Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan 1,5-vuotiaan olemaan kunnolla?

Vierailija
07.03.2020 |

Ruokapöydässä? Hän puree, potkii, heittelee ruokaa. Kaataa tahallaan joka aterialla maidot päälleen. Osaa syödä itse, mutta siitä ei tule mitään, koska vain heittelee ruokaa tahallaan. Näin käy joka kerta, vaikka olisi kuinka nälkä tai suosikkiruokaa tarjolla. Ruokaa monesti lentää vain lattialle ja seinille eikä ollenkaan mene suuhun. Tai jos menee suuhun niin se syljetään sieltä lattialle. Olen poistanut lapsen pöydästä, jos vain heittelee ruokaa tms, mutta se ei auta, koska sama toistuu aina seuraavalla aterialla. Olen kieltänyt tiukasti sanalla ei, mutta se innostaa lasta vain lisää. Olen kehunut jos syö kunnolla, mutta kesken kehujen ruoka taas lentää. Tämä ei ole sellaista tavallista että lapsi vain tässä opettelee syömään, vaan kyse on tahallisesta ruoan heittelystä ja tahallisesta maidon kaatamisesta päälleen joka aterialla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla lapsilla on vaan parempi makuaisti, jos ei ruoka maistu niin ei halua syödä. Kannattaa maistaa söisitkö sinä sitä ruokaa itse? Koostumuskin voi olla liikaa, jos sattuisi olemaan aistiherkkyyttä. Muistan itse tosi pienenä, kun oma äiti yritti kaikella tavalla syöttää mautonta keittoa leikkimällä, että lentokone ajaa talliin suu auki yms. Mutta se ei vaan ollut hyvää.. siihen aikaan oli vielä kalanmaksaöljyä lapsille antamisohjeistus ja huh miltä sekin maistui..

Vierailija
22/23 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyyttä on tosi pieni!Johdonmukaisesti torut ja autat syömisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi lapsi ottaa tuon leikkinä. Leikitkö lapsesi kanssa muuten tarpeeksi?