Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotteko lääkäriä ylöspäin?

Vierailija
06.03.2020 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen kaikkia, jotka osaavat ammattinsa ja paneutuvat työhönsä.

Tästä seuraa, etten ihaile niitä, jotka ovat omavalintaisesti heittäytyneet elämään muiden kustannuksella olematta millään tavoin hyödyksi. Jotenkin näitä aloituksia tekevät usein kuulostavat tuollaisilta.

Huom, OMAVALINTAISESTI. Sairaus ei ole oma valinta, eikä työttömyys.

Vierailija
22/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, sillä vain lääkäriltä saan tarvitsemani hoidon ja etenkin reseptit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella, ihan tavallinen pulliainen ja yleensä erittäin töykeä.

Vierailija
24/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyenä, en juuri koskaan. Aina tosin maatessani siinä hoitosängyllä. Niin, paitsi jos istuu siellä jalkojeni välissä jakkaralla.

Vierailija
25/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkainani on paljon lääkäreitä. Hymyilyttää heidän tietämättömyys ihan perusasioista. Usein saa vääntä rautalangasta, mistä on kyse.

Vierailija
26/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä haluaisin sanoa, että älkää katsoko ylöspäin (ellei ole todella pitkä lääkäri kyseessä). Työtä se on siinä missä muutkin. Koen olevani lähinnä terveydellinen neuvonantaja ennemmin kuin mikään auktoriteettien valkotakki. Vanhempi väki vielä kovasti arvostaa lääkäreitä, eikä siinä mitään, mutta kanssakäyminen on luonnollisinta, kun vastaanotolla kohtaa kaksi tasavertaista ihmistä.

Luonnollisesti oletan, että minulta tullaan hakemaan neuvoja ongelmiin, joihin ei itse löydetä ratkaisua. Googlettelu ja valmiin diagnoosin (yleensä väärän) kanssa vastaanotolle marssiminen muuttaa koko vastaanoton idean päälaelleen. Lääkäri kysyy tyhmältä kuulostavia kysymyksiä, mutta niihin on syynsä. Hedelmällisin lähtökohta on se, kun potilas uskaltaa avoimesti kertoa ongelmansa ja vastaa kysymyksiin rehellisesti.

Nämä valmiin googlediagnoosin kanssa tulevat haluavat yleensä jotain tiettyä troppia, jota en missään nimessä kirjoita sitä erikseen vaadittaessa, ellen itse katso sitä tarpeelliseksi. Kun en katso reseptiä aiheelliseksi, tulee konflikteja helposti. Tämän vuoksi on parasta, jos ihminen tulee vain ongelmansa kanssa paikalle.

Vierailija
27/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ylimielisiä ihmisiä katson alaspäin ja ne on just niitä. Yhtään lääkäriä en ole vielä tavannut joka tekisi työtään auttamisen halusta

En ole tavannut yhtään ylimielistä lääkäriä. Sinä kuvittelet.

Vierailija
28/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se seisoo jakkaralla.

Vierailija
29/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ylimielisiä ihmisiä katson alaspäin ja ne on just niitä. Yhtään lääkäriä en ole vielä tavannut joka tekisi työtään auttamisen halusta

En ole tavannut yhtään ylimielistä lääkäriä. Sinä kuvittelet.

En muuten kuvittele. Yksi lääkäri väitti kirkkain silmin ettei veriarvoissani ole mitään vikaa koska hän ei niitä koneelta löydä. Kyseli mielialasta. Toin seuraavalla kerralla tulokset paperille tulostettuna. Ei edes anteeksi pyytänyt. Toinen lääkäri yritti väkisin aloittaa lääkkeen jota olin jo aiemmin syönyt ja joka oli nostanut yhden hormonitason taivaisiin. Jouduin endokrinologille joka huomasi asian, lopetti lääkkeen ja tilanne korjaantui. Selitin tämän asian miksi en halua kyseistä lääkettä enää aloittaa niin lääkäri totesi:" No eipä täältä koneelta näy että sinulle olisi koko lääkettä koskaan edes määrätty"

Vierailija
30/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen jälkeen, kun lääkärini alkoivat olla nuorempia kuin minä.

Vierailija
31/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen 195 ja useinmiten ovat lyhyempiä.

Vierailija
32/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärinä haluaisin sanoa, että älkää katsoko ylöspäin (ellei ole todella pitkä lääkäri kyseessä). Työtä se on siinä missä muutkin. Koen olevani lähinnä terveydellinen neuvonantaja ennemmin kuin mikään auktoriteettien valkotakki. Vanhempi väki vielä kovasti arvostaa lääkäreitä, eikä siinä mitään, mutta kanssakäyminen on luonnollisinta, kun vastaanotolla kohtaa kaksi tasavertaista ihmistä.

Luonnollisesti oletan, että minulta tullaan hakemaan neuvoja ongelmiin, joihin ei itse löydetä ratkaisua. Googlettelu ja valmiin diagnoosin (yleensä väärän) kanssa vastaanotolle marssiminen muuttaa koko vastaanoton idean päälaelleen. Lääkäri kysyy tyhmältä kuulostavia kysymyksiä, mutta niihin on syynsä. Hedelmällisin lähtökohta on se, kun potilas uskaltaa avoimesti kertoa ongelmansa ja vastaa kysymyksiin rehellisesti.

Nämä valmiin googlediagnoosin kanssa tulevat haluavat yleensä jotain tiettyä troppia, jota en missään nimessä kirjoita sitä erikseen vaadittaessa, ellen itse katso sitä tarpeelliseksi. Kun en katso reseptiä aiheelliseksi, tulee konflikteja helposti. Tämän vuoksi on parasta, jos ihminen tulee vain ongelmansa kanssa paikalle.

Millä tavalla koet ottavasi toisen ihmisen vastaan tasavertaisena, kun jo valmiiksi määrittelet potilaan puolesta, että hän pitää kysymyksiäsi tyhminä?

Kiinnostaisi myös, miten suhtaudut meihin, joilla googlediagnoosi on se, mihin itsekin päädyt? Tai meihin, joilla on oma mielipiteemme jo todetun sairauden hoidosta, jota seuraamalla sairaus ja oireet helpottuvat?

Vierailija
33/33 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska ovat jaksaneet opiskella kauan ja ahkerasti, jaksavat vastuullista työtä ja varmasti usein kiittämättömiä ihmisiä, tietävät sairauksista enemmän kuin minä ja ovat varmasti älykkäitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi