Eivätkö meal preppailijat kyllästy samoihin ruokiin?
Meal preppailusta oli tänään Iltalehdessä juttua ja siitä on ollut puhetta muutenkin. Ideana siis tehdä yhtenä päivänä urakalla ruokaa useammaksi päiväksi arjen kiireitä helpottamaan.
Sitä minä tuossa touhussa ihmettelen, että eikö sitä kyllästy, kun monta päivää syö samaa ruokaa? Näin jonkun Youtube videon jossa tehtiin viideksi päiväksi ruokaa, lounaille oli kanaa ja päivällisille jauhelihaa. Samat lisukkeet vielä joka kana-annokseen ja omansa joka jauheliha-annokseen.
En tiedä olenko jotenkin erityisen helposti kyllästyvä, mutta syön samaa ruokaa korkeintaan sen kaksi päivää ja sitten on saatava jotain muuta.
Kommentit (103)
Itse mieluummin teen ruokaa joka päivä kuin ison kasan vaikka viikoks kerralla. Se vaikuttaa uuvuttammalta kuin kokata päivittäin.
Riippuu olenko yksin vai lasten kanssa. Tykkään kokata, mutta yksin ollessa samasta kokkauksesta syntyy helpolla 2-3 aterian ruuat. Kun teen vielä usein etänä töitä, niin tarvitsen lounaaksi ruokaa ja edellisen illan ruuasta säästämällä ei tarvitse kokata keskellä päivää.
Annoskippoja luulisi marjoja pakastavilla suomalaisilla olevan helposti saatavilla.
Olen ylipäätään kyllästynyt syömiseen. Olen ollut koko ikäni sitä. Siihen kuuluu myös ruuanlaitto mitä vihaan ja joka aiheuttaa päivittäistä stressiä. Koska on täysin sama mitä syö, ihmisen on pakko valitettavasti syödä, niin preppaaminen on ihan hyvä. Kerralla vitutus ja tuska ja sitten saa olla monta päivää rauhassa.