Kun mikään ei tunnu miltään.
Tämä nyt on vähän tällainen hassu ympäristö kirjoittaa, mutta jotenkin ajatukset pyörivät mielessä niin sokkeloisesti, että tuli tarve saada niitä kirjoitettua ulos. Kenenkään ei tarvitse lukea, mutta josko kirjoittaminen saisi oman pääni jäsenneltyä.
Olen naimisissa, vakityössä, asun omakotitalossa, kaksi koiraa ja kissoja. Ei lapsia. Mikään ei tunnu miltään. Tai en tokikaan voi sanoa, ettei mikään tuntuisi rehellisesti miltään.. koirieni kanssa on mukava kulkea lenkillä ja niiden turkki on pehmeä. En oikein osaa sanoa olenko kadottanut yhteyden aviomieheeni, vai mistä tämä tunteeni johtuu. Olen säälimätön itselleni ja tahtoisin nähdä elämässäni jonkun tarkoituksen. Toki ammattini (se jääköön mainitsematta) on sellainen, että varmasti se on jollekin merkityksellinen mutta itse koen senkin jotenkin vähäpätöiseksi. Ihan kuin minulla ei olisi mitään "virkaa". Lapsista puhumme usein mutta emme kumpikaan puolisomme kanssa taida olla oikein varmoja siitäkään aiheesta..ikään kuin ajelehtisimme veneessä ilman airoja. En kuitenkaan näe eroa ratkaisuna, koska minulla ei ole mitään mielenkiintoa esimerkiksi muita miehiä kohtaan. Ihan kuin mielenkiinto koko elämää kohtaan olisi jotenkin piilossa. Periaatteessa kaikki asiani ovat hyvin, mitään pahaa ei ole tapahtunut (toki elämäni on ollut haasteellisempaa kuin esimerkiksi monella ystävälläni), mutta silti jotenkin tuntuu että tällä elämällä ei ole oikein mitään annettavaa minulle, eikä minulla elämälle. Toisaalta haaveilen asioista, esimerkiksi maalle muuttamisesta, että en usko olevani ainakaan valtavan masentunut, ehkä alavireinen ennemmin. Menimme vasta viime kesänä naimisiin, ja sitä ennen oli ehtinyt kulua yhteiseloa avoliitossa jo monta vuotta.. pohdin, voisko tuntemukseni olla jotakin avioliiton/häiden jälkeistä hämmennystä..onkohan muilla ollut tällaisia ajatuksia naimisiin menon jälkeen.. Olen hyvin jalat maassa- tyyppinen ihminen, enkä usko elokuvien kaltaisiin rakkaustarinoihin, vaan ennemmin uskon että onnistunut liitto on työtä ja tahtoa, siinä missä rakkautakin. Pilvilinnoissa ei voi elää.. tai ainakaan sellainen elämä ei minulle olisi tarkoitettu.
Sekavaa tekstiä, ajatusten rönsyilyä ja purkua.. olenko epänormaali vai täytyisikö koko ajan tuntua helvetin mahtavalta.. Tietämättömyys lapsien haluamisesta (saati että olisiko niiden saaminen mahdollista, sekään kun ei ole itsestäänselvyys) ahdistaa.. olisi niin helppoa kun voisi sanoa aina halunneensa äidiksi ja tietäisi hoitavansa homman hienosti ja ettei katuisi koskaan. Mitä jos katuisin jos yrittäisimme ja onnistuisimmekin saamaan lapsen, menettäisinkö itseni? Tulisiko minusta vain väritön haamu, joka eläisi lapsensa vuoksi.. vai toisiko äitiys kuitenkin sen kaipaamani "jonkin" elämääni... onko tämä merkityksettömyyden tunne biologisen kellon tikitystä, jota pelko katumuksesta, oman itsensä menettämisestä suitsii.. Mistä sen tietää, että haluaako äidiksi.. Monet sanoo, että sen vain tietää.. Olen jo päälle kolmenkymmenen kuitenkin, joten ei tässä enää niin kauaa voi ajatusta haudutella.. Joskus toivon, että heräisin jonain kauniina aamuna 100 vuotta taaksepäin ja minulla olisi selvät sävelet ja odotukset elämässä.. tehdä lapsia ja olla niille hyvä äiti. Muu jääköön. Ja mitä maapallokin sanoisi jos lisääntyisin..
Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (5)
Hyvä kirjoitus josta kuultaa masentuneisuus joka lyö tunteet poikki. Sillä masennuksella on tarkoituksensa ja haastan sinut etsimään sisältäsi ne syyt. Suorititko elämää sen kustannuksella mitä oikeasti olisit halunnut tehdä? Jos suoritit niin kenelle tai keille suoritit sitä?
Tästä alkuun ja halia.
Olen myös tuntenyt tyhjyyttä, mutta erilailla kuin ennen. Kaikki on turhaa, myös oma elämä. Ei tunnu pahalta, mutta ei hyvältäkään. Ei ole mitään syytä millekään. Ennen tuntui, että jotain puuttuu, mutta nyt tuntuu, että mitään ei enää tarvitse.
Voit sanoa mit haluat,
Se ei tunnu se ei kosketa
Mene vaan mene vaan
Tivolitkaan ei saa mua nauramaan
Eik sirkus tai sata hattaraa
Mene vaan mene vaan
En kvele vastaan
Toinen toistansa tll jumaloi
Ketn tysin ei silti saada voi
L jrjetn en kapinoi
Mene vaan!
Lumi on synyt kaiken
Routa raiskaa tmn maan
Joutsenetkin jtyy kiinni jaloistaan
Unelmat vaihtuu toisiin
Valuen vuosiin vihaisiin
Lhtisin mut se vaan eimee en niin
Ei mee en niin
Ei mikn mee en niin
Aina kovaa ei ikin pehme
Enkeleit ei meille riitkkn
Mene vaan m voin knt pn
Vaikeaa selitt ja ymmrt
Miten toisesta aina jlki j
Mene vaan
Sit mit koitin sussa koskettaa
Tajusin ei oo olemassakaan
Aika kuole ei tappamallakaan
Mene vaan
Lumi on synyt kaiken
Routa raiskaa tmn maan
Unelmat vaihtuu toisiin
Valuen vuosiin vihaisiin
Lhtisin mut se vaan ei mee en niin
S et ehdi juosta en
Junaan viimeiseen
Et ehdi en
Jos et jo mee
Lumi on synyt kaiken
Routa raiskaa tmn maan
Unelmat vaihtuu toisiin
Valuen vuosiin vihaisiin
Lhtisin mut se vaan ei mee en niin
Ei mee en niin
Se ei mee en niin
Ei mee en niin
Ei mikn mee en niin
Ystäväpiirissä tapahtuu samaa, kun kaikki on saatu valmiiksi,(lapset,ammatti,koti,lemmikit,elämä) tulee tyhjyys ja erotaan.
Älä nyt lasta siihen hommaa korjaamaan ilmeisen huonoa suhdetta. Eihän se toimi jos tolta tuntuu.