YK:n laaja tutkimus: Vain 10 prosenttia maailman miehistä ei alista naista
Vastaajille esitettiin väitteitä, kuten esimerkiksi että miehet ovat parempia poliittisia johtajia tai menestyvät paremmin liike-elämässä, opiskelu yliopistossa on tärkeämpää miehille kuin naisille tai että miehillä tulisi olla etuoikeus työpaikkoihin.
Maailmanlaajuisesti vain 10 prosenttia miehistä ei vastannut myönteisesti yhteenkään väittämään.
https://yle.fi/uutiset/3-11244436
Eipä ihme, että naiset ovat aivopestyjä uskomaan olevansa huonompia. Tuosta 10 prosentista ei myöskään löydy kaikille naisille hyvää miestä.
Kommentit (48)
Yksi kysymys oli "pidätkö itseäsi miehenä"
Ymmärräthän, että ihmiskunnassa on kautta aikojen vallinnut vahvemman oikeus. Miehet ovat fyysisesti vahvempia, joten he ovat alistaneet naiset. Ja heikommat miehet. Se on vain biologiaa, niin eläinuroksetkin toimivat. Biologisesti naisen myös pitäisi keskittyä jälkeläisten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Se on naaraan biologinen tehtävä. Siksi oikeasti olisikin tärkeämpää, että miehillä olisi koulutusta, työtä ja mahdollisuus elättää perheensä.
Itse olen länsimainen, vahva ja itsenäinen nainen. Olen koulutettu eikä kukaan alista minua, ei vaikka omasta halustani olin yli 10 vuotta kotiäitinä. Oli oma valintani seurata omaa biologiaani. Tiedän olevani etuoikeutettu nainen. Minulla on kaikki mahdollisuudet päättää elämästäni ja valita miten haluan elää. Toisaalta minulla on ollut elättäjä, joka on mahdollistanut minulle "naisen paikan ottamisen" alistamatta minua ja pakottamatta minua turvautumaan "veronmaksajien kukkaroihin" ( enempää kuin ihan perus lapsilisien ja kotihoidon tukien verran. ÄItiyspäivärahakin oli pienempi kuin kotihoidon tuki, koska ennen lapsia en ollut töissä...).
Toki toivoisin kaikilla maailman naisille tätä samaa mahdollisuutta, mutta toisaalta on minusta täysin hölmöä taivastella "alistavia miehiä". Se nyt on vaan fakta tästä maailmasta että aina joku alistaa. Kyllä täällä Suomessakin alistetaan, vaikka alistussuhde harvemmin enää on mies-nainen. Koen esim. nykyiset lastenhoidon normit erittäin alistaviksi. Onneksi omani ovat jo aikuisia, ja olen itse vanhemmuudessani säästynyt turhalta kyttäykseltä. Mikä tekee viranomaisalistuksesta paremaa kuin aviomiesalistuksesta?
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele tulosta, kun tuolla on kaikki kehitysmaat mukana. Ja jos jo yksi väittämä tekee alistajan.
Tietysti tekee. Jos kysymys liittyy mihinkään muuhun kuin sukuelimen omistamiseen ja käyttöön. Miehet epäilemättä ovat pätevämpiä helikopteripilotteja ja naiset letun vispaajia, jos ymmärrät. Muutoin kyse on sovinistisesta asennevammasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys oli "pidätkö itseäsi miehenä"
Jospa kyse oli toteamuksesta: Pidä ittes miehenä.
No jos samaa kysyttäisi esim. tällä palstalla mutta päinvastoin, olisiko tulos erilainen? Suurinosa naisista näyttää ajattelevan että naiset olisivat parempia johtajia, ja että ovat paljon empaattisempia, parempia vanhempia, sisaria, lapsia ja yleensä muutenkin parempia ihmisiä kuin miehet. Miehillekö ei sallita samaa?
Suomessa keskiarvo on silti 50 prossaa. Eli vielä puolet miehistä omaa alstavan näkökulman.
Ja naiset uskovat olevansa huonompia jatkuvan aivopesun takia. Paitsi Suomessa naiset on jääräpäisiä uskomaan, että ovat hyviä :D
Afrikassa naisten asema on parempi kuin euroopassa.
Naisten ja miesten työllisyysaste
euroopassa:
45,2% 70,1%
Afrikassa
63,5% 72,9%
Tässä on euroopallakin selvästi petrattavaa.
Todellisuus on vielä huonompi, sillä ihmiset eivät edes tiedosta ajattelevansa epätasa-arvoisesti, eivätkä kaikki muutenkaan kehtaa vastata oikean mielipiteensä mukaisesti.
Eikä naistenkaan asenteissa ole kehumista. Tiedän monia kantasuomalaisia naisia, joiden mielestä työpaikat olisi annettava ensisijaisesti miehille.
Ja ne kaikki pitää meidän tyttöhallituksen mielestä saada tänne koulutyttöjen kasvatettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että ihmiskunnassa on kautta aikojen vallinnut vahvemman oikeus. Miehet ovat fyysisesti vahvempia, joten he ovat alistaneet naiset. Ja heikommat miehet. Se on vain biologiaa, niin eläinuroksetkin toimivat. Biologisesti naisen myös pitäisi keskittyä jälkeläisten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Se on naaraan biologinen tehtävä. Siksi oikeasti olisikin tärkeämpää, että miehillä olisi koulutusta, työtä ja mahdollisuus elättää perheensä.
Itse olen länsimainen, vahva ja itsenäinen nainen. Olen koulutettu eikä kukaan alista minua, ei vaikka omasta halustani olin yli 10 vuotta kotiäitinä. Oli oma valintani seurata omaa biologiaani. Tiedän olevani etuoikeutettu nainen. Minulla on kaikki mahdollisuudet päättää elämästäni ja valita miten haluan elää. Toisaalta minulla on ollut elättäjä, joka on mahdollistanut minulle "naisen paikan ottamisen" alistamatta minua ja pakottamatta minua turvautumaan "veronmaksajien kukkaroihin" ( enempää kuin ihan perus lapsilisien ja kotihoidon tukien verran. ÄItiyspäivärahakin oli pienempi kuin kotihoidon tuki, koska ennen lapsia en ollut töissä...).
Toki toivoisin kaikilla maailman naisille tätä samaa mahdollisuutta, mutta toisaalta on minusta täysin hölmöä taivastella "alistavia miehiä". Se nyt on vaan fakta tästä maailmasta että aina joku alistaa. Kyllä täällä Suomessakin alistetaan, vaikka alistussuhde harvemmin enää on mies-nainen. Koen esim. nykyiset lastenhoidon normit erittäin alistaviksi. Onneksi omani ovat jo aikuisia, ja olen itse vanhemmuudessani säästynyt turhalta kyttäykseltä. Mikä tekee viranomaisalistuksesta paremaa kuin aviomiesalistuksesta?
Alistuneen naisen puhe.
"Men make better political leaders than women do"
Kun katsoo tätä hallitusta niin TODELLAKIN
Onpa kovaa faktaa. Tätä lukemaan kaikki ne, jotka ihmettelevät, miksei kaikki naiset vaan ota hyvää miestä.
Mihin suomalainen nainen työtä tarvitsee kun yh:na saa tukia enemmän kuin duunarin töistä palkkaa.
"Vastaajille esitettiin väitteitä, kuten esimerkiksi että miehet menestyvät paremmin liike-elämässä"
Mielenkiintoinen kysymys. Jos katsomme liike-elämässä menestyneitä, niin suurin osa heistä on miehiä. Ovatko he sitten menestyneet sukupuolensa takia vai tuurin, sinnikkyyden, osaamisen, mahdollisuuksien jne. osuessa kohdilleen? Jos ottaisimme kadulta satunnaisesti 5 miestä ja 5 naista, kenelle annettaisiin vaikka myyntikioski viikoksi. Olisi ihan sattuman kauppaa kuka heistä olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
euroopassa:
45,2% 70,1%
Afrikassa
63,5% 72,9%
Euroopan vastaus on laskea miesten työllisyysaste 45% tuomalla miehiä työttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei olisi aikoinaan taivastellut asiaa, sinulla ei olisi äänioikeutta, oikeutta omaisuuteen, itsemäärämisoikeutta, oikeutta päättää lisääntymisestä, kouluttautua jne. jne. jne.
Herää ihminen.
Valkoisia on 8% maailman väestöstä, joten valkoisten lisäksi jotkut muutkin jättävät alistamatta.
Vierailija kirjoitti:
euroopassa:
45,2% 70,1%
Afrikassa
63,5% 72,9%
Hehheh, Afrikassa naiset tekevät kaikki työt miesten lekotellessa, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei olisi aikoinaan taivastellut asiaa, sinulla ei olisi äänioikeutta, oikeutta omaisuuteen, itsemäärämisoikeutta, oikeutta päättää lisääntymisestä, kouluttautua jne. jne. jne.
Herää ihminen.
Vanhan ajan feministit oli kovia muijia! Nykyisistä en ole enää niin varma...
En ihmettele tulosta, kun tuolla on kaikki kehitysmaat mukana. Ja jos jo yksi väittämä tekee alistajan.