KORONA ja kenen puolesta olet eniten huolissasi?
Kenen puolesta olet eniten huolissasi? Perustele kantasi!
Kommentit (43)
Olen huolissani alle 40v sukulaisesta, joka on parhaillaan syöpähoidoissa ja heikossa kunnossa. Ei tarvita lisäksi koronaa kiitos!
Kaikki riskiryhmässä - joko ikänsä tai sairauksien puolesta - olleet ovat jo kuolleet, joten en ole kovin huolissani sukulaisten puolesta.
Mutta varmasti tuttuja tulee menemään, ja tuttujen isovanhempia. Ei hyvältä vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kysely. Listalta puuttui todella monelle ihmiselle tärkeä vastausvaihtoehto eli LEMMIKKIELÄIMEN puolesta.
En jäisi suremaan, jos oma isä tai oma sisarus kuolee. Isovanhemmat on jo kuolleet. Ex-puolisoiden perään en jäisi suremaan.
Kyllä ne nuo lemmikkieläimet ovat minulle kaikein läheisimmät.
Mitä väliä jollain lemmikkieläimillä. Niitä saa uusia. Sukulaisia, perhettä ja muita läheisiä ei korvata millään.
Aina voi tehdä uusia lapsia tai adoptoida, ja hankkia uuden puolison.
Ei saa samoja. Eläin kuolee, niin se seuraava on edellisen kopio.
Omien iäkkäiden vanhempieni. Itselläni ei ole puolisoa eikä lapsia, ja vanhempani ovat minulle tärkeimmät ihmiset. Pelkään todella paljon että he sairastuvat. Pelko on muuttunut jo lähes ahdistukseksi. Tiedän etteivät he elä ikuisesti ilman koronaakaan, mutta ajatus heidän menettämisestä on minulle mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono kysely. Listalta puuttui todella monelle ihmiselle tärkeä vastausvaihtoehto eli LEMMIKKIELÄIMEN puolesta.
En jäisi suremaan, jos oma isä tai oma sisarus kuolee. Isovanhemmat on jo kuolleet. Ex-puolisoiden perään en jäisi suremaan.
Mitä väliä jollain lemmikkieläimillä. Niitä saa uusia. Sukulaisia, perhettä ja muita läheisiä ei korvata millään.
Eikä ole. Eläimetkin ovat yksilöitä omine luonteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuota käy kiistäminen, mutta lyhytnäköistä olla eniten huolissaan lemmikkien puolesta, kun ihmiskunnan pahin kriisi ehkä vuosisataan on edessä. Ymmärrät kai mitä käy lemmikeille, jos käy ihmisille, kuten huonoimmissa ennusteissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuota käy kiistäminen, mutta lyhytnäköistä olla eniten huolissaan lemmikkien puolesta, kun ihmiskunnan pahin kriisi ehkä vuosisataan on edessä. Ymmärrät kai mitä käy lemmikeille, jos käy ihmisille, kuten huonoimmissa ennusteissa?
Lemmikit syödään jos ruoka loppuu?
Olen huolissani, että me vanhemmat emme selviä koronasta ja lapset jää yksin.
Äitini, äitipuoleni ja itseni sekä syntymättömän lapseni. Puoliso ja isommat lapset terveitä, tuskin heille olisi henkeä uhkaava.
Vauvani on alle puolivuotias ja vaikka koronan ei sanota vaikuttavan näinkään nuoriin lapsiin kovin vahvasti, suojeluviettini on silti päällä ja hänen vuokseen pelkään luonnollisesti eniten. Luin myös uutisen, jossa kiinalaistutkijat esittivät koronan voivan vaikuttaa miesten hedelmällisyyteen negatiivisesti joten olen puolisoni ja koko perheen takia hieman huolissani. Haluaisimme tulevaisuudessa lapsellemme sisaruksia.
Vanhempani ovat vielä suhteellisen nuoria ja hyvinvoivia, puolisoni vanhemmat sen sijaan kuuluvat riskiryhmään. Myös oman mummoni vointi huolettaa
Riskiryhmään kuuluvan aviomieheni puolesta. Hän sairastaa vakavaa parantumatonta tautia ja lääkkeiden myötä mitään sisäistä vastustuskykyä ei periaatteessa ole.
Eniten pelottaa lasteni puolesta, toisella on perussairaus ja alhainen vastustuskyky. Pelottaa myös äitini ja hänen miehensä puolesta, ovat virkeitä eläkeläisiä joita en haluaisi menettää tälle taudille, tupakoineet nuoresta asti...
Miehellänikin on huonot keuhkot vaikkei varsinaisesti astmaa.
En minä itsekään halua tähän sairastua, en halua että lapseni menettävät vanhempansa. Aivan kamala ajatus.
Pelkään eniten, että itse sairastun ja kuolen ja lapseni jää yksin. Olen totaaliyksinhuoltaja, jolla on yksi leikki-ikäinen lapsi.
Itse asiassa pelkään jo sairastumista / karanteeniakin aika lailla, koska olisimme kahdestaan jumissa. Mitä jos itse olisin kuumeinen ja huonokuntoinen, mutten kuitenkaan sairaalakuntoinen, eikä kukaan tietenkään voisi tulla tautipesään auttamaan lapsen kanssa? Pitäisikö siinä tilanteessa rukoilla viranomaisilta pääsyä sairaalaan karanteeniin meille molemmille, vai miten oikein pärjäisimme? Tilanne olisi varmasti lapselle ahdistava ja pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien niiden, jotka eivät vieläkään ymmärrä sitä että tässä on nyt kyse ihmiskunnan historian pahimmasta katastrofista sitten mustan surman. En voi uskoa silmiäni että näen ihmisten liikkuvan julkisilla paikoilla ilman huolta huomisesta. Voi kunpa he tietäisivät millainen täystuho odottaa nurkan takana ja että normaalia maailmanjärjestystä on enää muutama päivä jäljellä. Olen yrittänyt saada läheiseni tajuamaan tilanteen vakavuuden, mutta he hokevat vain sitä että koronaa on vain Kiinassa ja Italiassa, eihän meille Suomessa noin voi käydä, tai sitä että kausi-influenssa on vaarallisempi, kun viranomaiset kerran niin sanovat. Välillä minulle tulee sellainen olo että ihan oikein heille, sitä saavat mitä tilaavat. En kuitenkaan haluaisi heidän kuolevan :(
Sinulla on nyt suoraan sanottuna lipsahtanut hysteria liian isoksi. Tarvitsisit apua.
Tämä voi nyt tulla yllätyksenä ja järkytyksenä monelle palstalaiselle, mutta ihminen on kuolevainen. Me kaikki kuolemme jonain päivänä ja se voi olla vaikka huomenna.
En ole pätkääkään huolissani Koronasta. Olen hoitanut asiani hyvin, en jätä jälkeeni velkaa, en ole kenenkään kanssa riidoissa, minulla ei ole anteeksipyydettävää tai -annettavaa. Sama se, jäänkö rekan alle huomenna, viekö Korona-virus, vai olenko hengissä parinkymmenen vuoden päästäkin.
Muistakaa kuolevaisuutenne ja eläkää sen mukaan: tehkää hyviä tekoja, ilahduttakaa ihmisiä ympärillänne, älkää velloko negatiivisessa, vaan keskittykää positiiviseen ja nauttikaa jokaisesta minuutista, koska päivienne määrä on rajallinen eikä niitä kannata tuhlata turhuuteen, vihaan tai kaunaan.
Voisin kuvitella että nyt on kamalaa olla
raskaana tai imeväisen äiti.
Terveydenhuoltohenkilökunnan, joka varmasti joutuu pakkorokotuksen kohteeksi ja tulee siis kärsimään pahimmat seuraukset.
En pelkää koronavirusta enkä ole aktiivisesti huolissani, mutta nyt kun kysyt, niin olen vähän huolissani vanhan isovanhempani puolesta ja toivon, ettei virus leviäisi tänne laajasti. Vähän olen huolissani myös itseni puolesta, ja oikeastaan kaikkien kyselyn ryhmien.
Yleisellä tasolla minua huolestuttaa se, ettei Covid 19:sta vielä tiedetä paljoa ja että se on tähänastisissa tutkimuksissa osoittautunut erilaiseksi kuin influenssat. WHO:n lääkärit myönsivät tiedotustilaisuudessaan, etteivät osaa ennakoida viruksen käyttäytymistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/