KEVÄTTOIVEIDEN kesäinen vk 26
Kommentit (31)
Onpas kiva söpösimmu kun olet palannut maisemiin. Kyllä hyvältä kuulostaa tuo sun tilanne. Jännää! Olet kyllä varsin kärsivällinen et jaksat odottaa sunnuntaihin asti. Mä olisin tuossa testannut jo monta kertaa. Mut niin kun sanoit niin mitä sitä turhia hötkyilemään. Kyselit oireita. No mulla oli pari päivää oletetun oviksen jälkeen tosi kovat vatsa kivut, lähinnä oikealla puolella. VAlittelin niitä kavereille ja kuulin et moni oli sellaisten kipujen jälkeen saanut plussan. Muutenkin mulla on aika selvät oireet: Selkein oire mulla oli rintojen turvotus. Nyt kp 37/28 mulla on tosi arat rinnat. Sitten pissattaa usein. Välillä tosi paha olo.
Tikrulle romanttista viikonloppua ;)
Annaliinu, en mä nyt kyllä tuota sun tilannetta miksikään epätoivoiseksi sanois;) Sitä nyt on kaikilla hyviä ja huonoja hetkiä.. Just miehen kanssa juteltiin et yritysaika on tavallaan ihanaa kun on molemmilla niin iso yhteinen haave ja tavoite elämässä..Siitäkin pitäis osata nauttia. Mut tiedän kyllä et välillä se on supervaikeeta, kun iskee epätoivoinen fiilis.
Surullinensiili: varasin neuvolan. Menen sinne vkolla 8 eli kolmen viikon päästä. Tuntuu et sinne ikuisuus.
Iloista, rakkauden täyteistä viikonloppua teille kaikille, sunnuntaina sitten jännätään söpösimmun puolesta....
maria
Hienoa että olet palannut turvallisesti kotimaahan söpösimmu! Ostitteko yhtään vauva juttuja jenkkilästä? Sieltä saa ymmärtääkseni merkkivaatteita vähän eri määrissä kun täällä. Toivottavasti teillä nyt on tärpännyt bd bd bd bd bd Eikös sitä voi olla jotain kiinniittymis vuotoakin? Toivotaan parasta!
Annaliinu: Mä lueskelin tuolta jostain palstalta et joillain oviksen ja kuukautisten väli olis lyhyt (siis alle sen 12 päivää) ja vauva-lehdessä oli et se aika on n. 14 päivää. Eli ota nyt sit selvää millon se oikeesti on menkkojen alusta laskettuna. Tunnetko sä oviksen? Millasina oireina se ilmenee? Mutta samapa tuo jos tahti on jtp :) Vauva-lehdessä oli muuten myös että pari päivää (?) oviksen jälkeen kohdunsuulle tulee joku limatulppa eikä siittiöt pääse enää kohtuun eli puuhastelu kannattaa ajoittaa ennen ovista ja sen aikana, tämä muuten vinkkinä myös tikrulle, mökkeily siis kannattaa niillä kierronpäivillä mitkä sulla on menossa ;)
ON: Koko ajan pientä menkkamaista jomotusta havaittavissa vai onko tää sit vaan nipistelyä alavatsalla, kuitenkin hermoja raastavaa!! Onneksi tunne on kuitenkin keskellä eikä oikealla (mistä muuten tässä kierrossa munasolu irtosi), huojentaa vähän mieltä. Huomenaamulla kyllä testaan kp on 32/28-31 eli periaatteessa vois ajatella et menkat on myöhässä, mut kierto olis kyllä voinu pidentyä taas. Mut kun se oli kuitenkin selvä viiva maanantaina... katsellaan aamulla :) Jännittää et onko enää mitään...
Törsäsin tilipäivänä uuteen vauvalehteen ja johan se on luettu kannesta kanteen etu ja takaperin :) Siinä oli juttua siitä et naisen pitää antaa miehelle tilaa isänä. Mä oon miettiny tota asiaa aikaisemminkin ja se vaivaa mieltä. Mä olen aika paljon hoidellut vauvoja mutta mieheni ei ollenkaan, miten mä saan itteni pidettyä sit etten sano sille pahasti ja annan sen rauhassa opetella vauvan hoitoo? Miten mä saan itteni uskoon että ihan yhtä hyvin se sen hallitsee vaikka tekisi sen omalla tyylillään? Mua mietityttää muutenkin miten parisuhdetta vois valmistella lapsen tuloon. Ehdotuksia? Se on kuitenkin suuri muutos ja itseä on muutettava. Meillä on mun mielestä hyvin vahva suhde, ollaan paljon koettu, mutta lapsen tulo on kuitenkin ihan uus tilanne. Mä en halua olla kiukkuinen, haluton akka joka tiuskii illat miehelle, mutta miten mä valmistan itseni niin ettei näin tule käymään?
Lehdessä oli myös koskettavaa tarinaa lapsettomuudesta. Ja eikös ajatukset taas lähteny rullaamaan. Ehkä se on sittenkin parempi olla lukematta mitään lehtiä :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Testasin aamulla ja tuli viiva joskin aika haalea, mutta jos nyt näkyy pissassa vahvemmin kuin maanantaina verestä, niin kehitys on oikeeseen suuntaan. Jos vaikka vielä ensi viikonloppuna varmistelis. Kuinka tumman viivan te plussanneet saitte parhaimmillaan? Missä vaiheessa mä uskon ettei enää tarvitse varmistella ja seurailla et nouseeko hcg-pitoisuus?
Nyt alko kauhee pelko et miten tän saa jatkumaan onnellisesti loppuun saakka. Kai se on vaan unohdettava stressi ja katsottava mikä on meidän kohtalo. No voi höh tota kiellettyjen ruokien listaa, mulla on kauhee himo maksamakkaraan, muuten en maksaruokiin koskekaan, ja just ostettiin eilen kokonainen lohi, mistäs mä nyt tiedän että onko se itämerestä vai mistä. No eipä se kai haittaa jos kerran syö. Onhan alkoholikin kielletty mut silti lasillisella sillon tällöin ei oo osoitettu olevan haittaa. Tosin siihen mä en kyl nyt kajoo ollenkaan. Saa nähdä millainen on massu häissä :)
Voi kun te muutkin saisitte kokea tän plussaamisen onnen pian, olisitte kyllä niin ansainnu sen. Tällä palstalla on kyllä todennäiköisyys aika suuri, olihan meilläkin ensimmäinen todellinen yrityskierto tämä, kahdella edellisellä yritettiin sentään vähän ehkäistä... Mutta ei meilläkään itsestään tullut plussa, kyllä piti aikasta ahkeraan puuhailla.
Syö vaan se lohi ihan rauhassa. Useimmat lohet täällä on Norjan lohta, ei varmaan Itämeren anteja saa kuin jostain Helsingin kauppatorilta.
Tuohon viivan tummuuteen en osaa sanoa mitään, kun en itse ikinä odottanut sen tummenemista. Mutta mulla oli tummentunut perjantaista maanantaihin samanlaisella testillä vaan tosi vähän, eli voi siinä kestää, ennen kuin viiva vahvistuu. Toisilla taas tummenee päivässä parissa. Mutta plussa kuin plussa :)
Kandi 14+4
p.s. lähden tänään vanhempien luokse K-Suomeen, joten harvennettuja vierailuja seuraavan viikon ajan :) Niin ja olen kuumeessa, inhottavaa matkustaa pelkän panadolin voimalla...
surullinensiili: No nyt uskallan isolla halauksella onnitella! Voi kuinka mahtavaa sun plussauksesi :) Paljon oot huolta nähny kaikista tuntemuksista, ja nyt ne pohdiskelut ja piinailut palkittiin. Sinänsä kuitenkin oikeestaan sulla melkein kertaheitolla hyvä säkä, kun ette varsinaisesti kunnolla vielä yrittäneet aiemmin. Kunpa minä saisin sen plussan huomenna, niin oltais sun ja maria123:sen kanssa ihan samassa pisteessä. Vielä ei oo kuitenkaan varmaa meikäläisellä, jos ne mun tuhrumenkat aiemmin oli oikeat... Vastauksena sulle vitamiineista, että mä oon jo epäsäännöllisesti ruvennu syömään sitä MultiTabs +-tablettia, kun siinä on valtava määrä hyödyllisiä vitskuja.
kandivaihe: Kuumetta! Voi kurja! Voisko se olla auringonpistoksesta johtuvaa lämpöä? Paljon voimia sulle reissuun, kun tuo lääketilanne raskauden aikana on niin surkea. Panadolia siis poskeen vaan, vaikka muille ns. " normaalitilaisille" (heh heh) löytyisi vaikka mitä flunssan helpotustarjontaa.
Tikruuuu...: Oletko päässyt hyödyntämään tärkeitä päiviä? Toivottavasti.
Kiitos maria123:lle ja muille rohkaisijoille. Vaikka huomenna ei plussaa tulisikaan, olette kyllä hyvä tukiryhmä jatkoa varten. Vaikka luulen, että pettymyksestä masennun tosi paljon, niin täytyy sitten vaan jaksaa jatkaa.
Maria80: Tulethan kertomaan oireita taas joskus! Ja muutkin jo plussanneet, etenkin pahoinvoinnin alkaminen kiinnostaa, vaikka siitä on jo paljon puhuttu, ja sekin tietty yksilöllistä.
ON: En tainnut aiemmin muistaa mainita rintojen arkuudesta, sitäkin on ollut jo monta päivää, vaikkei tätiä näy. Se on samanlaista kuin tätsyn tullessa, mutta yleensä se on kestänyt vain pari päivää. Ihmeen vahva tunne siitä, että näin nopeasti on tärpänny, tuhrukin on täysin poissa. No se voi johtua siitä, että mulla siis kerkes 20 kp:n alkupäivinä alkaa uus kierto, mutta huomennahan taidetaan saada parempaa selvyyttä.
Viikonloppuja ja kaikensorttista onnea! Ihanaa häämatkaakin vielä muistellen, Söpösimmu
Ilokseni saan ilmoittaa, että testasin tänään kp:nä 31 plussan! Testissä oli kontrollitäplän lisäksi tarkoitus saada keskelle punainen täplä, ja siihen se tupsahti ihan selkeästi. Luimme testin tuloksen yhtä aikaa miehen kanssa ja iloittiin niin onnellisena! Laitoin miehenkin lukemaan käyttöohjeen, jolloin se mietti, ettei kai hänen täydy tulla sitä tikkuakin pitelemään vessaan, mutta sen vaiheen sentään suoritin yksin. Yhdessä jännäsimme määrätyn ajan ja sitten ihastelimme punaista täplää.
Hirveän omanapainen lyhyt viesti, mutta tuun kirjotteleen huomisesta eteenpäin lisääkin, tänään ajattelin kuitenkin hehkutella tätä. Meen ulos kuljeskelemaan ja mietiskelemään, että tässä sitä nyt ollaan raskaana, on se niin jännää, koska en ikinä aikasemmin oo ollu. Kaikkihan näin alussa voi olla vielä mahdollista, mutta täytyy toivoa, että tämä tila jatkuu. Ja tajuttoman kovasti toivon, että niin jatkuu muillakin plussanneilla, ja että tämä vetäisi plussaamattomia mukaan junaan. Ne jotka ovat yrittäneet, voisivat saada tästä toivoa; kaikki on mahdollista teillekin! Voihan stressaaminen hankaloittaa asiaa, mutta kyllä mäkin onnistuin; onhan tämä pieni piste kestänyt lentomatkatkin mulla ja muut jännitykset. Ennen kaikkea tärkeinä päivinä pitäisi jaksaa pupuilla, mä luulen, että se on mulla se salaisuus tässä hommassa. Loppukierrosta ei oo niin väliä, ei mekään sillon kauheesti harrastettu. Hankkikaa miehenne vierellenne jo ennen ovista!! Älkää pelästykö pienistä tuhruvuodoista ¿ mullahan ne tosiaan tais olla kiinnittymis- tai jotain kehittymisvuotoja aiemmin.
Tarkempia tietoja huomisesta eteenpäin ja teidän kuulumisia odotellen sekä plussaonnea!!!
Ihanaa! :) Nauti nyt olostasi tulevana äitinä, ja miehelle onnittelut myös!
Voi, kun sama plussatuuli jatkuisi vielä, ja saataisiin loputkin kevättoiveet odottajien puolelle...
Voi kuinka ihanaa että teilläkin tärppäsi! Nyt vaan tarrasukkia teillekin että pikkuinen pysyisi matkassa. Vaikee sitä on nin alussa uskoa että on raskaana mutta kai se tunne konkretisoituu viikkojen myötä ja mukava kun meitä on useampi täsmälleen samassa vaiheessa. Toivottavasti saadaan myös loputkin pian plussanneiden joukkoon. Täällä sormet ja varpaat pystyssä toivotaan parasta!
Meitsi söi lohta hieman huonolla omalla tunnolla tosin. Mies totesi että sun pitäis lopettaa kaiken luonnosta saatavan syönti jos haluat kaikki raskasmetallit välttää, niin se kai on. Nyt kyllä vältän lohen paitsi ehkä kylässä jos sattuu oleen on vaikea kieltäytyä. Se salmiakki on kyllä vaikee vastustaa, mä kun voisin syödä sitä aivan rajattomasti. Mutta enhän mä vielä välttis edes tietäis olevani raskaana, joten kai mä vielä voin vähän syödä tervaleijonia...
Kurja juttu et sulla kandi on kuumetta. Se on tylsää kun raskaus heikentää puolustuskykyä ja on herkästi silloin kipeenä. Toivottavasti menee pian ohi. Juotavaa vaan paljon mukana!
ON: Joka päivä huojentuneempi olo kun ei tätiä kuulu. Mä kun sitä pelkään edelleen vaikka plussa jo testissä näkyikin. Tänään uskalsin jo laskea viikotkin nyt olis 4+6 menkkojen alusta laskien, kai sitä voi kohta sinne neuvolaan soitella, toivottavasti vaan sais ajan, heinäkuulla voi olla vähän tiukkaa.
Minks hei, eikö se oo niin et tampereella saa vaan yhden ultran? Kumman te valitsitte?
Täältä vanhempieni luota pikaisesti kirjoittelen...
Noista ruokarajoituksista sen verran, että itse olen ottanut ne huomioon sillai maalaisjärjellä. Eli olen välillä syönyt salmiakkia ja lakritsia, kun ne on mun lepmmareita, mutta olen sitten yrittänyt muuten vältellä suolaa. Kahvia en juo muutenkaan, mutta kolajuomia olen myös pyrkinyt välttelemään. Lohta oon kyllä syönyt useamman kerran, ja pari kertaa vahingossa myös kylmäsavulohta, ennen kuin tajusin sen olevan kiellettyjen listalla. Fetajuustoissakin pitäisi aina katsoa, onko pastöroitua. Melkein kaikki on, mutta mistäs sen jostain kaupan valmissalaatista tietää?! Unicafella kun kysyin fetasta et onko pastöroitua, mies vastasi " tää on tanskalaista" ! Hirveesti auttoikin.
Kuume hellittänyt, mutta hirveä nuha vaivaa. Mun elämäni ensimmäinen palkallinen loma, ja heti oon kipeänä. Ei oo reilua...
Mies sai auringonpistoksen eilen pelatessaan futista jossain puulaakissa, nyt se vaan valittaa sohvalla ja nukkuu. Hyvä loman aloitus meilläkin :)
Kandi ja vaavi 14+5
Ihanaa söpösimmu! Nyt ollaankin aika samassa jamassa. Sovitaanko et tänään ei stressata tulevaisuudesta vaan nautiskellaan tästä plussafiiliksestä? Ja surullinensiili kanssa. Suuronnittelut teille vielä!
Lyhyt viesti, lähden tästä rannalle uiskentelemaan...
maria
Ihanaa, että te kaikki olette ottaneet minun murheeni kannettavaksenne. Voi, ei teidän tarvitsisi... Mie ihan nolostun, kun kaikki ovatkin seuranneet epätoivoista rämpimistäni. Ei me olla toivottu vauvaa kuin pari kiertoa viime kesänä ja nyt tänä vuonna kolmisen kiertoa eli yhteensä n. puoli vuotta. Jos vuodessa pitäisi tilastojen mukaan tärpätä, niin siihen me päästään vielä mainiosti.
Nyt tuli töitä, jatkan illalla...