Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko nyt sitten laihaläski?

Vierailija
07.03.2020 |

Tuossa yhdessä herkkuketjussa moitittiin hoikkia laihoiksi läskeiksi. Mua jäi vaivaamaan, että olenko sellainen ja mitä asialle voi tehdä. Olenko mielestänne laihaläski näillä perusteilla:

- olen 163 cm ja 48 kg eli lievästi alipainon puolella
- minulla näkyy kylkiluut läpi kyljessä ja rinnassa ja kädet ovat laihat tikut, mutta reisissä on vähän höllyvää läskiä
- mahani ei ole lihava, mutta ei mikään pyykkilautavatsa kuitenkaan. Suurempi ongelma on mahan turvotus.

- pyöräilen päivittäin työmatkoja puoli tuntia, työni on fyysisesti raskasta + kävelen töissä koko päivän ja illalla käyn vielä reippaalla tunnin kävelylenkillä

- Syön mielestäni aika terveellisesti. Syön reilusti marjoja ja kasviksia. Syön kasviksia raakana ja laitan joka ruokaan. En karppaa, mutta en mätä hiilareitakaan. En syö mitään sokeripitoisia jogurtteja tms. Syön päivässä ehkä yhden keksin tai pari konvehtia, mutta muuten en mässäile herkuilla tai pikaruoalla.

Voinko olla näillä perusteilla laihaläski? Jäi vaivaamaan, koska reiteni ja takamukseni ovat höllyviä, vaikka muualla luut paistaa läpi. Koen olevani aika hyvässä kunnossa, mutta pitäisiköhän lisätä jotain kuntosaliharjoittelua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stressaat asiasta? Miksi välität palstalaisten kommenteista? Jos kerran olet mielestäsi hyvässä kunnossa, eikö sen pitäisi riittää? Kuinka vanha olet? Onko sinulla syömishäiriö- tai laihdutustaustaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole syömishäiriötaustaa, mutta itsetuntoni on aika huono ja minua on kiusattu ulkonäön takia teininä. Aloin vain miettimään, voisiko elämäntavoissani olla jotain parantamisen varaa.

Vierailija
4/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sana on aivan typerä. Laiha on laiha eikä läski. Laiha voi olla hieman löysä tai veltto tai ryhditön, mutta ei läski. 

Vierailija
5/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole noin pienillä sokerimäärillä!

Vierailija
6/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää muuten kuin mittauttamalla rasvaprosenttisi. Laihallakin kun voi olla korkea rasvaprosentti.

Vierailija
7/7 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihaläskistä on tullut yleinen haukkumasana, jolla tarkoitetaan kaikkia muita kuin ammattiurheilijoita tai salifanaatikkoja. Kaikkien naisten ei tarvitse olla salikissoja, vaikka kuntosali- ja fitnessharrastus ovatkin kasvattaneet suosiotaan viime vuosina.

Naisilla rasvaprosentin pitää olla hyvin alhainen, että vatsalihakset näkyvät selkeästi. Sellaisen tilan saavuttaminen ja ylläpito vaatii aika paljon työtä, eikä kaikkien keho välttämättä ole siihen kovin optimaalinen. Hormonitasapaino voi järkkyä, kuukautiset voivat jäädä pois jne. Naisillahan on luonnostaan enemmän rasvaa ja vähemmän lihasta kuin miehillä.

Kuntosaliharjoittelu ja lihasten kasvattaminen sinänsä on kyllä hyvä asia, mutta jos alat käydä salilla, niin kannattaisi tehdä niin terveysvaikutusten eikä ulkonäön takia. Hyvässä kunnossa lihaksisto ehkäisee monilta vaivoilta, parantaa ryhtiä, tuo lisää voimaa jne.