Perhetyöntekijät vihjasivat että jaksamisessani on puutteita koska kotimme on niin sotkuinen
Meillä siivotaan kerran viikossa perussiivous, mutta lapset kantavat tavaroita niille kuulumattomille paikoille toisinsan. Ei likaisia astioita, ylimääräistä roinaa nurkissa tai pölyä. Ikkunat pesen keväisin, lattiat kerran kuussa, paitsi keittiön laatat otan kostealla kerran viikossa. Meillä on neliöihin nähden mielestäni melko maltillisesti tavaraa ja hyvin säilytystilaa. Posti on usein eteisen piirongin päällä ja keittiön pöydällä voi olla jonkun koulukirjoja tai oma käsityö, mutta muuten mielestäni meillä on aivan tavallinen siisteystaso.
Lisäksi minua ärsyttää, miksi juuri minun jaksamiseni epäilyttää, eikä esimerkiksi miehen. Perhetyö on käynyt meillä vanhimman lapsen teini-iän ongelmien vuoksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen kaksi ja he ovat kumpikin niin empaattisia ja lämpimiä, että antaisivat kengätkin jalastaan ellei olisi erikseen kielletty. Ihan ihmettelen minkä maan perhetyöntekijöistä tämän ketjun kirjoittajilla on kokemukset.
Onko sulla kokemusta heistä työssään?
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju. Katkera mamma asialla?
Mikäs sinun syysi on kommentoida tuollaista?
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen, jos saat apua, että jaksat paremmin.
Vain lapsiperheille tarjotaan moisia ylellisyyksiä.
Tuo ei kuulostanut avulta. Moisen "ylellisyyden" tarjoaisin mielelläni jollekin vaikka lapsettomalle pariskunnalle.
Mitä apua perhetyöntekijät antavat, eräässä perheessä neuvovat viemään matot ulos ja miten niitä tampataan. No, ei ollut mitään apua. He istuvat sohvalla ja antavat ohjeita. Eivät siis tee mitään työtä.
Miksi ihmeessä he käyvät teillä? Me kävimme itse perheneuvolassa muutaman kerran. Meillä oli oma työntekijä ja teinillä omansa. Hyvin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä apua perhetyöntekijät antavat, eräässä perheessä neuvovat viemään matot ulos ja miten niitä tampataan. No, ei ollut mitään apua. He istuvat sohvalla ja antavat ohjeita. Eivät siis tee mitään työtä.
Mitä odotat perhetyön tekevän? Siivoavan puolestasi? Siihen voinet palkata siivoajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat perhetyön tekevän? Siivoavan puolestasi? Siihen voinet palkata siivoajan.
Niin. Eihän hän varmaan mitään odota. Se on se lastensuojelu joka vökisin tunkee turhakkeet kotiin istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin eräästä perheestä, en omastani, meitä on kolme, minä, mies ja koira.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä vanhat pinnat? Niitä on vaikea pitää puhtaan näköisinä.
Meilläkin on sotkusta, mutta käy siivooja.
Ap ei teillä ole ”niin sotkuista”. Teillä on perussiistiä.
Minä tunnen kaksi ja he ovat kumpikin niin empaattisia ja lämpimiä, että antaisivat kengätkin jalastaan ellei olisi erikseen kielletty. Ihan ihmettelen minkä maan perhetyöntekijöistä tämän ketjun kirjoittajilla on kokemukset.