Miksi teitä ärsyttää niin paljon toisten matkustelu?
Jos käy enemmän kuin kerran vuodessa ulkomailla niin monet tuntuvat vetävän herneen nenään. Mikä siinä niin hirveästi ärsyttää, että toiset haluavat elää elämäänsä eri lailla kuin sinä itse? (Puhun nyt matkustuksesta yleensä, joten ei koronakommentteja tähän kiitos).
Kommentit (44)
Kateus, mikäpä muukaan. Joskus verhottuna co2-päästöihin.
Koska potuttaa että vähät fossiiliset polttoaineet poltetaan aivan turhaan taivaan tuuliin.
Näillä hukkaan heitetyillä polttoaneilla voitaisiin tehdä kaikkea hyödyllistä, esim tuottaa ihmisille ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kansantauti: ka......s.
Kateudelta kyllä tuo hyvin pitkälti vaikuttaa.
Et ole sitten ilmastonmuutoksesta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Koska potuttaa että vä
hät fossiiliset polttoaineet poltetaan aivan turhaan taivaan tuuliin.
Näillä hukkaan heitetyillä polttoaneilla voitaisiin tehdä kaikkea hyödyllistä, esim tuottaa ihmisille ruokaa.
Ja sä meinaat et jos mä jättäisin pariisiin matkani teketämättä, sillä ruokittais köyhiä?
Kuule, me jätämme oman matkamme väliin, jos coronatilanne ei ole sitä ennen muuttunut paremmaksi. Tämän teemme moraalisista syistä, jotta terveydenhuollon resurssit riittäisivät paremmin sairastuneiden hoitamiseen.
Monet, jotka vetoavat ilmastoon kuitenkin itse syövät esimerkiksi lihaa, käyttävät autoa julkisten sijaan ja omaavat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Katsokin ettei sun elämästä löydy ainuttakaan made in china/Bangladesh/Kambodzha jne tuotetta. Idän teollisuus saastuttaa 1000x sen mitä lentomatkailu.
Minua ei periaatteessa ärsytä sellaisten ihmisten matkustelu, joilla on siihen varaa, mutta esimerkiksi siskoni perheen matkustelu on taas jotenkin outo valinta. Heillä on niskassaan valtavat asuntovelat, mutta silti joka vuosi pitää olla 2-3 kertaa reissussa eli ainakin 2-4 viikkoa. Sitten kitistään kuinka paljon kaikki Suomessa maksaa ja kuinka lasten kaverisynttäreiden lahjoihin menee paljon rahaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Koska potuttaa että vähät fossiiliset polttoaineet poltetaan aivan turhaan taivaan tuuliin.
Ei fossiiliset polttoaineet mihinkään ole loppumassa pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet, jotka vetoavat ilmastoon kuitenkin itse syövät esimerkiksi lihaa, käyttävät autoa julkisten sijaan ja omaavat lapsia.
Eikö se olisi pahempi, jos vielä matkustelisivatkin? Turhaan kitiset.
Mua ärsyttää koska corona. Siitä huolimatta on pakko päästä ulkomaille. Tuttu lapsiperhe oli laskettelulomalla Pohjois-Italiassa viime viikolla! Tällä viikolla ovat sitten töissä ja koulussa... Voi vttu mitä touhua!
Kateus, kateus, kateus. Luulen ettei missään maassa ole yhtä paljon kateellisia ihmisiä kuin Suomessa. Suomalaisten kateus on jotain käsittämätöntä, jopa ulkomaalaiset vieraani huomasivat tämän täällä ollessaan (viettivät pidempiä aikoja täällä).
Ja se, että vedotaan ilmastonmuutokseen on tekopyhää, kun samalla itse ajellaan omalla autolla, syödään lihaa, ostellaan uusia vaatteita, pelataan ja jumitetaan älypuhelimella (kyllä, sekin vaikuttaa. Luin jostain miten paljon pari tuntia puhelimella vaikuttaa, en nyt muista mista sen luin. Mutta saastuttaa ilmastoa sekin). Se tutkimus jossa väitetään suomalaisten olevan onnellisin kansa, on ihan höpöhöpöä. Suomalaiset ovat erittäin ankea kansa, ja sen näkee jo ilmeistä kun kulkee kadulla. Kukaan ei hymyile tai ole aidosti ystävällinen, ja kaikkea kadehditaan. Toisen puolesta iloitseminen on mahdottomuus. Ja joo, aion muuttaa täältä pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska potuttaa että vä
hät fossiiliset polttoaineet poltetaan aivan turhaan taivaan tuuliin.
Ja sä meinaat et jos mä jättäisin pariisiin matkani teketämättä, sillä ruokittais köyhiä?
Nimenomaan se Pariisin matka tässä on kaiken juju, daiju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se olisi pahempi, jos vielä matkustelisivatkin? Turhaan kitiset.
No onhan se kuitenkin aika tekopyhää puuttua toisten matkusteluun, kun ei itsekään ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei periaatteessa ärsytä sellaisten ihmisten matkustelu, joilla on siihen varaa, mutta esimerkiksi siskoni perheen matkustelu on taas jotenkin outo valinta. Heillä on niskassaan valtavat asuntovelat, mutta silti joka vuosi pitää olla 2-3 kertaa reissussa eli ainakin 2-4 viikkoa. Sitten kitistään kuinka paljon kaikki Suomessa maksaa ja kuinka lasten kaverisynttäreiden lahjoihin menee paljon rahaa jne.
Kuuluuko mitenkään sulle, miten he käyttävät rahansa? No ei. Jos joku saa onnellisuutensa matkustelusta, mitä väliä? Asuntovelat ne on ja pysyy joka tapauksessa hyvin monilla. Miksi pysyä onnettomana sen takia? Olet vähän hassu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokin ettei sun elämästä löydy ainuttakaan made in china/Bangladesh/Kambodzha jne tuotetta. Idän teollisuus saastuttaa 1000x sen mitä lentomatkailu.
Tällaiset jotka ei lennä ei yleensä muutenkaan hamstraa mitään turhaa ja ylimääräistä.
Mua ei ärsytä ollenkaan. Olen aina valmis ottamaan ideoita vastaan hyvistä kohteista.
Lennän hyvillä mielin pari kertaa vuodessa, koska en omista autoa.
Yksityisautoilu tekee suurimmat saasteet.
Suomalainen kansantauti: ka......s.