Ohisalo: rajavartijoiden tehtävä ei ole vartioida rajaa
”Rajavalvonnan tehtävänä on mahdollistaa sujuva ja turvallinen rajanylitysliikenne ja saattaa luvattomasti rajan ylittäneet asianmukaiseen viranomaisprosessiin, kuten esimerkiksi turvapaikkaprosessiin. ”
-Ohisalo Twitterissa
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kyllä nyt täysin epäselvää tuolla Turkin ja Kreikan rajalla motissa olevat ihmiset.
Ovatko he Syyrian pakol...aisia ?
Afgaanin pakol....aisia ?
Turkkilaisia ”pakol....aisia ?
Afrikkalaisia pakol.....aisia ?
Ne on maailmankansalaisia.
Niin, eli voivat tilanteesta riippuen olla minkä tahansa maan kansalaisia. Passit jäivät kotiin.
Tulevia suomalaisia!
Jos Hutisalo saisi ihan itse päättää niin nuo kaikki turkissa olevat 1.7 miljoonaa rahdattaisiin Suomeen. Ei pysty sanomaan ääneen sitä että tuetaan Kreikkaa rajojen sulkemisessa, koska se on vastoin hänen omia periaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kyllä nyt täysin epäselvää tuolla Turkin ja Kreikan rajalla motissa olevat ihmiset.
Niin, eli voivat tilanteesta riippuen olla minkä tahansa maan kansalaisia. Passit jäivät kotiin.
Tulevia suomalaisia!
Yhteen aikaan suomalaiset naiset matkusti Turkkiin hakemaan aviomiehiä. Eikö niitä enää haetakaan samalla innolla? Noissa on sama periaate kuin muissakin tuonneissa että itse pitää elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevia suomalaisia!
Elikkä en ole ainut jolle tämä pa ko lais asia on mysteeri. Kauheasti kyllä näytti tänäänkin telkussa nuoret hyvinvoivan oloiset miehet heittelemässä ilmaan mitä käteen sattui siinä rajalla. Ja heti perään näytettiin äitejä kantelemassa vauvoja. Olivatko he rekvisiittaa siihen, että saisivat EU:lta sympatiaa vai missä ne leirin kamalat olot oikein ovat. Ja keitä siellä leireillä on ?
Vierailija kirjoitti:
Ja tuommosta jotkut meni äänestämään!
Eikö teitä hävetä!
Äänestin persuja! 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevia suomalaisia!
Elikkä en ole ainut jolle tämä pa ko lais asia on mysteeri. Kauheasti kyllä näytti tänäänkin telkussa nuoret hyvinvoivan oloiset miehet heittelemässä ilmaan mitä käteen sattui siinä rajalla. Ja heti perään näytettiin äitejä kantelemassa vauvoja. Olivatko he rekvisiittaa siihen, että saisivat EU:lta sympatiaa vai missä ne leirin kamalat olot oikein ovat. Ja keitä siellä leireillä on ?
Jonkinlainen sääliteatteri menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevia suomalaisia!
Yhteen aikaan suomalaiset naiset matkusti Turkkiin hakemaan aviomiehiä. Eikö niitä enää haetakaan samalla innolla? Noissa on sama periaate kuin muissakin tuonneissa että itse pitää elättää.
Noniin, kipinkapin noutamaan rakastaja joko Turkista, Pakistanista tai Egyptistä. Muutama taisi olla Etelä-Afrikasta. Valikoimaa siis on ja, tuskinpa ketään tulee haittamaan uusi tulija enää siinä vaiheessa, jos tuoja maksaa kaikki viulut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten oikeasti mennyt ihan näin, että olisi sanonut että rajavartioiden tarkoitus ei ole vartioida rajaa :D Tuokin twiitti oli numero 8/9 siitä koko keskustelusta.
Ei se näitä haittaa. Onhan nämä samat veijarit ennen tehneet jopa vääristellyn videon mitä Ohisalo on sanonut ja liittäneet sen sanonnan aivan väärään kohtaan keskustelussa.
ai jaa, onko Ohisalon twitter tili kaapattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuommosta jotkut meni äänestämään!
Eikö teitä hävetä!Äänestin persuja! 😆
Niin minäkin. Tavion Villeä. Hieno mies.
Nyt juurikin telkussa (ATalk) noi päättäjät kyselevät toisiltaan, mitäs sitten jos Put..in päättää kuskata 20.000 ”pakol... aista Suomen rajalle ? Koeponnistaa mitä Suomi tekee tai paremminkin kokeilee mitä Suomi kykenee tekemään.
Sitte joku 10.000 lisää jne. Varmaan tämä ko. ministeri osais vastata ? Tai joku.
Suomen rajoille punaiset kyltit: meillä jyllää virus, vaarallista tulla. Kaikilla maailman kielillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hutisalo on kyllä niin kaheli että miten se on voinut päästä noin pitkälle?
Naiset ja homot äänesti tota, eikä yksikään mies äänestänyt tota.
Eikä tää homo :D
Vierailija kirjoitti:
Sisäministerien tehtävä ei ole auttaa vihollisia miehittämään maata
Sisäministerien ensisijainen tehtävä on huolehtia maan sisäisestä turvallisuudesta.
Ihan vakavasti ottaen tällaiset lausunnot voivat olla merkittävä turvallisuusuhka Suomelle. Ohisalon löpinä voi oikeasti antaa sellaisen signaalin ulkomaille, että Suomen voi tosta noin vain miehittää, melkeimpä oikein tarjoamalla tarjotaan Suomea kaikille.
Rajat on auki, niitä ei saa puolustaa eikä vartioida. Itänaapurimme varmasti kiinnostuisi tällaisesta tarjouksesta. Miksi ei?
Helpolla lähtisi. Helpolla ja hyvin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iloinen uutinen: meillä kasvaa nuorisoa, jotka ovat lähes kaikki noita hihhuleita.
Ihana virheä tulevaisuus.Kuunnelkaa tyyppiä (en tiedä onko nainen vai mies) S.Sivonen. Sillä on niin päättömiä ideoita että olisi paikallaan käydä lääkärissä. Ei onneksi päässyt eduskuntaan..
Toivon, etteivät kriittisen monet ole. Itse olen parikymppinen yliopistossa humanistista alaa opiskeleva nainen ja äänestän persuja. En ole vielä ymmärtänyt, miksei itsenäinen valtio muka millään voi ottaa rajatarkastuksia käyttöön tarpeen niin vaatiessa.
Ajatelkaapa jos talvisodaan aikaan olisi ollut tuollainen hallitus?
Voi ziisus kun kaipaan vanhoja täyspäisiä vihreitä kuten Könkkölää, Paloheimoa tai Soininvaaraa
Vierailija kirjoitti:
Nyt juurikin telkussa (ATalk) noi päättäjät kyselevät toisiltaan, mitäs sitten jos Put..in päättää kuskata 20.000 ”pakol... aista Suomen rajalle ? Koeponnistaa mitä Suomi tekee tai paremminkin kokeilee mitä Suomi kykenee tekemään.
Sitte joku 10.000 lisää jne. Varmaan tämä ko. ministeri osais vastata ? Tai joku.
Onko noilla jotain rajoitteita aivotoiminnassa? Suomi toimii samalla tavalla kuin Kreikka - raja kiinni ja aseistetut miehet rajalle. Ei niitä tarvitse edes ampua. Ilman lupaa tulevat kiinni ja 48 tunnin sisällä takaisin mistä tulivatkin. Jos ei raja-aseman kautta, niin sitten jonkin metsätien kautta.
Niin olisi pitänyt toimia jo 2015.
Persu yrittää nyt olla onnessaan, mutta en ole persu vaikka Kreikan ystävä olenkin.
Mitäs sitä muulla on mitään väliä kun meillä on tämä tulevaisuus -hallitus joka hoitaa ilmastoasiat kuntoon. Siinä sitä puuhastelua on kerrakseen.
Kutsun hallituksen ja etenkin vihreät kattomaan meidän jätepistettä, joka on päätien varressa ja jonne kuskataan jätteitä öljyistä, mööpeleistä, autonrenkaista, rakennusjätteistä lähtien mitä nyt ikinä voitte kuvitellakkaan. Joillakin jätteet jopa osuvat ihan pönttöönkin asti. Linnut ja rotat herkuttelevat.
3 m jätepisteestä lorisee puro, joka laskee Längelmäveteen. Josta johdetaan meille juomavesi.
Huuhaa hallitus. Nyt ja tulevaisuudessa.
Tässä puhutaan nyt aivan surutta ihan eri asioista. Toisaalta molemmat eri ääripäät tuntuu vaativan täysin älyvapaita asioita ja ei voi kuin toivoa ettei kumpikaan saa haluamaansa ikinä.
Ohisalo ei tunnu tajuavan ettei ole pakolaisministeri vaan sisäministeri jonka homma on ihan jotain muuta kuin pakolaisministerin olisi.