Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö ihmiset oikeasti tiedä, mikä on psykiatrin, psykoterapeutin ja psykologin ero?

Vierailija
05.03.2020 |

Jossain ketjussa joku selitti, miten psykoterapeutti on lääkäri, joka on vielä erikoistunut. Psykoterapeutin ja psykologin eroa en itsekään ihan tiedä, mutta joku haju pitäisi ihmisillä olla siitä, kuka on lääkäri ja kuka ei.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Tiedätkö sinä, mitä eroa on arkkitehdilla ja rakennusarkkitehdillä?

Tiedän ainakin sen että rakennusarkkitehti on AMK-tutkinto ja arkkitehti yliopistotutkinto. Työtehtävien ja pätevyyksien eroista ei sen kummempaa tietoa ole.

Arkkitehti suunnittelee taloja, mutta se voi erikoistua sisustusarkkitehdiksi.

Vierailija
22/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin sen että rakennusarkkitehti on AMK-tutkinto ja arkkitehti yliopistotutkinto. Työtehtävien ja pätevyyksien eroista ei sen kummempaa tietoa ole.

Sisustusarkkitehtuuri on ainakin Aallossa ihan oma koulutusohjelmansa. Ei pelkkä erikoistumisala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis yksi näistä harhaluulijoista:D

Vierailija
24/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kapitalistista paskaa, jotka yleensä tuputtavat potilailleen lääkkeitä tai jotain mistä pitää maksaa. Mielenterveysongelmiin auttaa parhaiten niskalaukaus.

Vierailija
25/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt varmaan kaikki tietää että psykiatri on psykiatriaan erikoistunut lääkäri ja vain hän pystyy kirjoittamaan lääkereseptejä. Itse en kyllä tiedä psykologin ja terapeutin eroa näin äkkiseltään ilman Googlen apua. Jotain mututuntumaa kyllä on mutta aika vähän.

Vierailija
26/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt varmaan kaikki tietää että psykiatri on psykiatriaan erikoistunut lääkäri ja vain hän pystyy kirjoittamaan lääkereseptejä. Itse en kyllä tiedä psykologin ja terapeutin eroa näin äkkiseltään ilman Googlen apua. Jotain mututuntumaa kyllä on mutta aika vähän.

Ei kyllä valitettavasti tiedä.

Vierailija
27/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Johan se avauksessa todettiin.

Vierailija
28/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli simppeliä, kun oli pelkkiä pesantteja ja sitten niiden kaikkia vaivoja hoiti joku yksi noitatohtori.

Vierailija
29/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ällistyttävän tyhmiä ja tietämättömiä. Toinen samantyyppinen ongelma on, että ei tiedetä, mitä tarkoittaa tohtori, professori, lisensiaatti tai dosentti. Virat, ammatit ja oppiarvot ovat ihmisten päissä iloisesti sekaisin.

Tulit sitten ketjuun pätemään kuinka fiksu olet. Fiksuus ja ihmisen mukavuus ei näköjään kulje käsikädessä.

Vierailija
30/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Vauva-sivuston aloittajat aina ole oikeassa.

Vierailija
31/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista välttämättä voikaan tietää jos ne asiat ei ole heistä kiinnostavia ja ei ole kokemusta heistä.

Vierailija
32/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska olen asioinut jokaisen kanssa. Psykologi oli hyödyttömin minulle mutta asioinkin hänen kanssaan vain lyhyen ajan.

Vierailija
33/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Vauva-sivuston aloittajat aina ole oikeassa.

SIis siinä todettiin se, etteivät ihmiset tiedä! Siteerattiin jotain tyyppiä, joka oli puhunut täällä puuta heinää.

Vierailija
34/91 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutteja voi tosiaan olla eri koulutustaustaisia, siis psykiatreja, psykologeja ja varmaan jotain muitakin, muistaakseni ainakin pappeja, jotka ovat pohjakoulutuksensa lisäksi opiskelleet psykoterapeuteiksi.

Sairaanhoitajia, sosiologeja ja pahimmillaan pelkkiä lähäreitä. Että pohjakoulutus kannattaa tarkistaa ja hyvin! Minä en menisi, ellei psykologi/psykiatri.

Mun psykoterapeutti on pohjakoulutukseltaan pappi, ei haittaa lainkaan. Mielestäni pohjakoulutusta tärkeämpää on se millainen terapeutti on ihmisenä, sekin varmaan vaikuttaa kuinka pitkälle koulutettu on terapeuttina. Toi mun on siis vaativan erityistason psykoterapeutti eli on ainakin käynyt pitkän koulutuksen ja oman terapian. Jos ajattelisin että pohjakoulutuksella olisi väliä niin psykiatrin koulutuksella olevia välttelisin, psykiatreista kun ei oo mitenkään hyviä kokemuksia. Parempi vaan kun ei ota mitään kantaa lääkityksiin eikä omaa lääkärin taustaa. 

Se on kyllä joskus häiritsevää kun joku sanoo käyvänsä vaikka psykiatrilla, sitte sanookin sitä terapeutiksi ja ite alkaa miettimään että niin käykö se nyt lääkärillä vai ihan oikeasti terapiassa.. Asia ei nyt muuten mua niin kiinnosta mut saattaa aiheuttaa vähän hämmennystä jos keskustelee ihmisen kanssa joka ei ymmärrä noiden eroa.

Vierailija
35/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ällistyttävän tyhmiä ja tietämättömiä. Toinen samantyyppinen ongelma on, että ei tiedetä, mitä tarkoittaa tohtori, professori, lisensiaatti tai dosentti. Virat, ammatit ja oppiarvot ovat ihmisten päissä iloisesti sekaisin.

Tulit sitten ketjuun pätemään kuinka fiksu olet. Fiksuus ja ihmisen mukavuus ei näköjään kulje käsikädessä.

Hänhän vain tarkasteli asiaa.

Vierailija
36/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi tietää?

Vierailija
37/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi tietää?

Onko käsite yleissivistys sinulle täysin vieras?

Vierailija
38/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on sanonut ketjussa, ettei tiedä, mikä on psykologin ja psykoterapeutin ero. Tietäisikö joku?

Vierailija
39/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi tietää?

Onko käsite yleissivistys sinulle täysin vieras?

Ei, mutta en käsitä miksi tuo kuuluisi yleissivistykseen.

Vierailija
40/91 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella omituista, että moni ei tiedä mitä koodari tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän