Ruusufinnin hoito
Kommentit (66)
Ihotautilääkärille. Sain kahden vuoden lääkekuurin ja opastuksen ihonhoitoon. Kannatti.
AP: omakin ollut 20 vuotta. Tetrasykliini ei käy. Menee maha ihan sekaisin. Ei auta myöskään mikään voide, jonka saanut ihotautilääkäriltä. Nenä ihan punainen lähes kokoajan ja muutama pieni mätänäppy silloin tällöin nenässä. Muuten ei iho juurikaan oireile. Olen peittänyt nenää dermablendin meikkivoiteella, mutta nenää tulee huomaamattaan hierottua, niin punaisiksi tulee esille. Mietin auttaisiko emäksiset ihonhoitoaineet.
Kosmetologi
Luontaistuote liikkeet
Oma ravitsemus, millainen on ruokavaliosi, mitä siinä voisi /pitäisi muuttaa..
Pitkä tetrasykliini kuuri auttoi kun meni pahaksi. Sen jälkeen on onneksi pysynyt lievänä, joskus yrittelee.
Auringon paahde pahentaa, ritän suojautua lippiksellä ja lierihatulla.
Runsas alkoholi ja stressi. Pitää relata ja vähentää.
Yks erikoinen juttu. Suuseksissä jos nenä kostuu naisen nesteisiin, niin seraavana päivinä nenä kukkii. No, ei pidä kutitella nenällä. Onkohan kellään muulla samaa?
Tetrasykliini pieninä annoksina tasaisesti niin ettei se vaikuta antibioottikuurin tavoin. Lääkärit tuppaa niitä voiteta vaikka kuinka sanoisi ettei ne auta yhtään.
AP. Syön terveellisesti. En käytä alkoholia. Ulkoilen ja liikun. Sokerista kyllä tykkään, mutta kun olen muutaman kerran ollut kaksi kuukautta kokonaan sokerilakossa, ei se ole vaikuttanut mitenkään nenän punaisuuteen. Välillä punaisuus on vähäisempää, mutten osaa yhdistää sitä mihinkään.
AP. Yritän suojella nenääni auringolta kokoajan. Minulla on aurinkosuojaa aina ulkona ja pidän vielä lierihattua, Saunaa vältän myös. Ja sitä mietoa tetrasykliiniä olen kokeillut kahdesti. Vatsani menee ihan ripulille.
AP. Kukaanko ei ole saanut apua suolasta tai emäksistä voiteista?
Vierailija kirjoitti:
Suola? En voi edes kuvitella, että hieroisin suolaa mätänäppyiseen ärtyneeseen nenään.
Mulla auttoi kun vähensin vehnän minimiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola? En voi edes kuvitella, että hieroisin suolaa mätänäppyiseen ärtyneeseen nenään.
AP. Olen kokeillut kahtena päivänä. Jostain syystä se vähentää punoitusta, eli rauhoittaa. Liittyykö siihen, että suola on hyvin emäksistä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi kun vähensin vehnän minimiin
AP. Tätä en ole vielä kokeillut. Tämähän olisi aika helppo kokeilla.
Hei vehnän vähentää, vältteletkö myös sokeria?
Ruokavalio. Vehnä pois ja sokeri. Paljon terveellisiä, kehoa viilentäviä ruokia esimerkiksi kurkkua, avokadoa, kalaa, lehtipersiljaa jne.
Aloita vahva maitohappobakteeri, gefiluksella on.
Suosittelen vahvasti katsomaan kosmetiikkatuotteitasi. Ihosi on herkistynyt ja ärtynyt, se tarvitsee nyt erityistä hoitoa. Sulfaatit pois, ärsyttävät tuotteet pois. Hammastahna myös sulfaatittomaksi. Suosittelen kääntymään kokonaan luontaiskosmetiikan puoleen. Esse-tuotemerkillä on sensitive sarja, puhdistusmaito, toner ja rasva. Myös Dr.Hausckalla on hyviä tuotteita. Jätä muut pois ja anna ihon rauhoittua.
Kokeile tätä n. Kolme kuukautta. Pitäisi auttaa.
Sen kun tietäisi. Punoitus ja näpyt tulee ja menee oman tahtonsa mukaisesti. Skinoren vei hitaasti näppyjä pois, kohta aloitan Soolantran. Olen elänyt vähäsokerisia kausia ja luovuin sulfiiteistakin joksikin aikaa, ei muutosta.
Apteekin Avene sarjan voiteita käytän. Sarjassa on myös vihertävä voide punoitusta piilottamaan. Ei tuosta vaivasta näytä eroon pääsevän kokonaan.
Eroon tästä ei pääse koskaan, mutta on ollut parempana kun jätin sokerin ja vehnän pois. Saunaa ja aurinkoa ja yleensä lämmönvaihteluita kannattaa välttää. Mitkään lääkkeet tai naamavoiteet ei ole auttaneet kuin vähän tai vähän aikaa
Tetrasykliini 6-12kk kuurina. Tuon saa ihotautilääkäriltä. Tkssa määrätään vain muutaman viikon kuureja. Voimia tautisi kanssa. Mulla ollut jo yli 20v.