Tasoteoriaa ei olla onnistuttu todistamaan paikkaansa pitämättömäksi.
Minusta tuntuu, että tasoteorian vasta-argumentti on tyypillisesti tunnepitoinen "ei voi olla noin", kun taas esim. Henry Laasasen gradu ja muut tasoteoriasta ammentavat tulkinnat perustuvat tieteelle.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta yleisesti ottaen. Poikkeuksia kuitenkin on, esim. minulla on itseäni lyhyempi ja köyhempi mies, vaikka olisin saanut pidemmän ja rikkaamman.
Tiedepohjalta tasoteoriaa tutkinut ymmärtää myös, että yksittäiset poikkeukset eivät kumoa perussääntöä.
Toivottavasti tasoteoria ei pidä paikkaansa. Muutenhan minulla, keski-ikäisellä, hintelällä, mutta olutvatsaisella miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia saada missinnäköistä parikymppistä naista.
Kemiaa eikä tasoja kirjoitti:
Toivottavasti tasoteoria ei pidä paikkaansa. Muutenhan minulla, keski-ikäisellä, hintelällä, mutta olutvatsaisella miehellä ei ole mitään mahdollisuuksia saada missinnäköistä parikymppistä naista.
Miehen tasoa määrittävät vahvasti muutkin asiat kuin pelkkä ulkonäkö kun taas naisilla enimmäkseen juuri se.
Evoluutio ja luonnonvalinta on jo keksitty. Ei täällä kaivata pellejä, jotka vain varastavat kierrätettyjä ideoita ja nimeävät niitä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio ja luonnonvalinta on jo keksitty. Ei täällä kaivata pellejä, jotka vain varastavat kierrätettyjä ideoita ja nimeävät niitä uudelleen.
Tasoteoria yhdistelee evoluutiobiologiaa ja sosiologiaa. Sinunko mielestäsi soveltavat tieteet ovat turhia?
Todistustaakka on väitteen positiivisella puolella.
vrt
Ei voida aukottomasti osoittaa, ettei galaksin keskellä olisi vaaleanpunaista kirahvia, joka soittaa pasuunaa, niinpä siellä täytyy olla sellainen!
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Darwin kirjoitti siitä miten luonto suosii jännyysominaisuuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Darwin kirjoitti siitä miten luonto suosii jännyysominaisuuksia
Darwinista ollaan menty aika pitkä matka eteenpäin kehityksessä. Ja ns PUA-kulttuuri pääsi ihmiskokeissaan pitemmälle kuin mihin psykologia on tähän asti uskaltaunut menemään.
Tämä! Vieläkö joku selittää, ettei ole olemassa tasoja? Vai KUKA IHME parikymppinen missinnäköinen ottaisi miehen tästä? Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Miehen tasoa määrittävät vahvasti muutkin asiat kuin pelkkä ulkonäkö kun taas naisilla enimmäkseen juuri se.
Eihän se kumoakaan tasoteoriaa, vaan nimenomaan vahvistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Todistustaakka on väitteen positiivisella puolella.
vrt
Ei voida aukottomasti osoittaa, ettei galaksin keskellä olisi vaaleanpunaista kirahvia, joka soittaa pasuunaa, niinpä siellä täytyy olla sellainen!
No kerropa sinä joku epätasasuhtainen pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se totta yleisesti ottaen. Poikkeuksia kuitenkin on, esim. minulla on itseäni lyhyempi ja köyhempi mies, vaikka olisin saanut pidemmän ja rikkaamman.
Tiedepohjalta tasoteoriaa tutkinut ymmärtää myös, että yksittäiset poikkeukset eivät kumoa perussääntöä.
Jos sääntö sallii poikkeuksia, se ei ole sääntö ollenkaan. Miksi tätä ei yleensä ymmärretä?
Jaahas, viikonloppu lähestyy ja naisettomat miehet alkavat valmistautua viikonlopun vimmattuun tasojankkaamiseen, jolla hämätään itseltä se tosiasia ettei tulevanakaan viikonloppuna tulla menemään baariin ja naisiin.
Se että teoriaa ei olisi "pystytty" todistamaan vääräksi, ei todista sitä oikeaksi.
Tämän AP ymmärtäisi, jos tietäisi tieteenteosta jotakin.
Tasoteoria ei ole millään tavalla tieteellisesti todistettu eikä sillä ole tieteellistä pohjaa. Se ei myöskään onnistu kuvaamaan todellisuutta, koska esittää pariutumismallin erittäin kapeasta näkökulmasta. Yleistettävyys on ylipäätään heikko, vaikka muutama itsestään epävarma mies sillä huonoa flaksiaan perustelee.
Seuraava askel on miettiä, että
mitä väliä sillä on, että osaamme teoretisoida ihmisten käytöstä. Tai miten ap luulee että maailma muuttuisi jos tasoteoria todistetaan? Ei mitenkään eikä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se kumoakaan tasoteoriaa, vaan nimenomaan vahvistaa sen.
En minä tasoteoriaa kiistäkään, ainoastaan sen sanon, että se vaatisi täsmennystä. Paljon liikkuvia osia.
Tasoteoria on pelkkää höpötystä. Se ei ole edes teoria siinä mielessä kuin tieteessä teoria ymmärretään. Maallikkokielessä "teoria" voi olla yhtä kuin arvelu tai spekulaatio ja sellaisen määreet tasoteoria toki täyttää. Mutta paikkansapitämätöntä hömppää se silti on.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava askel on miettiä, että
mitä väliä sillä on, että osaamme teoretisoida ihmisten käytöstä. Tai miten ap luulee että maailma muuttuisi jos tasoteoria todistetaan? Ei mitenkään eikä tarvitsekaan.
Voi kyllä se muuttuisi ja paljon! Ihmiset ymmärtäisivät miksi ja miten asiat tapahtuvat ihmisten kesken, eivätkä ottaisi asioita niin paljoa itseensä, mikä taas useimiten johtuu siitä että ihmiset ovat valtavassa epätietoisuudessa mitä tulee ihmissuhteiden dynamiikkaan ja ihmisten väliseen käytökseen ja etenkin sukupuolivalintaan. Tieto vähentää tuskaa tässä tapauksessa ja optimalisoi ihmiset kehittämään itsejään oikeissa asioissa.