Uskomatonta etten pääse psykiatrian poliklinikalle!
Mulla on vakava traumatausta ja vaikeuksia selviytyä arjen toiminnoista niin lääkäri oli kirjoittanut just päinvastoin kuulematta mua!
Kommentit (25)
Eikös se ole nyt uudistumassa? Vain ainoastaan kriittisemmät ja vaikeammat tapaukset menevät psykiatrian poliklinikalle. Muut menevät sitten tk:n.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta koetit päästä sinne? Pitäisi ihan tk-lääkärin, tehdä arvio ja lähete tapaamisen perusteella. Jos oikeasti voit pahoin, niin varaat vaan uuden ajan. Oudolta kuulostaa että joku kirjoittelisi kuulematta ja tapaamatta.
Olin tk-lääkärillä mutta keskustelu oli lyhyt eikä siinä tullut kaikki asiat ilmi.
Nyt oli sitten keksinyt itse tuon että pärjään arjessa kun nimenomaan en pärjää.
Ja toinen lähete oli tämä jo.
Pääseekö yksityisen lähetteellä poliklinikalle?
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole nyt uudistumassa? Vain ainoastaan kriittisemmät ja vaikeammat tapaukset menevät psykiatrian poliklinikalle. Muut menevät sitten tk:n.
Vaikeuksia on ollut koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kautta koetit päästä sinne? Pitäisi ihan tk-lääkärin, tehdä arvio ja lähete tapaamisen perusteella. Jos oikeasti voit pahoin, niin varaat vaan uuden ajan. Oudolta kuulostaa että joku kirjoittelisi kuulematta ja tapaamatta.
Olin tk-lääkärillä mutta keskustelu oli lyhyt eikä siinä tullut kaikki asiat ilmi.
Nyt oli sitten keksinyt itse tuon että pärjään arjessa kun nimenomaan en pärjää.
Ja toinen lähete oli tämä jo.
Siis kirjoittiko tk-lääkäri lähetteen ja se tuli bumerangina takaisin? Jos lähetteitä on oikeasti palautettu jo kaksi, silloin tilasi ei heidän nökemyksensä mukaan vaadi erikoissairaanhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen lähete oli tämä jo.Siis kirjoittiko tk-lääkäri lähetteen ja se tuli bumerangina takaisin? Jos lähetteitä on oikeasti palautettu jo kaksi, silloin tilasi ei heidän nökemyksensä mukaan vaadi erikoissairaanhoitoa.
Kun ei edes asioista puhuttu kunnolla vastaanotolla.
Tarvitsen terapiaa.
Terapiaan saat b-lausunnon yksityiseltä psykiatrilta. Ainakaan Helsingissä ei psyk.polit ota potilaita pelkkään terapia-arvioon.
🇺🇦🇮🇱
Ei ne tk:ssa asiakkaiden käskystä lähetteitä laita. Lääkäri ilmeisesti arvioi ap:n tilanteen toisin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tk:ssa asiakkaiden käskystä lähetteitä laita. Lääkäri ilmeisesti arvioi ap:n tilanteen toisin kuin ap.
Arvioi väärin kun ei me puhuttu tarpeeksi. Lääkärinlausunto on yksityiseltä ja kela suositteli jatkoa.
Syö Ketiporia ja muita neuroleptejä ja tietysti masennusllääkkeitä päälle.
Kahdessa vuodessa pääset varmasti aivovamman takia hoitokotiin, eikä sinulla ole enää huolia.
Kuten tässä sanottiin niin jos ei ole akuuttia hätää, tuskin pääset psy. polille. Jos on ja lääkäri on käsittänyt väärin, varaat vaan uutta aikaa tk:hon. Muussa tapauksessa yksityinen on se helpoin reitti jos pelkkää terapiaa oot vailla.
Vierailija kirjoitti:
Kuten tässä sanottiin niin jos ei ole akuuttia hätää, tuskin pääset psy. polille. Jos on ja lääkäri on käsittänyt väärin, varaat vaan uutta aikaa tk:hon. Muussa tapauksessa yksityinen on se helpoin reitti jos pelkkää terapiaa oot vailla.
Ei ole varaa yksityisen terapiaan.
Hätä mulla on ollut pienestä saakka enkä voi koko elämää odottaa.
Ap kuulostaa ihan liian hankalalta päästäkseen mihinkään terapiaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa yksityisen terapiaan.
Hätä mulla on ollut pienestä saakka enkä voi koko elämää odottaa.
Puhehan ei ollut yksityisestä terapiasta vaan lausunnosta terapiaa varten. Jos on ollut hätä lapsesta saakka, eikä mikään luista, niin sitten vaan selität sen paremmin tk-lääkärille. Siellä polilla on ihan oikeesti tunkua ja jos et ole mitään romahdusta tässä kokenut, niin ei sinne pääse. Jonossa on todella huonokuntoisia ja itsetuhoisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa ihan liian hankalalta päästäkseen mihinkään terapiaan...
En ole hankala vaan lääkäri.
Yksi henkilö on tässä välissä joka ajaa asiaa.
Oletko Ap työkykyinen tällä hetkellä? Jos sinut on todettu työkyvyttömäksi, et pääse Kelan maksamaan terapiaan. Se on työkyvyn ylläpitoa varten. Siinä on myös omavastuuosuus, joka sinun on maksettava itse.
Jos kuntosi on niin huono että olet työelämästä syrjäytynyt, niin silloin on aika huonot mahdollisuudet päästä terapiaan. Valitettavasti.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Oletko Ap työkykyinen tällä hetkellä? Jos sinut on todettu työkyvyttömäksi, et pääse Kelan maksamaan terapiaan. Se on työkyvyn ylläpitoa varten. Siinä on myös omavastuuosuus, joka sinun on maksettava itse.
Jos kuntosi on niin huono että olet työelämästä syrjäytynyt, niin silloin on aika huonot mahdollisuudet päästä terapiaan. Valitettavasti.
En tarkoita perinteistä kelan terapiaa vaan muuta.
Mitä muuta? Sairaanhoitopiirin maksamaa vai Kelan vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta?
Niille on aika tiukat kriteerit ja jos arvioidaan, että potilas on liian huonokuntoinen ja kroonistunut, terapiaa ei heru. Esim. Psykoosisairaus on yleensä poissulkeva kriteeri.
🇺🇦🇮🇱