Oletteko saaneet toimintaohjeet töistä koronaviruksen varalta?
Työpaikka: kunta/valtio/pienyritys/isompi yksityinen firma?
Meille ei ole tullut ohjeen ohjetta siitä miten toimitaan ja mihin otetaan yhteyttä, jos epäilee sairastuneensa. Käsidesiä on ilmestynyt joihinkin työpisteisiin. Työnantajana isohko kunta.
Kommentit (26)
On tullut ohjeet - vältä matkustamista ja pese kädet ja ole viikko etänä Italian jälkeen. Ja jos tulee oireita soita terveyskeskukseen älä Mehiläiseen kun ne ei tee koronatestejä
Kyllä on ainakin Helsingin kaupungin sairaaloiden henkilökunnalle tullut ohjeet koronan varalta.
Pieni kunta. Ei ohjeita oman tai asiakkaiden terveyden suojelemisesta. Tapaan päivässä satoja asiakkaita ja olen itse riskiryhmää. Työterveyteen matkaa 100km, eikä työterveyspalvelun tarjoajan sivulla ole mitään infoa.
Kättely on kielletty, vieraita ei saa tulla kuin toimitusjohtajan luvalla ja hyväksyttyjen vieraiden tulee täyttää kysely jossa kysytään viimeisen kahden viikon aikana käydyt maat sekä lentotiedot. Lisäksi käsidesit ovella ja etätöihin joutuu viikoksi jos lomailee muualla kuin Suomessa tai käy työmatkalla. Tosin työmatkat ovat kiellettyjä ilman erityisen business-kriittistä syytä.
Yksityinen 400 hlö yritys.
Tuli joku käsienpesuohje sähköpostiin. Muutama työmatka on peruutettu (mm. Japaniin). Mutta sitten taas toisaalta tälläkin hetkellä muutama henkilö on Hollannissa työmatkalla. Ja viime viikollakin oli muutama ihminen Hollannissa. Suomen sisällä matkustetaan ihan normaalisti. Yksityinen, keskikokoinen yritys kyseessä.
Ainakin meillä Jyväskylässä on kaupungin nettisivuilla näkyvällä paikka selkeät toimintaohjeet sekä yleisesti että niille, jotka epäilevät sairastuneensa koronaan. Eiköhän muillakin kaupungeilla ole samanlaiset. Päiväkodit ja koulut eivät ole yhtään sen riskialttiimpia paikkoja kuin vaikkapa kaupat tai julkisen liikenteen kulkuneuvot. Itse asiassa kaupat ovat vielä riskialttiimpia, kun niissä asioivat eivät raportoi terveydentilastaan niin kuin kouluissa ja päiväkodeissa tehdään. Tarkoitan raportoinnilla sitä, että ilmoitetaan, jos ollaan sairaana. Kaupan asiakkaat eivät ilmoittele yhtään kenellekään.