Hirveät koronapaniikit tulilla, kun läheisillä vaikeita perussairauksia :(
Tuntuu ihan jäätävältä, että korona on rantautunut tänne meidänkin perälle :(. Itsestäni ihan sama, vaikka kuolisin, mutta olen perusterve. Läheisillä on vaikeita perussairauksia. Tosi huono fiilis tästä koko tilanteesta.
Kommentit (22)
Esimmäistä kertaa elämässäni olen tätä mieltä, mutta nyt järki käteen ja rajat kiinni!
Ja vaikka välttyisivätkin koronalta, voivat kuolla muihin sairauksiin kun eivät pääse hoitoon sairaaloiden hoitaessa pelkkiä koronapotilaita.
Länsimaat eläneet liian kauan turvattua pullamössö-elämää jolloin elämän realiteetit ja kuoleman arkipäiväisyys päässeet tunne-elämästä unohtumaan. Esimerkiksi Saharan eteläpuolisessa Afrikassa kuolema on kaiken aikaa muutoinkin läsnä, silloin yksi korona ei masenna.
Miksi suomessa lääkäreillä eri ohjeistukset ja arviot ym kun muualla maailmassa ? Esim kauan tuo pysyy pinnoilla kun ihmiset koskee paikkoihin. Hallitus ja lääkärit oli aluksiei leviä täällä. Täältä muuten taidettiin poistaa se linkki mikä koski sitä infektio ylilääkäriä ?
Minulla on sydämen vajaatoiminta, 2. tyypin diabetes, verenpainetauti. Olen yksityislääkärin suosituksesta vapaaehtoisessa karanteenissa kotonani.
Asun Helsingissä lähellä Viikkiä. Siksi lääkärin suositus olla kotona.
En panikoi. Mulla on hyvä olla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sydämen vajaatoiminta, 2. tyypin diabetes, verenpainetauti. Olen yksityislääkärin suosituksesta vapaaehtoisessa karanteenissa kotonani.
Miten sait luvan työnantajalta?
Vierailija kirjoitti:
Länsimaat eläneet liian kauan turvattua pullamössö-elämää jolloin elämän realiteetit ja kuoleman arkipäiväisyys päässeet tunne-elämästä unohtumaan. Esimerkiksi Saharan eteläpuolisessa Afrikassa kuolema on kaiken aikaa muutoinkin läsnä, silloin yksi korona ei masenna.
Siellä ollaankin koko ajan masentuneita. Kehittyvissä maissa on eniten masennusta who:n mukaan.
Kannattaa nyt hiukan rauhoittua. Onhan näitä epidemioita ollut ennenkin ja tulee jatkossakin olemaan. Ei se pelkääminen mitään auta. Monella meistä tai läheisillä on niitä perussairauksia, silti vaan elellään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat ruokaa? Asutko yksin. Minulla ainakin perheenjäsenet liikkuvat niin paljon, että varmasti tuovat taudin kotiin jossain vaiheessa. Perussairauksia minullakin
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt hiukan rauhoittua. Onhan näitä epidemioita ollut ennenkin ja tulee jatkossakin olemaan. Ei se pelkääminen mitään auta. Monella meistä tai läheisillä on niitä perussairauksia, silti vaan elellään.
Ei pelko poistu niin että järjellä käskee sitä poistumaan. "Silti vaan elellään"... Kuka elää, kuka ei. Ei kukaan voi taata, että ihmiset joilla on perussairauksia, selviäisivät tuosta taudista.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka välttyisivätkin koronalta, voivat kuolla muihin sairauksiin kun eivät pääse hoitoon sairaaloiden hoitaessa pelkkiä koronapotilaita.
Koronapotilaissa ei ole paljoa hoitamista. Toipuvat tai eivät toivu. Hoitaja käy kerran vuorokausessa pyörähtämässä ja kuskaa kuolleet ruumishuoneelle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässä ketjussa kaikki on elossa ja elävät. Nekin jotka pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronapotilaissa ei ole paljoa hoitamista. Toipuvat tai eivät toivu. Hoitaja käy kerran vuorokausessa pyörähtämässä ja kuskaa kuolleet ruumishuoneelle.
Aamen.
Minulla on munuaisairaus ja verenpainetta. Olen huolissani, mutta yritän ajatella, että pelkääminen ei auta. Toistaiseksi olen rauhallisella mielellä, koska tällä seudulla ei ole vielä todettu tartuntoja. Pelottaa kyllä, jos korona lähtee leviämään laajemmin. Olen huolissani tutuistani, joiden perheessä on vakavampi tilanne kuin minulla. Kiinnitän tavallista enemmän huomiota käsihygieniaan ja peruin kevään matkasuunnitelmat ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En panikoi. Mulla on hyvä olla täällä.Miten sait luvan työnantajalta?
Olen onneksi eläkeläinen.
Ei myöskään saa keskustella viikistä ja ”virus kuolee itsestään ja täydellisesti viikonlopun aikana”-rehtorista.
Muut maat sulkevat kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomessa lääkäreillä eri ohjeistukset ja arviot ym kun muualla maailmassa ? Esim kauan tuo pysyy pinnoilla kun ihmiset koskee paikkoihin. Hallitus ja lääkärit oli aluksiei leviä täällä. Täältä muuten taidettiin poistaa se linkki mikä koski sitä infektio ylilääkäriä ?
Viikin altistukseta on nyt viikko, eikä yhtäkään tartuntaa ole tiedossa seiltä, toki vielä on karanteenia jälkellä, mutta hyvältä näyttää. Kun kaikki ottavat tosissaan eristyksen, ei tämä pääse leviämään.
Nyt pelataan ennenkaikkea aikaa, muutamankin viikko ja influenssatapaukset vähenevät radikaalisti ja tehohoitopaikkoja vapautuu sieltä ( tällä hetkellä 16 ihmistä tehohoidossa influenssasta), siitä muutama viikko ja ollaan keväässä jolloin toiveissa on etelämmässä säät jotka pysäyttävät viruksen leviämisen ( ei varmaa, tätä toivotaan), eli mitään ei ole menetetty vielä suomen osalta,
Usassa on suljettiin koulu kun yhden oppilaan äiti sairastui ja koulu desinfioitiin viikonlopun aikana.
Meillä ei edes siivota.
Suomessa k
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään saa keskustella viikistä ja ”virus kuolee itsestään ja täydellisesti viikonlopun aikana”-rehtorista.
Muut maat sulkevat kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Itselläni ja omaisillani sairauksia. Kyllä tilanne pelottaa kieltämättä.