Taas kerran oli ikivanha sijoitusviisaus oikeassa
Siinä vaiheessa kun naistenlehdet ja maatalon muoritkin alkavat neuvoa sijoittamaan, on päinvastoin aika myydä ja romahdus lähellä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakesäästötilikin tuli käyttöön juuri oikeaan aikaan. Ehdittiin hetki nauttia hyvistä nousuista ja nyt ollaankin jo reippaasti pakkasella. Näin sitä rahaa siirretään työläisiltä rikkaille.
No, suursijoittajathan ei noihin koske lainkaan. Tarkoitus lähinnä että pikkupennosten säästäjät voivat laittaa osingot kiertoon uusiin osakkeisiin verotta.
Tarkoitus oli houkutella uusia ihmisiä sijoittamaan. Suursijoittajat ostavat ja myyvät joka tapauksessa.
Tuulipuku sokeana ja kiltisti uskoo ikuiseen pörssinousuun kun Armani-pukuinen sosiopaatti kirkkain silmin neuvoo.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas. Tämä korona menee aikanaan ohi, ja silloin alkaa hillitön talouskasvun aika. Kun talous on ollut jonkin aikaa padottuna, niin se ryöpsähtää yli äyräiden!
Kuukauden, vuoden, viiden vuoden, kymmennen, vai 30 vuoden kuluttua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat ostaa osakkeitaan, kun leijonat pelaa kurssit.
Tässä alkaa oleen jo Saudi-Arabian ja Venäjän valtiotkin polvillaan, että ketähän ne leijonat nyt sitten mahtaa olla?
Venäjä ei ole ollut koko historiansa aikana kokonaan polvillaan.
Tuulipukukin voi pelata isojen peesissä. On selvää, että välillä on käytävä pohjilla, jotta rahat saadaan siirtymään lampailta isoille pelaajille. Mutta jokainen voi ihan itse päättää milloin ostaa ja myy. Nim. jo vuosia päiväkauppaa isojen rahojen peesissä tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä alkaa oleen jo Saudi-Arabian ja Venäjän valtiotkin polvillaan, että ketähän ne leijonat nyt sitten mahtaa olla?
Mongolit kyllä saivat venäläiset polvilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, 1917 vallankumouksen aikaan kun Japani rökitti Venäjän sodassa ja määritteli rauhanehdot.
Pian olikin tsaariperheen pää pölkyllä ja maa anarkiassa kunnes bolsevikit ottivat vallan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Se että eivät sitä itse myönnä on vähän eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tuulipuku sokeana ja kiltisti uskoo ikuiseen pörssinousuun kun Armani-pukuinen sosiopaatti kirkkain silmin neuvoo.
No ei sen ikuista tarvitse olla, rahojen nosto on ajankohtaista 25 vuoden kuluttua. Lisäsin nyt indeksirahastoihin menevää summaa kun samalla rahalla saa enemmän hintojen laskiessa. Ne ovat minulla eläketurvaa ja vain rahaa, joka minulla olisi varaa menettää. Sen verran varovainen kyllä olen, että lähes nollakorkoisella talletustilillä on paljon enemmän rahaa. Se sama, minkä jotkut käyttävät autoon ja tupakointiin menee minulla säästöön, eivät ne ainakaan ole kummoisia sijoituksia.
Ei noilla kursseilla ole merkitystä, kun suomalaisilla ei ole koskaan rahaa ostaa olivatpa arvopaperit minkä hintaisia tahansa. :)
Vierailija kirjoitti:
Kiva niille jotka ostaneet alkuvuodesta osakkeita. Arvo laskenut jo 30-40% lähes osakkeesta riippumatta. Lisää tulee vielä lähiviikkoina.
Tsiisus, mitä ihmettä olet oikein ostanut? Kovin putoaja taitaa olla 15% mulla ja keskiarvo 10-12% luokkaa korkeimmasta kokonaisarvosta eli siinö alkuvuonna.
t. 30 osakeljia ja 3000-25000e/laji. Keskiarvo jossain 6000. Eli en harrasta mitään yhden munan hautomista.
Ei se niin vaikeaa ole, on aika ostaa ja aika myydä. Nyt on ostamisen aika ja kun seuraavan kerran hinnat tapissa niin on aika taas myydä ja sijoittaa edulliseen kultaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla kursseilla ole merkitystä, kun suomalaisilla ei ole koskaan rahaa ostaa olivatpa arvopaperit minkä hintaisia tahansa. :)
olipa kekkonen taas oikeassa, ihmetellessä onko suomalaisilla tarpeeksi kärsivällisyyttä vaurastua, vai jäävätkö ikuisesti köyhiksi
Vierailija kirjoitti:
Itse aion jatkaa automaattisia ostoja rahastoihin. Nostan sitten joskus 20 vuoden päästä.
Aina näitä sijoitusketjuja lukiessani tulee mieleen kuinka varmoja ihmiset ovat siitä, että voivat hallita myös sitä kunka pitkään elävät.
Vaikka rahojaan ja sijoituksiaan, ehkä muita ihmisiäkin, voi hallita niin koskaan ei voi tietää koska elinpäivät loppuvat.
"Nostan tai katson sitten sitten 10, 20 tai 40 vuoden päästä".
Itse ainakin elän tai ainakin yritän elää niin, että nautin tästä päivästä. En ole kaikkivoipa jotta voisin itse päättää milloin on itselle sopivaa kuolla tai kuolen vasta sitten kun saan sen parhaimman hyödyn asiasta x tai xx.
Aika kylmää ja kaikkivoipaa ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Kirvelevä, mutta melko paikkansapitävä viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aion jatkaa automaattisia ostoja rahastoihin. Nostan sitten joskus 20 vuoden päästä.
Aina näitä sijoitusketjuja lukiessani tulee mieleen kuinka varmoja ihmiset ovat siitä, että voivat hallita myös sitä kunka pitkään elävät.
Vaikka rahojaan ja sijoituksiaan, ehkä muita ihmisiäkin, voi hallita niin koskaan ei voi tietää koska elinpäivät loppuvat.
Itse ainakin elän tai ainakin yritän elää niin, että nautin tästä päivästä. En ole kaikkivoipa jotta voisin itse päättää milloin on itselle sopivaa kuolla tai kuolen vasta sitten kun saan sen parhaimman hyödyn asiasta x tai xx.
Aika kylmää ja kaikkivoipaa ajattelua.
Tämä. Oikeastaan sanoisin että pelokas ja arka ihminen ajattelee noin, ei "itsevarma".
Ei yksikään ihminen tiedä mitä myllerryksiä tapahtuu maailmassa neljän, saatika 40 vuoden päästä. Tai edes huomisen iltapäiväliikenteessä.
Huvittavaa kuvitella automaattisesti että itse on silloin elossa koska laskennallinen eliniänodote niin väittää.
Fiksumpi ei myy nyt mitään vaan ostaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmää ja kaikkivoipaa ajattelua.Tämä. Oikeastaan sanoisin että pelokas ja arka ihminen ajattelee noin, ei "itsevarma".
Ei yksikään ihminen tiedä mitä myllerryksiä tapahtuu maailmassa neljän, saatika 40 vuoden päästä. Tai edes huomisen iltapäiväliikenteessä.
Huvittavaa kuvitella automaattisesti että itse on silloin elossa koska laskennallinen eliniänodote niin väittää.
No ei tietenkään voi, mutta tuolla logiikalla on turha tehdä yhtään mitään. Miksi opiskella viiden vuoden tähtäimellä kun voi kuolla huomenna? Miksi tehdä lapsia kun voi kuolla huomenna? Miksi ei vain tuhlaisi kaikkia rahojaan huumeisiin ja viinaan? Itse asiassa koska en traumojen takia uskonut eläväni yli 30 veeksi niin enpä paljon mitään säästöstrategioita parikymppisenä miettinyt vaan kaikki mikä tuli niin meni. Sen sijaan jos olisin sijoittanut viimeiset 20 vuotta edes 50 e kuussa niin minulla olisi ainakin 50 000 euroa.
Kuulkaas. Tämä korona menee aikanaan ohi, ja silloin alkaa hillitön talouskasvun aika. Kun talous on ollut jonkin aikaa padottuna, niin se ryöpsähtää yli äyräiden!