Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naimisiin meno on niin tärkeää naisille?

Vierailija
07.03.2020 |

Itse en ole koskaan haaveillut tai suunnitellut häitä/naimisiinmenoa tai muuta erityisemmin.. Olen 30 vuotias ja yllättäen miesystävä kosikin nyt kun oltu yhdessä vuosikausia. No olen kyllä sitoutunut mieheen ja haluan jakaa elämäni hänen kanssaan, joten vastasin myöntävästi. En ole ennen tätä edes suunnitellut häitä tai häämekkoa, vihkisormusta. Enkö vain ole hääintoilija vai mikä tässä on? En välttämättä olisi edes itse tarvinnut suhteelle papin aamenta tai virallistamista. Minulle riittää, että ollaan yhdessä ja sitoutuneita ja toisillemme vain siitä tilivelvollisia. Suurin osa tuntemistani naisista haaveilee häistä ja kaikesta ja jopa painostavat miehiään naimisiin. En ymmärrä. Onko muita ei häähulluja? Ja miksi häät ja naimisiinmeno on niin tärkeitä teille joille on?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romantusoiitukuva parisuhteeesta. EI ne välttämättä sitä mieti milllaista elämä olisi josku 20 vuoden pääästä naimisiiin menosta vaaan ne miettii niitä kirkkohäitä. Ihmisen aivoiihin mahtuuuu valitettavasti vain hyvin vähän asiaaa kerralllaan.

Selllaisten ihmisten parisuhteet ja selviytyminen elämässsä on yleeensä helpompaa kun elää hetkessä, on avoin asioille ja ajattelee asiat asioiina järjellä eikä vieroksu niiitä niinkuin edellllinen sukupolvi on lapsena opettanut niiihin suhtautumaaan tai joku muu taho jonka intresseisssä on tuottaa rahaa toitotttaa.

Joss parisuhteeessa esim toinen ajautuuu tällaiseen tilaan, on tervetttä kyseenalaistaa hänen väitteeensä.

Ihhmiselle on tyyppilllistä kyyistyä ja sopeutua tietynlaisen turvallisen mukavuuusalueen sisään ja siitten kun aletaan huomaamaan ettei näiden kahden ihmisen käsityset kohtaakaaan niin erotaan. Maaaailma muuuttuu jatkuvasti ja elää kovalla vauhdilla. Tuliiisi keskittää ajatukset niiihin eikä juuurtua vaikka se hyvän ja rauhalllisen mielen tarjoaisikin. Ihmiinen tahtoonoudatttaa rutiineja ja kokemuksia jotka on hyväääksi todennut, mutta se etttä voi nähdä jotakin uutta on myööös osattava luopua.

Vierailija
22/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisia lumihiutaleita pätemään? mitä oot ottanut kun tollasia näät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset tykkäävät pinnallisesta p a s k a s t a

Vierailija
24/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on tärkeää koska kertoo siitä että mies haluaa sitoutua minuun täysin ja haluaa että meidät nähdään parina ihan virallisestikin. Sellainen mies joka ei halua samaa ei vaan sovi minulle.

Vierailija
25/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko? No voihan naimisiinmenon hoitaa pois päiväjärjestyksestä ihan vain maistraatissa, sieltä saa jopa todistajat ettei ole tarvetta prinsessahäille. Moni juriidinen asia on helpompi hoitaa kun on aviopuoliso, en nyt viitsi luetella niitä, jokainen selvittäköön itse jos kiinnostaa.

Vierailija
26/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romantusoiitukuva parisuhteeesta. EI ne välttämättä sitä mieti milllaista elämä olisi josku 20 vuoden pääästä naimisiiin menosta vaaan ne miettii niitä kirkkohäitä. Ihmisen aivoiihin mahtuuuu valitettavasti vain hyvin vähän asiaaa kerralllaan.

Selllaisten ihmisten parisuhteet ja selviytyminen elämässsä on yleeensä helpompaa kun elää hetkessä, on avoin asioille ja ajattelee asiat asioiina järjellä eikä vieroksu niiitä niinkuin edellllinen sukupolvi on lapsena opettanut niiihin suhtautumaaan tai joku muu taho jonka intresseisssä on tuottaa rahaa toitotttaa.

Joss parisuhteeessa esim toinen ajautuuu tällaiseen tilaan, on tervetttä kyseenalaistaa hänen väitteeensä.

Ihhmiselle on tyyppilllistä kyyistyä ja sopeutua tietynlaisen turvallisen mukavuuusalueen sisään ja siitten kun aletaan huomaamaan ettei näiden kahden ihmisen käsityset kohtaakaaan niin erotaan. Maaaailma muuuttuu jatkuvasti ja elää kovalla vauhdilla. Tuliiisi keskittää ajatukset niiihin eikä juuurtua vaikka se hyvän ja rauhalllisen mielen tarjoaisikin. Ihmiinen tahtoonoudatttaa rutiineja ja kokemuksia jotka on hyväääksi todennut, mutta se etttä voi nähdä jotakin uutta on myööös osattava luopua.

Näkiisin osaltaan tämän asian niin että meidän sukupolvesta ei ole vielä kehiiittynyt sellaisia "pelaajia" mitä tämä maaailma edellytttää. Se mitä vakaa sukupolevmme on meille lapsen syötttänyt tuotttakin meille pettymyksiä aikuiii iällä kun oivallammme jotakin muuuta mitä emme osannneetkaan odottaa.

Vierailija
27/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä yleistä. Minulla ei ole mitään pakkomiellettä avioliitosta, en välttämättä edes halua naimisiin. Kauheasti kaikkia velvollisuuksia toista kohtaan. Toinenhan voi heittäytyä työttömäksi ja minä olen velvollinen elättämään, aikuisen ihmisen. Ehkä päädyn naimisiin, ehkä en. Ei haittaa jos en.

Vierailija
28/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkismiehen uusin katkeruus, voi yhyy.yyyy osa 5 miljoonaa.

Älä sure, sulla ei ole pelkoa häistä, ei isoista eikä pienistä.

Vierailija
29/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap sure, ei kukaan sun kanssa naimisiin halua, olet ihan turvassa.

No kyllähän tuo mies haluaa. Halus jo ens kesänä häät, mutta vähän piti toppuutella. :D ap

Vierailija
30/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkiisin osaltaan tämän asian niin että meidän sukupolvesta ei ole vielä kehiiittynyt sellaisia "pelaajia" mitä tämä maaailma edellytttää. Se mitä vakaa sukupolevmme on meille lapsen syötttänyt tuotttakin meille pettymyksiä aikuiii iällä kun oivallammme jotakin muuuta mitä emme osannneetkaan odottaa.

Tässätä osaltaan kertoo esim se miksi toiseeet ihmiset ovat överi rikkaita ja toiset köyhiä kuun nämä ihmiiset ovat osannneet toimia oikeaan aikaaan oikealla hetkelllä. Nythän se ei enäää olisi niin mahollista vaaan heillä on ennemmminkin turvattavanaan oma omaisuuuutensa.

Vierailija
31/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole. Jos sinulla sattuu olemaan muutama naimisiin haluava naistuttu niin ei se tarkoita silloin kaikkia naisia.

Kyllä ne on miehet jotka naimisiin hinkuu. Miehille on jotenkin tärkeää sitouttaa nainen itseensä ja ilmeisestuäi varmistaa oma sukunimi lapselle.

En tunne yhtään naimisiin välttåmättå halunnutta naista ja miehet on niitä kosineet jotka ovat avioon päätyneet eikä ole naisen tahdosta mitåän prinsessahäitå pidetty. Nekin on miesten haluamia juttuja, moni nainen menee mieluummin naimisiin maistraatissa.

Vierailija
32/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläke ja muut edut, jotka on varattu vain naimisissa oleville muista olosuhteista riippumatta.

Vierailija
33/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole. Jos sinulla sattuu olemaan muutama naimisiin haluava naistuttu niin ei se tarkoita silloin kaikkia naisia.

Kyllä ne on miehet jotka naimisiin hinkuu. Miehille on jotenkin tärkeää sitouttaa nainen itseensä ja ilmeisestuäi varmistaa oma sukunimi lapselle.

En tunne yhtään naimisiin välttåmättå halunnutta naista ja miehet on niitä kosineet jotka ovat avioon päätyneet eikä ole naisen tahdosta mitåän prinsessahäitå pidetty. Nekin on miesten haluamia juttuja, moni nainen menee mieluummin naimisiin maistraatissa.

Yllättävää. Itsellä taas päinvastainen kokemus. Juuri ne naiset hinkuu naimisiin. Ja naisille nimenomaan tärkeää se hääjuhla ja jonkun rouvana olo.

Vierailija
34/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nuorena naimisiin, koska 1 sitoutuminen ja toive lapsista, 2 perhekeskeisyys ja halu jakaa hetki perheiden kanssa, 3 romanttisuus, rakastan hyviä juhlia, ruokaa, kauniita pukuja ja kukkia. Sittemmin olen törmännyt hyviin juridisiin puoliin (mm. leskeneläke).

Vierailija
35/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ap sure, ei kukaan sun kanssa naimisiin halua, olet ihan turvassa.

No kyllähän tuo mies haluaa. Halus jo ens kesänä häät, mutta vähän piti toppuutella. :D ap

Niin, unohdin että nykyään on kahden miehenkin häitä! Mutta miksi teitä poikia naisten mielipiteet haittaa?

Vierailija
36/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinusta on pinnallista paskaa ei ole sitä jonkun muun mielestä. on täysin järkevää että esim. nainen valitsee miehen joka pystyy perheen elättämään eli on sen verran varakas ettei tarvi tukiin turvautua.

Vierailija
37/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pinnallista on avioliitossa? Äläkä sekoita häitä ja avioliittoa, kaksi eri asiaa.

Vierailija
38/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on tärkeää koska kertoo siitä että mies haluaa sitoutua minuun täysin ja haluaa että meidät nähdään parina ihan virallisestikin. Sellainen mies joka ei halua samaa ei vaan sovi minulle.

Miten naimisiin meneminen muka takaa 100% sitoutumisen? Kätevästi kaverin mieskin painoi muita naisia vaikka olivatkin naimisissa 😂😂 Kerro lisää pilvilinnastasi, olen oikeasti kiinnostunut!

Vierailija
39/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se enää ole niin tärkeää  koska miehet oppineet  tekeen avioehdon

Vierailija
40/63 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naimisiin meneminen muka takaa 100% sitoutumisen? Kätevästi kaverin mieskin painoi muita naisia vaikka olivatkin naimisissa 😂😂 Kerro lisää pilvilinnastasi, olen oikeasti kiinnostunut!

Samaa mieltä. Pitää olla naiivi, jos luulee, että naimisiinmeno estää pettämisen. Toki joillekin se merkitsee uskollisuutta, mutta ei se mikään tae ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi