Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusufinnin hoito

Vierailija
08.03.2020 |

Mikä on auttanut teillä jatkuvaan punoitukseen?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin kaikki keinot vuosien mittaan, mutta yksi ihan toisesta syystä kokeilemani juttu paransi punoitukset. Jätin nimittäin pois kaikki valmisruoat. En vieläkään tiedä mikä ainesosa useissa valmisruoissa, makkaroissa ym. on, mutta nyt on iho normaali. Heti, jos päätän pitkästä aikaa syödä vaikka jonkun kaupan lasagnen tai vastaavan, helahtaa naama pian aivan tulipunaiseksi.

Vierailija
42/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori paiseessa se ihotautilääkäri käytti jonkinlaista laser-hoitoa todella pahaan ruusufinniin. Potilas sai myös jotain pillereitä mutta ärsyttävästi ei kerrottu mikä lääke oli kyseessä. Mulla tilapäisen avun toi roa-kuuri, mikään muu ei ole ollut yhtä tehokas. Rozex voiteet vain pahensivat tilannetta, elidel on ainoa voiteista jolla on jotain tehoa edes. Niin toivon että joku tähän kehittelisi kunnon lääkkeet, vaikuttaa koko elämään kun välttelen kaikkia julkisia paikkoja kun tulehdus on pahimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio auttanut ja otsonoitu oliiviöljy. Pahin on sokeri ja etenkin suklaa. Seuraavaksi ajattelin kokeilla led-valohoitoa.

Vierailija
44/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää onkohan mullakin tuo...

En ole koko aikaa punainen, mutta yli tunnin ulkoilun/ tallilla olon jälkeen talvisin naama lehahtaa. Itseasiassa jo alle + 15 asteen kelit riittää aiheuttamaan...siis sen jälkeen ilmenee kun tulen sisätiloihin. Kuuma suihku siihen päälle hiustenkuivaamisineen, huh huh....

Jopa syöminen tekee jos pitkä väli edelliskerrasta..

. Mitään allergioita ei ole todettu.

Myös hikiliikunnan; saunan jälkeen helotan pitkään. Näppyjä oli joskus mut nyt ei ainakaan vuoteen ole ollut.... niihin auttoi rosazol - voide.

Vierailija
45/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoria Gold tai joku vastaava on Kalifornialaisen professorin kehittämä kurkumageeli. Googlaa ja katso millaisia tuloksia eri rasvoilla on saatu. 

Vierailija
46/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mennyt sekaisin eri hoidot? Itselle annettiin yliopistollisessa sairaalassa pulssivärilaserhoitoa kasvoihin. Valoimpulssia on ihan eri hoito. Pulssivärilaser tuhoaa pinnallisia verisuonia. Se, että oliko siitä apua on sitten eri juttu. Ehkä jotain pientä, mutta näppyjä tulee ja menee. Mutta nyt kasvot olleet jo useamman vuoden hallinnassa, lievää punoitusta lukuunottamatta. Ainoa mikä itselle todella on auttanut on ollut ihotautilääkärin määräämä soolantra voide ja kun muista syistä aloitin vuosi sitten E-pillerit niin ihon kunto parani silmissä. Tässä 17v tautihistorian aikana olen ehtinyt kokeilla kaikkea voiteita ja suoloja ja vaikka ja mitä, mutta nyt toimii nämä pillerit ja siinä tukena ajoittain se soolantra-voide.

Ei ole mennyt sekaisin. Valoimpulssihoitoa antavat kosmetologit karvojen poistamiseksi. Kun huomasin, että karvojen katoamisen lisäksi iho muuttui muutenkin sileäksi ja kauniiksi ja rauhoittui niin kutinasta kuin tulehduksistakin, halusin kokeilla valoimpulssia myös kasvojen alueelle.

Kasvoista olen poistattanut verisuonia yksityisellä lääkäriasemalla. Se on täysin eri asia enkä oikein keksi, miten kenelläkään menisi nämä hoidot sekaisin, oli laser nimeltään mikä hyvänsä. Myös kosmetologit tekevät laserhoitoja, mutta lähinnä karvojenpoistoon. En tiedä, polttavatko verisuonia. Ei heillä ainakaan samanlaiset laitteet ole käytössä kuin lääkäreillä. Laserhoitoja on siis erilaisia.

Verisuonten poltto nipisti ja sattui, eikä tulos ollut pysyvä. Aika kallista lystiä oli.

t. Se valoimpulssista puhunut

Aa okei, kiitos selvennyksestä. Mutta hyvä kun keksit kokeilla, ja myös uskalsit kokeilla, kasvoihin samaa hoitoa. Tosiaan siitä pulssivärilaserhoidosta ei juuri ollut hyötyä, mutta pääsin onneksi julkisen puolen hoitoon niin ei tullut kalliiksi se kokeilu. On tämä kyllä ärsyttävä iho-ongelma, koska tietoa sen syystä on niin vähän ja toimivia hoitokeinoja myös vähän.

Vierailija
47/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koko aikaa punainen, mutta yli tunnin ulkoilun/ tallilla olon jälkeen talvisin naama lehahtaa. Itseasiassa jo alle + 15 asteen kelit riittää aiheuttamaan...siis sen jälkeen ilmenee kun tulen sisätiloihin. Kuuma suihku siihen päälle hiustenkuivaamisineen, huh huh....

Myös hikiliikunnan; saunan jälkeen helotan pitkään. Näppyjä oli joskus mut nyt ei ainakaan vuoteen ole ollut.... niihin auttoi rosazol - voide.

Mulla taudin alkuvaihe oli just tuollainen. Olin päiväkodissa töissä ja kun olin iltapäivällä lasten kanssa ulkona ja jahka pääsin töistä kotiin, niin koko illan kasvoja kuumotti. Silloin kun olisi tajunnut jo alkaa kiinnittään asiaan huomiota ja suojaamaan ihoa. Nykyäänkin, vaikka tauti on ihan hallinnassa, jos menen kylmällä ilmalla ulkofileen ilman meikkivoidetta niin kasvot on punaiset koko loppuillan. Mutta meikkivoiteen kanssa ei tule samaa reaktiota, suojaa sen verran kasvoja viimalta ja kylmyydeltä.

Vierailija
48/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taudin alkuvaihe oli just tuollainen. Olin päiväkodissa töissä ja kun olin iltapäivällä lasten kanssa ulkona ja jahka pääsin töistä kotiin, niin koko illan kasvoja kuumotti. Silloin kun olisi tajunnut jo alkaa kiinnittään asiaan huomiota ja suojaamaan ihoa. Nykyäänkin, vaikka tauti on ihan hallinnassa, jos menen kylmällä ilmalla ulkofileen ilman meikkivoidetta niin kasvot on punaiset koko loppuillan. Mutta meikkivoiteen kanssa ei tule samaa reaktiota, suojaa sen verran kasvoja viimalta ja kylmyydeltä.

Ah, uusi hoitokeino, ulkofile naamalla

Vierailija
49/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omen käyttänyt Bionin tuotteita kohta 5 vuotta. Aikaisemmin kokeiltiin tetrasykliini, Roaccutan ym ilman apua. Bionin tuotteilla ruusufinni pysyy täysin poissa.

Vierailija
50/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ruusufinniin kevyen roaccutan-kuurin, 40mg päivässä puoleksi vuodeksi 100 kiloisena miehenä. Vielä pari vuotta kuurin jälkeen tilanne on aika hyvä

Vierailija
51/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nenässä lievää ruusufinniä. Teepuuöljy auttaa tosi hyvin. Sivelen vaan sillä nenänpään kun tulee oireita ja pysyy sitten pois useita viikkoja. Joskus joutuu useampana iltana laittamaan. Mutta aivan ihmeainetta on tuo teepuuöljy.

Vierailija
52/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kestä koko iltaa punoitus.

. Pari tuntia. Tilanne ollut sama yli 10 v... olen siis tuo joka epäili onkohan mullakin.

Vierailija
53/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaatte iholle suojaa, kokeilkaa aitoja mineraalimeikkejä. Siis sellaisia jauheita, missä ei ole talkkia jatkeena tai hajusteita. Se suojaa auringolta, riisipuuteri primerinä käytettynä imee hikeä. Kaikki hajusteet pois.

Vierailija
54/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtori paiseessa se ihotautilääkäri käytti jonkinlaista laser-hoitoa todella pahaan ruusufinniin. Potilas sai myös jotain pillereitä mutta ärsyttävästi ei kerrottu mikä lääke oli kyseessä. Mulla tilapäisen avun toi roa-kuuri, mikään muu ei ole ollut yhtä tehokas. Rozex voiteet vain pahensivat tilannetta, elidel on ainoa voiteista jolla on jotain tehoa edes. Niin toivon että joku tähän kehittelisi kunnon lääkkeet, vaikuttaa koko elämään kun välttelen kaikkia julkisia paikkoja kun tulehdus on pahimmillaan.

Kokeile Bionin tuotteita! Löytyy kormetologeilta. Minun paha ruusufinni pysyy täysin poissa niiden avulla.

Vierailija
55/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omen käyttänyt Bionin tuotteita kohta 5 vuotta. Aikaisemmin kokeiltiin tetrasykliini, Roaccutan ym ilman apua. Bionin tuotteilla ruusufinni pysyy täysin poissa.

Kerrotko tarkemmin mitä tuotteita ja miten käytät? Toivo heräsi taas...

Vierailija
56/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meikki voide sulla on käytössä, joka suojaa eikä ärsytä?

Vierailija
57/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä meikki voide sulla on käytössä, joka suojaa eikä ärsytä?

Oon käyttänyt jo vuosia max factorin miracle touchia. Tykkään siitä, että se levittyy helposti ja peittää hyvin. Vuosi sitten löysin toisen yhtä hyvän vaihtoehdon: estee lauderin double stay. Voi tietty olla, että jonkun toisen ruusufinni ei kestä kosmetiikkaa hyvin, mutta mulla ei ainakaan ole näistä häiriintynyt iho yhtään. Päinvastoin, iho näyttää iltaisin aina vähemmän punoittavalta kun pesee meikit pois, kuin että olisi viilettänyt päivän ilman meikkivoidetta.

Vierailija
58/66 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kokeilin kaikki keinot vuosien mittaan, mutta yksi ihan toisesta syystä kokeilemani juttu paransi punoitukset. Jätin nimittäin pois kaikki valmisruoat. En vieläkään tiedä mikä ainesosa useissa valmisruoissa, makkaroissa ym. on, mutta nyt on iho normaali. Heti, jos päätän pitkästä aikaa syödä vaikka jonkun kaupan lasagnen tai vastaavan, helahtaa naama pian aivan tulipunaiseksi.

Voisko olla kyse allergiasta eikä ruusufinnistä? Jos oot allerginen vaikka E621 eli aromivahventeelle?

Vierailija
59/66 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä taas. Suun kautta otettavia kuureja en halua, niitä on kokeiltu jo monesti. Ja viimeisimmästä tetrasykliinistä sain vatsakipujen lisäksi ihottuman.

Löysin eilen lääkekaapistani vanhat ruusufinnivoiteeni:

Rosazol, Rozex, Soolantra, Skinoren ja Mirvaso. Keräsin ne apteekkiin vietäväksi, koska kaikki olivat vanhentuneita. Olen viimeksi näköjään yrittänyt hoidattaa ongelmaa ihotautilääkärin avulla vuonna 2016. Kokeilin kuitenkin eilen nenääni ja poskiin vanhaa Mirvasolia. Ne muuttuivat täysin valkoisiksi! Vain nenässä näkyi muutamia punaisia kohtia niiden mätäpäiden kohdissa. Eli punaisuuteni on täysin pintaverisuonien häiriön tuottamaa. Kun lääkkeen vaikutus lakkasi, oli nenä taas illalla täysin punainen ja löytämissäni keskusteluissa sanottiin, että Mirvaso voi pahentaa punaisuutta jatkuvassa käytössä. Nyt harkitsen tuota valoimpulssia, josta yksi vastaaja kertoi. Sattuisitko olemaan kuulolla? Minkä niminen laite oli tai missä hoitolassa kävit?

Vierailija
60/66 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vannon otsonoidun oiliiviöljyn nimeen! Ruohonjuuri, PUR03, maksaa n.25e purkki. Sipaisen sitä (säilytän jääkaapissa) finneille pari kertaa päivässä ja hyvin auttaa. Jos tosi pahaksi äityy niin sitten apteekista Rozasol.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi