Voiko aviopiolisoaan pettävään henilöön luottaa muuten?
Voiko henkilöön, joka pettää aviopuolisoaan, luottaa muissa asioissa?
Pettääkö tallainen henkilö helposti muissakin asioissa?
Kommentit (83)
En voisi kuvitella alkaa ainakaan seurustelemaan puolisoaan pettäneen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään ihmistä joka olisi täysin rehellinen kaikissa asioissa. Kuka pettää missäkin asiassa, joko muille tai itselleen. Ihmisiä me vain kaikki olemme.
Kunnon vellihousu. Piiloutuu ”ihmisyyden” taakse.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu henkilöstä. Minun tuntemani pettäjä on kaikissa, aivan kaikissa muissa asioissa erittäin luotettava, työteliäs ja nöyrä.
Juuh, luotettavilla ja nöyrillä ihmisillä on tapana puu-kottaa läheisimpiään selkään. Vai oliko tämä patjan mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella ihmisellä on aina oma itse etusijalla loppupeleissä. Varmasti voi olla ihan ”mukava” ihmisenä, mutta luotettava ei ole millään mittarilla.
Näytä minulle ihminen jolla ei ole oma itse etusijalla loppupeleissä, niin minä näytän sinulle ihmisen, joka on onnistuneesti pettänyt sinua.
Joka muuta kuvittelee, on saanut elää rauhallista ja suojattua elämää.
(Ei, en petä puolisoani)
Näitä on maailma täynnä. Harmillista ettet sinä heitä tunne.
Kuule, jos niitä hyviä ihmisiä olisi maailma täynnä, niin eipä olisi planeetan ja ihmiskunnan asiat siinä jamassa missä ne ovat.
Sinä olet itsesi huonosti tunteva ja muiden suhteen hyväuskoinen hölmö.
Tunnen itseni perin pohjin enkä ole yhtään hölmö. Olenhan sentään pistänyt pettäjän pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Joillekin työ voi olla kunnia-asia, vaikka siviilissä moraalin rajoja venytetään.
Kai nyt hyvät ihmiset ymmärrätte ettei mikään ole joko tai.
Ymmärrän että pettäjälle ihmiset ovat hyödykkeitä häntä itseään varten. Ainoastaan hänellä on merkitystä. Tätä samaa agendaa ajetaan myös työelämässä häikäilemättömästi.
Aika rajallinen on ymmärryksen määrä, mutta se on ihan tyypillistä. Monimutkaista maailmaa on helpompi sietää yksinkertaistamalla.
Sano nyt vielä, että maailma on täynnä harmaan eri sävyjä, elämä ei ole niin yksinkertaista ja sellaista sattuu :D. Kyllä elämä on mustavalkoista, joko petät tai et. Valinta on sinun.
No minkä väristä se on sitten jos petät avioliitossa mutta olet luotettava työntekijä, pomo tai vuokralainen? Vai meneekö yli käsityskyvyn että tällainen kuvio voi olla mahdollinen?
Vierailija kirjoitti:
Mestari petti vaimoaan ja nyt hän hakee asemaa Suomen seuraavaksi pääministeriksi.
Katsotaan kuinka monta pettäjää äänestää ja kuinka moni rehellinen jättää äänestämättä.
Kerran pettäjä aina pettäjä.
En luottaisi muissakaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Joillekin työ voi olla kunnia-asia, vaikka siviilissä moraalin rajoja venytetään.
Ymmärrän että pettäjälle ihmiset ovat hyödykkeitä häntä itseään varten. Ainoastaan hänellä on merkitystä. Tätä samaa agendaa ajetaan myös työelämässä häikäilemättömästi.
Aika rajallinen on ymmärryksen määrä, mutta se on ihan tyypillistä. Monimutkaista maailmaa on helpompi sietää yksinkertaistamalla.
Sano nyt vielä, että maailma on täynnä harmaan eri sävyjä, elämä ei ole niin yksinkertaista ja sellaista sattuu :D. Kyllä elämä on mustavalkoista, joko petät tai et. Valinta on sinun.
No minkä väristä se on sitten jos petät avioliitossa mutta olet luotettava työntekijä, pomo tai vuokralainen? Vai meneekö yli käsityskyvyn että tällainen kuvio voi olla mahdollinen?
Mustaa tietenkin, oletko tyhmä tai jotenkin vajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Miksi toiseen pitäisi luottaa 100% kaikissa asioissa? Luottaako joku itseensä kaikessa?Itseeni luotan 100%, pettäjään 0%. Pettäjäkö se siellä taas itseään puolustelee?
Jos luotat itseesi, miksi olet kiinnostunut siitä mitä minä tee, olen tehnyt tai jättänyt tekemättä? En ole kiinnostunut sinusta. Enkä voisi sinuun luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään ihmistä joka olisi täysin rehellinen kaikissa asioissa. Kuka pettää missäkin asiassa, joko muille tai itselleen. Ihmisiä me vain kaikki olemme.
Kunnon vellihousu. Piiloutuu ”ihmisyyden” taakse.
Ääliö. Piiloudut "täydellisyytesi" taakse. Jota et todellakaa ole, mutta uskottelet itsellesi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pettäjälle ihmiset ovat hyödykkeitä häntä itseään varten. Ainoastaan hänellä on merkitystä. Tätä samaa agendaa ajetaan myös toyöelämässä häikäilemättömästi.
En ole tyhmä enkä vajaa. Mutta miten päädyit tähän värivalintaan kun esimerkkihenkilö osoittaa luotettavuutta joissain asioissa ja toisissa ei?
Miten se pettäminen näkyy ulos päin?
Miten te voitte tietää, kuka esimerkiksi työpaikalla on maannut vieraan kanssa?
Entä pankkivirkailija?
Riittääkö pelkkä känninen pusu yökerhossa, vai pitääkö suhdetta pitää yllä joku tietty aika?
Vai puhummeko taloudellisesta pettämisestä vai vain fyysisestä?
Entä, jos on teininä sekoillut, näkyykö se ulospäin vielä 43- vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Miksi toiseen pitäisi luottaa 100% kaikissa asioissa? Luottaako joku itseensä kaikessa?Itseeni luotan 100%, pettäjään 0%. Pettäjäkö se siellä taas itseään puolustelee?
Jos luotat itseesi, miksi olet kiinnostunut siitä mitä minä tee, olen tehnyt tai jättänyt tekemättä? En ole kiinnostunut sinusta. Enkä voisi sinuun luottaa.
Minua ei sinun tekemisesi kiinnosta pätkääkään muuten kuin siinä mielessä, että et kuuluisi lähipiiriini jos olisit joku tuttuni. Ihan sama miten elämäsi perseilet ja mitä tuhoa ympärillesi aiheutat, ei koske minua.
Valehtelevat ihmiset olettavat muiden ihmisten valehtelevan. Samoin pettäjä olettaa kaikkien muidenkin pettävän. Jos valehtelet niin olet todennäköisesti vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että pettäjälle ihmiset ovat hyödykkeitä häntä itseään varten. Ainoastaan hänellä on merkitystä. Tätä samaa agendaa ajetaan myös toyöelämässä häikäilemättömästi.
En ole tyhmä enkä vajaa. Mutta miten päädyit tähän värivalintaan kun esimerkkihenkilö osoittaa luotettavuutta joissain asioissa ja toisissa ei?
Koska yksi osa-alue on musta, se ei ole silloin kokonaan valkoinen. Olet epärehellinen ja epäluotettava tietyllä elämänalueella ja se väistämättä heijastuu muuhun elämään. Vai pitääkö puolisosi sinua valkoisena ja viattomana kun tartutat häneen sukupuolitaudin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Monet alkoholistit ovat supertunnollisia työntekijöitä, koska huono omatunto piiskaa siihen. Tavallaan paikkaamaan toisella elämänalueella sen mikä toisella jää vajaaksi.
Supertunnollisia? Pelkää kulissia. Eräskin supertunnollinen alkoholisti kavalsi kassasta 5 vuoden ajan. Oli supertunnollinen koska pelkäsi kiinni jäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se pettäminen näkyy ulos päin?
Miten te voitte tietää, kuka esimerkiksi työpaikalla on maannut vieraan kanssa?
Entä pankkivirkailija?
Riittääkö pelkkä känninen pusu yökerhossa, vai pitääkö suhdetta pitää yllä joku tietty aika?
Vai puhummeko taloudellisesta pettämisestä vai vain fyysisestä?
Entä, jos on teininä sekoillut, näkyykö se ulospäin vielä 43- vuotiaana?
Kuten sanottu, ulkopuolisten sekoilut ei kiinnosta. Siinä vaiheessa asia alkaa haitata kun kyseessä on joku omasta perheestä, suvusta tai ystävistä. Toki halveksin näitä työpaikkapettäjiä ja näytän sen hyvin avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Minua ei sinun tekemisesi kiinnosta pätkääkään muuten kuin siinä mielessä, että et kuuluisi lähipiiriini jos olisit joku tuttuni. Ihan sama miten elämäsi perseilet ja mitä tuhoa ympärillesi aiheutat, ei koske minua.
Miksi sinun putäisi haluta minut lähipiiriisi? Tai miksi kuvittelet että minä haluaisin sinut lähipiiriini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Monet alkoholistit ovat supertunnollisia työntekijöitä, koska huono omatunto piiskaa siihen. Tavallaan paikkaamaan toisella elämänalueella sen mikä toisella jää vajaaksi.
Supertunnollisia? Pelkää kulissia. Eräskin supertunnollinen alkoholisti kavalsi kassasta 5 vuoden ajan. Oli supertunnollinen koska pelkäsi kiinni jäämistä.
Ja tavallaan nämä paikkaavat työelämässä sitä, että itsekin tietävät munanneensa toisella osa-alueella. Yritetään niin helvetisti kompensoida.