Mitä tehdä, kun Milanosta varattu kallis hotelli, eikä sitä voi perua?
Ensi viikolla olisi matka perheen kanssa Milanoon. Alkuperäiset lennot on peruttu, mutta lentoyhtiö suostuu antamaan joko rahat takaisin tai uudelleenreitittämään tai siirtämään myöhempään ajankohtaan. Hotelli on varattu erikseen ja siitä ei saa rahoja takaisin, jos varauksen peruu.
Itse en haluaisin heittää hukkaan kalliiseen hotelliin laitettuja rahoja, vaan tehdä matkan riskeistä huolimatta. Ainoastaan neljän päivän matka viikonlopun yli, joten tuskin siinä ajassa mitään vakavaa ehtii tapahtua.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Höpötihöijää. Mikset saisi hotellista rahoja takaisin? Aina olen itse saanut.
Kyllähän ne voi saada takaisin, jos on varannut suoraan hotellista. Jos taas on varannut esim. Bookingin kautta hinnalla, jossa ei ole muutosmahdollisuutta, ei taatusti onnistu. Olen kerran käynyt tuon taistelun ja hävinnyt, vaikka oli hyvät perustelut. Hotelli sanoo, että he eivät voi tehdä mitään, kun heillä on sopimus Bookingin kanssa ja Booking taas on taipumaton.
Kyllä Italiassa halutaan turistit takaisin heti kun tauti hellittää, eli jos hotellissa yhtään osataan ajatella tulevaisuutta, suostuvat kyllä siirtämään matkan.
Ei Milanoon oikeasti nyt voi mennä! Luulisi jokaisen jo ymmärtävän kun 15 miljoonaa ihmistä on siellä karanteenissa, että suht vakavasta asiasta kyse. Et kai halua Suomeen samaa ja läheisillesi hengenvaaraa?
Jos et matkavakuutuksesta saa rahoja takaisin tai hotelli ei suostu peruuttamaan, se on sitten vaan bye bye niille rahoille. Milanoonhan ei nyt vaan kerta kaikkiaan voi mennä.