Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää herkät ihmiset

Vierailija
05.03.2020 |

Etenkin ne, jotka tuovat herkkyytään puheessaan esille. Kun minä, MINÄ, minä.. Miten tällaisiin ihmisiin pitäisi suhtautua?!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin lasitavaraan. Särkyy helposti, käsittele varoen.

Vierailija
2/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla herkkä ärsyyntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa jaksaa. Älä noteeraa

Vierailija
4/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vähän kouluttaa niitä esim. tukistaa ja sanoa että ei sinusta mitään tule.

Vierailija
5/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että sellaiset ihmiset joiden kanssa joutuu tarkkaan miettimään kaikkia sanomisiaan ovat ihan helvetin kuormittavia 😣

Vierailija
6/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää roboteista. Seksikin on huonoa niiden kanssa. Ja jotta niiden kanssa kestäisi edes yhtä päivää niin pitäisi olla tasainen hiprakka jatkuvasti päällä.

Vierailija
7/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka on oikeasti herkkiä, ei koe tarvetta hieroa sitä muitten naamaan. Herkkyys kyllä välittyy ihmisestä muutenkin. Huomionhaku on näille huomiohu**aajille parempi sana.

Vierailija
8/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on että sellaiset ihmiset joiden kanssa joutuu tarkkaan miettimään kaikkia sanomisiaan ovat ihan helvetin kuormittavia 😣

Todellakin. Ap on tästä hyvä esimerkki.

Vierailija
9/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vähän kouluttaa niitä esim. tukistaa ja sanoa että ei sinusta mitään tule.

Joo. Potkikaa ja tukistakaa enemmän. Oppivat sitten tukahduttamaan ihmisyytensä.

Vierailija
10/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka linkittää löytämiään kolumneja kuinka erityisherkkiä täytyy käsitellä. Helvetin rasittavaa. Joku tarve tuoda itseään esiin selvästi. Ja tälle ihmiselle ei voi sanoa mitään joka vähänkään vaikuttaa arvostelulta, hänen kanssaan ei saa olla edes eri mieltä. Hän puhuu usein kuinka poistaa sellaisia ihmisiä elämästään jotka vievät hänen energiaa. Raskas tyyppi.

Vierailija
11/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä löysin kaltaiseni vastakkaisesta sukupuolesta. Tosin olen löytänytsamasta myös.

Vierailija
12/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he ärsyttävät? Itse tiedostan olevani melkoisen päällekäyvä persoona, mutta jos joku siitä sanoo minulle, ettei tunnu kivalta, niin ei minulla ole mikään ongelma vaihtaa pehmeämmälle vaihteelle. Jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on, joten silloin kannattaa vaihtaa seuraa, jos ei ole halukas adaptoitumaan toisenlaiselle käytökselle.

Vierailija
13/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä on eri asia kuin herkkänahkainen.

Herkkyys on parhaimmillaan estetiikasta nauttimista, toisen tunnetilojen ymmärtämistä eli syvää empatiaa, kykyä kuunnella, vahvojen tunteiden tuntemista liikutuksesta nauruun yms. Herkkä hermostuu, jos häntä painostetaan tai hänen arvojaan yritetään polkea.

Herkkänahkaisuus on vain sitä, että loukkaantuu joka asiasta. Tottakai sellaiset ihmiset ovat pidemmän päälle rasittavia.

Vierailija
14/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkyys on parhaimmillaan estetiikasta nauttimista, toisen tunnetilojen ymmärtämistä eli syvää empatiaa, kykyä kuunnella, vahvojen tunteiden tuntemista liikutuksesta nauruun yms. Herkkä hermostuu, jos häntä painostetaan tai hänen arvojaan yritetään polkea.

Herkkänahkaisuus on vain sitä, että loukkaantuu joka asiasta. Tottakai sellaiset ihmiset ovat pidemmän päälle rasittavia.

Kaunista! Hienosti muotoiltu. Herkkä voi olla jopa villi. Ja aika hyväntahtoinen.

Vierailija
15/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, välillä tuntuu että oikeen yrittävät loukkaantua mahdollisimman usein. Olen itse herkähkö, joten paraskin puhuja.

Vierailija
16/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystävä, joka linkittää löytämiään kolumneja kuinka erityisherkkiä täytyy käsitellä. Helvetin rasittavaa. Joku tarve tuoda itseään esiin selvästi. Ja tälle ihmiselle ei voi sanoa mitään joka vähänkään vaikuttaa arvostelulta, hänen kanssaan ei saa olla edes eri mieltä. Hän puhuu usein kuinka poistaa sellaisia ihmisiä elämästään jotka vievät hänen energiaa. Raskas tyyppi.

Energiaa vievät myös valittajat 👆👆ja pelkästään vaivoja tai huonoa parisuhde- elämää valittavat.

Vierailija
17/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ja tiedän millaisia herkät ovat. Ystäväni käyttää näitä laineja joka asiassa tuoden itseään esiin. "olen niin empaattinen, kukaan muu kuin yhtä empaattinen ei voi minua ymmärtää!" tai "olen aina ollut niin erilainen kuin muut, kukaan ei ymmärtänyt minua lapsuudessakaan eikä minunlaistani ole toista." no älä, me muuthan ollaan pelkkää massaa, toinen toistemme kopioita. Juuri tuollainen itsensä näkeminen lumihiutaleena..

T. 10

Vierailija
18/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On raskasta, jos on pakko piilotella omaa herkkyyttään, jotta ei joutuisi muiden vähäteltäväksi.

Vierailija
19/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he ärsyttävät? Itse tiedostan olevani melkoisen päällekäyvä persoona, mutta jos joku siitä sanoo minulle, ettei tunnu kivalta, niin ei minulla ole mikään ongelma vaihtaa pehmeämmälle vaihteelle. Jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on, joten silloin kannattaa vaihtaa seuraa, jos ei ole halukas adaptoitumaan toisenlaiselle käytökselle.

Vaikutat mukavalta, sellaiselta jonka kanssa muut uskaltavat olla omia itsejään.

Vierailija
20/40 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ja tiedän millaisia herkät ovat. Ystäväni käyttää näitä laineja joka asiassa tuoden itseään esiin. "olen niin empaattinen, kukaan muu kuin yhtä empaattinen ei voi minua ymmärtää!" tai "olen aina ollut niin erilainen kuin muut, kukaan ei ymmärtänyt minua lapsuudessakaan eikä minunlaistani ole toista." no älä, me muuthan ollaan pelkkää massaa, toinen toistemme kopioita. Juuri tuollainen itsensä näkeminen lumihiutaleena..

T. 10

Oletko ihan varma ettet projisoi tuohon omia ajatuksiasi siitä miten joku saa huomiota josta olet salaa kateellinen. Voihan tuo ihminen puhua noin myös siksi ettei hänenlaistaan ole toista negatiivisessa mielessä. Niin itse ainakin tämän herkkyyteni koen. Ja jos siitä muille ihmisille puhuisin niin nimenomaan siitä näkökulmasta että koettakaa kestää, olen vetänyt lyhemmän tikun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme