Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En klikkaa enää yhtään koronavirusta käsittelevää uutista auki

Vierailija
05.03.2020 |

Olen täysin kyllästynyt tähän kohkaamiseen. Toistaiseksi kyllä olen mielenkiinnosta avannut uusista tartunnoista kertovat jutut. Minua ei kiinnosta miten kuningatar Elisabeth suojautuu virukselta, eikä minua kiinnosta sadaskolmaskymmenes käsienpesuohje, tiedän jo faktat. Näin omalla toiminnallani edistän näiden täysin turhien, informaatioarvoltaan nolla, kohu-uutisten vähentämistä. Naurettavinta on Iltalehden zombiehyökkäys tyylinen "päivä 62" -uutisointi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia tulee koskettamaan sinuakin tavalla tai toisella. Jos haluat toimia kuten strutsi, eli hautaamalla pään hiekkaan niin se sinulle suotakoon. Se ei kuitenkaan muuta asioiden kulkua.

Vierailija
2/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia tulee koskettamaan sinuakin tavalla tai toisella. Jos haluat toimia kuten strutsi, eli hautaamalla pään hiekkaan niin se sinulle suotakoon. Se ei kuitenkaan muuta asioiden kulkua.

Huoh. Ymmärrän kyllä faktat täysin. Täysin turha "tikusta asiaa" tyyppinen uutisointi ja klikkiotsikot vaan on puuduttavaa ja jopa huvittavaa. Etsin tietoni THL:n ja WHO:n verkkosivuilta. Ne riittänee. En siis sanoisi hautaavani päätäni hiekkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli sinun mielestäsi ainoa tapa saada tietoa on iltapäivälehtien sensaatiohakuiset artikkelit? Kaikki jotka eivät noita halua lukea sulkevat silmänsä asioilta? Miten olisi vaikkapa viranomaisten käyttäminen lähteenä?

Vierailija
4/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut koronasta kuin se olisi joku väistämätön vammautumis- tai kuolemantuomio. Mikä saa sinut ajattelemaan näin? Minua ainakin koskettaa aika moni muukin tartuntatauti jollain tavalla varmasti kuukausittain. En silti kaipaa näistä mitään klikkiotsikoita.

Vierailija
5/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti avasit tälle informaatio pläjäykselle oikein oman ketjun 😄

Vierailija
7/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mustalla listalla NHL ja Meghan/Harry uutiset.

Vierailija
8/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsitkö lukemaasi aloitusta ollenkaan, vai luimmeko edes saman aloituksen? Minun lukemassani viestissä puhuttiin turhien uutisjuttujen lukemisesta. Mielestäsikö aiheeseen suhtautuminen mitataan sillä, kuinka paljon TURHIA uutisjuttuja aiheesta lukee?

Vierailija
9/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti googlettamaan Elisabethin koronavirussuojautumisen.

Vierailija
10/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lukenut yhtää. Uutisissa kohtataan asiasta niin paljon, että kohta en katso uutisiakaan.

Vierailija
11/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te idarit luulette koronan leviävän vielä kovin kauan? Saati Suomessa. Kohta hiipuu pois.

Vierailija
12/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole lukenut yhtää. Uutisissa kohtataan asiasta niin paljon, että kohta en katso uutisiakaan.

Itse olen harkinnut myös palstailun lopettamista. Täällä ei ole enää yhtään mielenkiintoista keskustelua, tai ainakaan ne eivät pysy kovin kauaa aktiivisina kun korona vie kaiken huomion.

Vierailija
13/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tää on ainoa mielenkiintoinen korona uutinen pitkään aikaan

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006429372.html

Vierailija
14/14 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ikävä vanhoja hyviä aikoja ennen somea ja striimejä. Esim. sars ja lintuinfluenssa eivät aiheuttaneet tämmöistä paniikkia kuin nyt. Sikainfluenssan aikaan oli jo jonkinlaista somevouhkaamista.