Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vähän vanhemmille: Onko rakkaus tärkeintä elämässä?

Vierailija
08.03.2020 |

Onko siis että on kumppani tärkeintä elämässä, rakkaus?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on ja vielä kerran on.

Käsität sen, kun todella vanhenet.

Vierailija
2/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 v. Joten kai jo "vähän vanhempi". Kyllä minulle tärkeintä on perhe, puoliso ja meidän lapset. Minun mielestä kaikki lähtee rakkaudesta puolisoa kohtaan, en minä lapsia olisi halunnut, mikäli en rakastaisi puolisoani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta ei pelkästään romanttinen parisuhde, vaan laajemmin ihmissuhteet yleensä.

Vierailija
4/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Talouden vakaus, ennustettavuus ja elämänhallinta on tärkeintä. Nämä rakkauspuheet on nuorison hömppää. Elämällä ei tee mitään jos ei ole rahaa. Rahalla saa asumista, terveyttä, harrastuksia ja kaikkea mitä ihminen tarvitsee. Rakkaus on sitten jotain ylimääräistä siinä sivussa, mutta ei mikään elinehto tai tarve olla elämässä.

Vierailija
5/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys, elämänlaatu ja puoliso, joka on pysynyt samana jo vuosikymmeniä. Toivottavasti pysyy loppuun saakka.

Vierailija
6/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta on monenlaista. Kaikki ei saa puolisoa silti on pärjättävä.

Vierailija
7/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Kaikissa muodoissaan.

Vierailija
8/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Terveys on tärkeintä.

Vierailija
9/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on tärkein asia. Se, että on kumppani, jonka kanssa yhdessä selvitään kaikesta, myös siitä, jos terveys reistaa tai rahaa ei liiemmin ole. Ja että on muutakin rakasta lähipiiriä, omaisia ja ystäviä, joiden kanssa voi jakaa elämän asiat.

Vierailija
10/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rakkaus on tärkeintä, mutta ensin pitää oppia rakastamaan itseää ja huolehtimaan itsestä. Sen jälkeen osaa rakastaa muitakin.

Vierailija
11/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on. Kohteen ei tarvitse kuitenkaan olla kumppani.

N51

Vierailija
12/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on tärkeää, kyllä. Mutta sen ei ole pakko olla vain romanttista rakkautta. Ystäviä ja läheisiä tarvitaan, sekä etenkin tervettä itsensä rakastamista.

Vierailija
13/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agape voi olla, eros ei.  Puoliso-, lapsi- ja muu lähi-ihmisrakkaus on kovin rajoittunutta. Useimmille riittää kuitenkin.

Vierailija
14/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa rakastaa. En luota ihmisiin. Itseäni vihaan ja kuvotan.

Mikä minulle voisi siis olla tärkeintä?

Vierailija
15/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että elää sellaista elämää kuin haluaa on tärkeintä elämässä. 

Vierailija
16/21 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaus on tärkeintä parisuhteen toimivuuden kannalta jos onparisuhde, mutta on monia tärkeämpiä asioita elämässä, se parisuhde ja rakkaus on bonusta mutta ei välttämätöntä.

Vierailija
17/21 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kemikaalinen persoonallinen nuorten rakkaus vaan universaali rakkaus.

Vierailija
18/21 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä elämässä on, että olet itse itsesi paras kumppani. Tunnet itse itsesi.

Olet ainoa, joka tietää, mitä toivot ja tarvitset. Olet itsesi kanssa joka hetki.

Ole rehellinen itsellesi. Kuuntele itseäsi. 

Vasta tästä kohdasta on turvallista kohdata muita.

Vierailija
19/21 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas puolisoni on kuollut. Kaikki me kuolemme joskus, ja yleensä se toinen ennen toista. Siksi pitää olla omaakin elämää, rakkaita ystäviä, mielekästä tekemistä, rakkaita harrastuksia. Hyvä parisuhde on bonusta, mutta ilman sitäkin pitää osata rakastaa omaa elämäänsä. Ja kyllä elämäni on edelleen toistaiseksi hyvää, vaikka toinen on poissa, onneksi on saanut pysyä terveeenä, sekin on oikein iso asia.

Vierailija
20/21 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nelikymppinen kelpaa vastaamaan niin sanoisin, että romanttinen rakkaus ei ole tärkeintä elämässä vaan se, että ihmisellä on ylipäätään jotain läheisiä ihmissuhteita. Yhteys toisiin ihmisiin on se, mikä meitä elämässä kannattelee, iästä riippumatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän