Kysymys vähän vanhemmille: Onko rakkaus tärkeintä elämässä?
Onko siis että on kumppani tärkeintä elämässä, rakkaus?
Kommentit (21)
Olen 35 v. Joten kai jo "vähän vanhempi". Kyllä minulle tärkeintä on perhe, puoliso ja meidän lapset. Minun mielestä kaikki lähtee rakkaudesta puolisoa kohtaan, en minä lapsia olisi halunnut, mikäli en rakastaisi puolisoani.
On, mutta ei pelkästään romanttinen parisuhde, vaan laajemmin ihmissuhteet yleensä.
Ei ole. Talouden vakaus, ennustettavuus ja elämänhallinta on tärkeintä. Nämä rakkauspuheet on nuorison hömppää. Elämällä ei tee mitään jos ei ole rahaa. Rahalla saa asumista, terveyttä, harrastuksia ja kaikkea mitä ihminen tarvitsee. Rakkaus on sitten jotain ylimääräistä siinä sivussa, mutta ei mikään elinehto tai tarve olla elämässä.
Terveys, elämänlaatu ja puoliso, joka on pysynyt samana jo vuosikymmeniä. Toivottavasti pysyy loppuun saakka.
Rakkautta on monenlaista. Kaikki ei saa puolisoa silti on pärjättävä.
Rakkaus on tärkein asia. Se, että on kumppani, jonka kanssa yhdessä selvitään kaikesta, myös siitä, jos terveys reistaa tai rahaa ei liiemmin ole. Ja että on muutakin rakasta lähipiiriä, omaisia ja ystäviä, joiden kanssa voi jakaa elämän asiat.
Kyllä, rakkaus on tärkeintä, mutta ensin pitää oppia rakastamaan itseää ja huolehtimaan itsestä. Sen jälkeen osaa rakastaa muitakin.
Rakkaus on. Kohteen ei tarvitse kuitenkaan olla kumppani.
N51
Rakkaus on tärkeää, kyllä. Mutta sen ei ole pakko olla vain romanttista rakkautta. Ystäviä ja läheisiä tarvitaan, sekä etenkin tervettä itsensä rakastamista.
Agape voi olla, eros ei. Puoliso-, lapsi- ja muu lähi-ihmisrakkaus on kovin rajoittunutta. Useimmille riittää kuitenkin.
Minä en osaa rakastaa. En luota ihmisiin. Itseäni vihaan ja kuvotan.
Mikä minulle voisi siis olla tärkeintä?
Se, että elää sellaista elämää kuin haluaa on tärkeintä elämässä.
rakkaus on tärkeintä parisuhteen toimivuuden kannalta jos onparisuhde, mutta on monia tärkeämpiä asioita elämässä, se parisuhde ja rakkaus on bonusta mutta ei välttämätöntä.
Ei kemikaalinen persoonallinen nuorten rakkaus vaan universaali rakkaus.
Tärkeintä elämässä on, että olet itse itsesi paras kumppani. Tunnet itse itsesi.
Olet ainoa, joka tietää, mitä toivot ja tarvitset. Olet itsesi kanssa joka hetki.
Ole rehellinen itsellesi. Kuuntele itseäsi.
Vasta tästä kohdasta on turvallista kohdata muita.
Rakas puolisoni on kuollut. Kaikki me kuolemme joskus, ja yleensä se toinen ennen toista. Siksi pitää olla omaakin elämää, rakkaita ystäviä, mielekästä tekemistä, rakkaita harrastuksia. Hyvä parisuhde on bonusta, mutta ilman sitäkin pitää osata rakastaa omaa elämäänsä. Ja kyllä elämäni on edelleen toistaiseksi hyvää, vaikka toinen on poissa, onneksi on saanut pysyä terveeenä, sekin on oikein iso asia.
Jos nelikymppinen kelpaa vastaamaan niin sanoisin, että romanttinen rakkaus ei ole tärkeintä elämässä vaan se, että ihmisellä on ylipäätään jotain läheisiä ihmissuhteita. Yhteys toisiin ihmisiin on se, mikä meitä elämässä kannattelee, iästä riippumatta.
On, on ja vielä kerran on.
Käsität sen, kun todella vanhenet.