klo 6.30 herätessä niin, että huomasin heti että on voimakasta huimausta ja pahoinvoivaa oloa. Koko maailma pyöri silmissä ja oli pakko istua alas kahdeksi tunniksi. Töihin en pystynyt lähtemään millään.
Nyt reilut kolme tuntia myöhemmin olo on parempi mutta ei vieläkään täysin normaali.
Alustavasti mulla on epäilys enemmän psyykkisiin syihin kuin mihinkään fyysiseen..
Kommentit (21)
Voitko liikuttaa päätä puolelta toiselle?
Jos huimaus alkaa siitä uudestaan, voi olla asentohuimaus. Vittumaisista vittumaisin vaiva.
Niskahartiaseudun lihasten jännitystä?
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa?
Ei yhtään. Päinvastoin olen 6 krt viikossa treenaava ja atleettinen.
Taitaa olla kyse hyvänlaatuisesta asentohuimauksesta, pienenpieni rikka korvassa. Googlaamalla löydät itsehoito-ohjeet ensihätään.
Vierailija kirjoitti:
Viittaa kyllä suolan puutteeseen.
Saan kyllä aika hyvin suolaa ravinnosta ja ennen nukkumaanmenoa söin pastaa ja purkin tonnikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden ensioireita
Olen mies
Vierailija kirjoitti:
Jos huimaus alkaa siitä uudestaan, voi olla asentohuimaus. Vittumaisista vittumaisin vaiva.
Voin liikuttaa eikä ala uudestaan.
Hyvänlaatuista asentohuimausta minäkin veikkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Nestehukka
Olen juonut hyvin ja virtsa oli täysin normaalin väristä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa?
Ei yhtään. Päinvastoin olen 6 krt viikossa treenaava ja atleettinen.
Eli voi olla niskahartiaseudun lihasten jännitystä ja ylirasitusta?
Vierailija kirjoitti:
Menierin tauti.
Minkäänlaisia korvaan liittyviä oireita kuten kuulonlasku tai korvan humina ei ole ollut.
Hyvälaatuiselle asentohuimaukselle ei oikein voi tehdä mitään muuta kuin itsehoitona riittävästi nestettä. Kannattaa olla varovainen aamulla kun nousee sängystä. Äkkinäiset liikkeet esim. juuri aamulla aiheuttavat nopean verenpaineen laskun ja se voi ilmetä juuri huimauksena ja pahoinvointina.
Muuten harmiton, mutta kun paha kohtaus iskee, voi hetkeksi pyörtyä ja lyödä päänsä. Kuten itsellä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin liikuttaa eikä ala uudestaan.
Jos voit sängyssä selällään maaten kääntää ekaksi toisen posken patjaa vasten ja sitten kääntää toisen posken, eikä huimaus ala uudestaan, niin ei ole asentohuimausta, onneksi olkoon.
Menepäs nyt selällesi ja kallistelemaan päätä.
Epley on itselläni auttanut huippaamiseen.
Ellei yhtään helpota, niin sitten kannattaa soittaa tk:een.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaa kyllä suolan puutteeseen.
Saan kyllä aika hyvin suolaa ravinnosta ja ennen nukkumaanmenoa söin pastaa ja purkin tonnikalaa.
No toihan selittääkin paljon. Tonnaritkin jossain siemenöljyssä. Söisit ruokaa.
Ylipainoa?