Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärit kuinka paljon luette potilaan esitietoja ennen potilaan tapaamista?

Vierailija
06.03.2020 |

Luetteko yhtään?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos potilas on rastittanut OmaKannassa tietojen luovutuskiellon, näkeekö lääkäri mitään tietoja potilaasta?

Miksi rastittaisit?

Minä rastitin sen jälkeen, kun läheisen kaupungin terveyskeskuksessa, jossa en koskaan ole asioinut, oli pariinkiin otteeseen katsottu tietojani. Siellä oli mm. psykiatrian lehdet luettu.

Jos siellä asuu saman niminen? Olisit ottanut selvää, miksi ovat katsoneet!

Vierailija
42/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en lue etukäteen. Haluan muodostaa oman mielikuvani. Tarkennan sitten faktoja aiemmista kirjauksista, jos se on tarpeen.

Olet laiska

Väitän että ei ole siitä kiinni. Vaan siitä, että haluan muodostaa oman mielipiteeni. Selailen sitten vanhoja käyntejä vastaanoton aikana tilanteen vaatimassa laajuudessa. 

Jännä miten mikään, mitä lääkäri tekee, ei kelpaa tällä palstalla. Jos luetaan vanhoja tietoja se on väärin, kun vaikkapa ajatellaan että psykiatrinen sairaushistoria vois vaikuttaa somatiikan sairastamiseen tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos potilas on rastittanut OmaKannassa tietojen luovutuskiellon, näkeekö lääkäri mitään tietoja potilaasta?

Miksi rastittaisit?

Minä rastitin sen jälkeen, kun läheisen kaupungin terveyskeskuksessa, jossa en koskaan ole asioinut, oli pariinkiin otteeseen katsottu tietojani. Siellä oli mm. psykiatrian lehdet luettu.

Jos siellä asuu saman niminen? Olisit ottanut selvää, miksi ovat katsoneet!

Ei ole samannimistä koko Suomessa.

Vierailija
44/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri vaan potilas. On ollut kiva huomata, että erityisesti "Commodore 64 kainalossa syntyneiden" sukupolvi lääkäreistä on selvästi katsonut aiemmat potilastietoni ennen vastaanoton alkua. Mun ei ole tarvinnut aloittaa mitään "Olipa kerran potilas nimeltä ....." -tarinaa eikä vastaanotosta mene aikaa siihen, että lääkäri kyselisi jotain aiempia juttuja. Mulla on esimerkiksi sairauksia, jotka ovat kontraindikaatioita joillekin lääkkeille eikä mun potilaana tarvitse itse huolehtia, että nämä ovat tulleet huomioiduksi reseptiä määrättäessä. 

Vierailija
45/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huijaan vähän koska en ole lääkäri, mutta hoidan omat potilaat vastaanotollani. Tutustun edellisenä iltapäivänä seuraavan päivän potilaisiin, mitä heille on tarkoitus tehdä ja siihen, onko heillä hoitoon vaikuttavia sairauksia tai lääkkeitä tms. Sitten vielä ennen vastaanottoaikaa katson tiedot läpi uudelleen.

Sulla on hyvin aikaa töissä.. mä en ainakaan ehdi (en Ole lääkäri mutta pidän itsenäistä vastaanottoa)

Vierailija
46/47 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en lue etukäteen. Haluan muodostaa oman mielikuvani. Tarkennan sitten faktoja aiemmista kirjauksista, jos se on tarpeen.

Olet laiska

Väitän että ei ole siitä kiinni. Vaan siitä, että haluan muodostaa oman mielipiteeni. Selailen sitten vanhoja käyntejä vastaanoton aikana tilanteen vaatimassa laajuudessa. 

Jännä miten mikään, mitä lääkäri tekee, ei kelpaa tällä palstalla. Jos luetaan vanhoja tietoja se on väärin, kun vaikkapa ajatellaan että psykiatrinen sairaushistoria vois vaikuttaa somatiikan sairastamiseen tms. 

Mulle kelpaa kaikki lääkäröintityylit kunhan saan diagnoosin ja hoitoa vaivaani. Tai lähetteen eteenpäin jos tiedot ja taidot loppuu.

Vierailija
47/47 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme