Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut nuori nainen joka ei käytä tampooneja?

Vierailija
05.03.2020 |

Olen yksi niistä naisista jotka kärsivät jatkuvista emättimen vaivoista ja tulehduksista ja tuntuu että tampooni vielä jotenkin pahentaisi tai lisäisi niitä. Vielä kaikenlisäksi omistan hyvin ahtaan alapään ja inhottaisi olla aina tunkemassa tamponia kun siinä menee hetkinen. Pärjään ihan hyvin siteillä ja pikkuhousunsuojilla

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi käyttää kuppia? Olisi ekologisempaa.

Vierailija
2/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo enää nuori, mutta mä inhoan tamponien käytössä sitä käsien pesemisen määrää. On niin runsaat menkat että tamponin joutuu vaihtamaan 3 tunnin välein ja aina pitäis pestä kädet saippualla ennen ja jälkeen. Kädet on ihan kuivat ja haavoilla menkkojen loputtua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, ap. En ole koskaan käyttänyt tamponeja, koen ne epämiellyttäviksi. Siteillä mennään.

Vierailija
4/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan käyttänyt. Kokeilin teininä, enkä saanut sitä sisään. Muutenkaan ajatus kuivasta suposta alap äässä ei innosta. Käytin siteitä, kunnes sain tietää kuukupista. Nyt käytän kuukuppia.

N25

Vierailija
5/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan käyttänyt tamponeja. Siteiden kanssa pärjää hyvin!

Vierailija
6/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään toksista oireyhtymää, niin en sen takia käytä. Kuukuppia käyttäessä välillä unohtuu kokonaan kuukautiset, mutta onneksi sen kanssa ei ole samanlaista riskiä sairastua.

Vierailija
7/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, ap. En ole koskaan käyttänyt tamponeja, koen ne epämiellyttäviksi. Siteillä mennään.

Sama juttu. En ole koskaan edes kokeillut.

Vierailija
8/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Minäkään en käytä niitä. En saa sitä paikalleen missään asennossa ja ihan rentona. Laittamisessa menee kauan. Koen paikalleen laittamisen epämiellyttävänä, enkä ole jaksanut opetella käyttöä. Pärjään hyvin siteiden kanssa, joten näillä mennään.

Vierailija
9/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käyttänyt. Kokeilin teininä, enkä saanut sitä sisään. Muutenkaan ajatus kuivasta suposta alap äässä ei innosta. Käytin siteitä, kunnes sain tietää kuukupista. Nyt käytän kuukuppia.

N25

Jaksan kyllä ihmetellä näitä kuukuppikuntalaisia. "Kuiva suppo" alapäässä ei innosta, mutta kulhon sinne voi työntää?

Aloittajakin mainitsee tamponin käyttämisen hankaluuden, ja vinkiksi tulee että työnnä vaan vielä isompia ja hankalampia asioita sinne.

Vierailija
10/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettava otsikko.

Vierailija
11/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainut. Minulla ei ole mitään ongelmia emättimessä, mutta silti en koskaan ole edes harkinnut tamponin käyttöä. Kuvottaa ajatuskin, että vetäisin verisen pötkön sisältäni. 

Vierailija
12/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytin vain uidessa, oli muuten niin epämukavaa ja tamponit jotenkin vielä pahensivat alavatsan kramppailua.

Nykyään käytän kuukuppia, ekologisempi ja halvempi ja toimii mun runsaisiin menkkoihin paremmin kun ei kokoajan tarvii olla vaihtamassa sidettä tai tamponia.

Vierailija
13/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Jaksan kyllä ihmetellä näitä kuukuppikuntalaisia. "Kuiva suppo" alapäässä ei innosta, mutta kulhon sinne voi työntää?

Aloittajakin mainitsee tamponin käyttämisen hankaluuden, ja vinkiksi tulee että työnnä vaan vielä isompia ja hankalampia asioita sinne.

Kuukuppi on kylläkin helpompi laittaa paikalleen kuin tamponi, koostaan huolimatta.

T, Eri

Vierailija
14/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Itse en ole ikinä käyttänyt. Joskus yritin työntää sisään mutten uskaltanut kun pelkäsin että sattuu ja muutenkin ällöttää tamponit. Miksi työnnellä sisään jotakin kun voi käyttää sidettä.

N23

Vierailija
15/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Miksi kaupoissa myytäisi kymmeniä erilaisia siteitä, jos olisit ainut joka niitä käyttää?

Vierailija
16/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkään nelikymppisenä, useamman lapsen synnyttäneenä, pysty käyttämään tamponeja. Pieninkin koko tuntuu liian isolta, painaa ja laittaminen kestää kohtuuttoman kauan.

Kokeilin kuukuppia, joka oli vielä pahempi.

Ei ne tamponit kaikille sovi eikä siitä kannata stressiä ottaa.

Vierailija
17/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Eihän tämä kirjoittaja kehottanut käyttämään kuukuppia, vaan joku edellinen. Minustakin se oli hieman tahditonta.

Olen käyttänyt kuppia neljätoista vuotta. Ei mitään tulehduksia. Olen joskus turvautunut tamponiin poikkeustilanteessa, ja se tuntuu todella kuivalta ja epämiellyttävältä. Kuppia ei todellakaan huomaa. Silikoni on eri asia kuin vanu.

Vierailija
18/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä on. Itselleni tamponit olivat aina suosikkisuoja, kun vielä oli menkat. Siteet ikäviä. Kuukuppeja ei vielä ollutkaan.

Vierailija
19/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisälläni ei ole koskaan mitään, eikä käy. 

Vierailija
20/41 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes kokeillut tamponia. Kuukuppia olen käyttänyt jo vuosia. Helppo ja mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi