Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan painoarvio tv 37+0 jo 4kg! Kuinka paljon kasvua on vielä odotettavissa?

Vierailija
05.03.2020 |

Tänään kontrolliultrassa rv 37+0 vauvan painoarvio oli jo tasan 4kg. Tulossa on suunniteltu sektio, joka on sovittuna rv 38+6, joten lääkärin mukaan painoarviolla ei ole mitään merkitystä. Vauva on kasvanut koko ajan tasaisesti yläkäyrällä. Edellinen kontrolli oli tasan kaksi viikkoa sitten, silloin arvio oli 3,1kg. Onko siis odotettavaa, että vauva keräisi painoa vielä tuon 900g ennen leikkausta? Viisikiloinen vauva tuntuu valtavalta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ylipainoinen. Painoa on tullut raskauden aikana lisää vajaat 4kg.

Ap

Vierailija
22/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdessa viikossa vauvalle (=sikiölle) ei voi tulla painoa +900 g eli jompi kumpi viimeisistä painoarvioista on väärä. Raskausdiabetestähän sinulla ei ole?

Radi on todettu, mutta olen sen kanssa pysynyt selvästi tavoitearvoissa. Tiedä sitä sitten, kun mielestäni vatsa kyllä vastasi viikkoa isompaa kuin päänympärys, jos ehdin vilkaista oikein.

Ap

Mulla kanssa pysyi hyvin tavoitearvoissa ja raskauden aikana laihduin 1,6 kg, mutta silti vauva painoi syntyessään 4,4 kg. Lääkärit levittelivät käsiään ja hokivat, että vanhan äidin lapset ovat suurempia kuin nuoren. (minulla ikää 37 v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla arvio oli 4kg mutta poika painoi 3,2kg.

24/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisillä viikoilla sikiölle tulee lisää painoa 200g/vko

Vierailija
25/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. Alan kallistua sille kannalle, että tämä uusin arvio on yläkanttiin. Kun sokerit ovat pysyneet hallinnassa, tuntuu oudolta että vauva olisi kerännyt kahdessa viikossa painoa 900g. Ja kun tosiaan ei tunnu niin isolta itsestäni. Yritän nyt rauhoittua tämän asian kanssa ja ottaa iisisti, jotta supistuksetkin helpottaisivat ja vauva pysyisi kohdussa vielä tämän vajaat pari viikkoa sovittuun seitiksikään saakka.

Ap

Vierailija
26/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän synnytyspäivänä arvoitu hädin tuskin 2kg oli 3.6kg syntyessään. sitä ennen luulin että arvoit pitävät suunnilleen paikkansa

Vierailija
27/27 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas hauska lukea näitä synnyttämättömänä naisena D: En edes tiennyt, että yli nelikiloiset vauvat ovat noin yleisiä. Mun mielestä jo se 3,5 kiloa on järkyttävän iso.

Mitä ylipainoisempi/diabeettisempi äiti, sitä suurempi järkäle.

Syntymäpaino voi myös olla perinnöllistä. Painoin 2.6 kg syntyessäni, samoin omista lapsistani isompi.

Nykyään yli puolet synnyttäjistä on jo ennen raskautta vahvasti ylipainoisia.