Miksi nauretaan jos on Visa Electron-kortti?
Olen siis aikuinen ja yli 30v ja mulla on toi kortti ja moni on ihmetellyt miks käytän tota korttia? Miksi? Ihan hyvin olen pärjännyt?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Electron ole enemmän lapsille tarkoitettu valvomaan ettei ylitetä tilin varoja. Haittapuolena että vaatii sen yhteyden että varmennus toimii. Debit ei vaadi tätä ja siksi toimintavarmempi.
Ehkä jos elää kädestä suuhun niin Electron voi olla aikuisillekin hyödyllinen, ei vahingossa tilin saldo mene miinukselle.
Jos minulta kysyy, niin kaikki Electron/Debit/Creditit ovat nykyään vanhanaikaisia. Itsellä MasterCard Gold Digital. Paljon turvallisempi kuin fyysinen kortti ja kulkee puhelimessa mukana.
Mä olen hukannut kaksi puhelinta, joten ei kyllä ole yhtään turvallinen.
Zinc
Lompakkoa ei oteta taskusta pois KOSKAAN, jos ei ole maksamassa yms. Puhelinta ladataan ja puhutaan ja se pyörii missä sattuu.
Ei siis ollenkaan turvallinen.
Zinc
Joku muu voi kyllä ottaa sen lompakon taskustasti kun et huomaa. Heti näkyy kaikki korttitiedot ja varas voi alkaa ostelemaan.
Puhelimella maksaminen vaatii puhelimen lukituksen avaamista (alle 50e) ja maksusovelluksen koodia (yli 50e). Eli on murrettava 2 eri salausta ennen kuin Digital kortin tietoihin pääsee.
Lisäksi tuo ei ole edes ainoa Digital kortin turvaominaisuus, CVC koodi muuttuu jatkuvasti joten on turvassa vaikka korttitiedot vuotaisi jostain nettiostoksesta.
Ei mulla ole puhelin lukossa. Miksi olisi, kun siihen vain puhutaan.
Varas ei voi ostella yhtään mitään toisten pankkikorteilla.
Zinc
Olis perseestä kaksi salausta, jotain vtun puhelimen koodeja näpytellä.
Yksi koodi kyllä riittää pankkikortissa.
Zinc
Puhelin on puhumista varten. Jos haluaa tehdä jotain oikeita asioita, vaikka maksaa laskuja, niin siihen on tehty tietokone.
Mikä tässä on vaikeata ?
Zinc
Olen 55v, ollut yli 30v jo pankissa töissä ja käytän Visa Electronia. On käynyt kaikissa maissa, joissa olen matkustanut, Intiaa myöten. Enpä ole havainnut naureskelua. Luottokortti on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Electron ole enemmän lapsille tarkoitettu valvomaan ettei ylitetä tilin varoja. Haittapuolena että vaatii sen yhteyden että varmennus toimii. Debit ei vaadi tätä ja siksi toimintavarmempi.
Ehkä jos elää kädestä suuhun niin Electron voi olla aikuisillekin hyödyllinen, ei vahingossa tilin saldo mene miinukselle.
Jos minulta kysyy, niin kaikki Electron/Debit/Creditit ovat nykyään vanhanaikaisia. Itsellä MasterCard Gold Digital. Paljon turvallisempi kuin fyysinen kortti ja kulkee puhelimessa mukana.
Puhelin häviää🤣
Jo on aikuisella ihmisellä ongelmat. Rahalla ne visa electronillakin tehdyt ostokset maksetaan.
Visa Electron on samalla tavalla hitusen huvittava kuin huppari ja tennarit aikuisella.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo heti ettet ole luottokelpoinen ihminen. Siksi ihmiset kummeksuvat ja naurahtavat säälivästi.
Minullakin on electron ja luottotiedot kunnossa. En vaan halua maksaa tyhjän takia suurempaa vuosimaksua pankkikortista.
Vierailija kirjoitti:
Jo on aikuisella ihmisellä ongelmat. Rahalla ne visa electronillakin tehdyt ostokset maksetaan.
Ja sitä hynää pitää sillon myöskin OLLA !! Ei voi ostella luotolla, kuin joku köyhä pummi.
Zinccis
Käytän käytännössä aina Electronia. Luottokortti löytyy, mutta mitä sillä tekee ellei ole isompia ostoksia tai matkoja, joihin saa vakuutukset sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hukannut kaksi puhelinta, joten ei kyllä ole yhtään turvallinen.
Zinc
Lompakkoa ei oteta taskusta pois KOSKAAN, jos ei ole maksamassa yms. Puhelinta ladataan ja puhutaan ja se pyörii missä sattuu.
Ei siis ollenkaan turvallinen.
Zinc
Joku muu voi kyllä ottaa sen lompakon taskustasti kun et huomaa. Heti näkyy kaikki korttitiedot ja varas voi alkaa ostelemaan.
Puhelimella maksaminen vaatii puhelimen lukituksen avaamista (alle 50e) ja maksusovelluksen koodia (yli 50e). Eli on murrettava 2 eri salausta ennen kuin Digital kortin tietoihin pääsee.
Lisäksi tuo ei ole edes ainoa Digital kortin turvaominaisuus, CVC koodi muuttuu jatkuvasti joten on turvassa vaikka korttitiedot vuotaisi jostain nettiostoksesta.
Ei mulla ole puhelin lukossa. Miksi olisi, kun siihen vain puhutaan.
Varas ei voi ostella yhtään mitään toisten pankkikorteilla.
Zinc
Nykyään voi helposti kun korteissa on lähimaksuominaisuus. Taitaa olla jopa 50e se raja, ennenkuin kysyy pin-koodia. Ja tuo lähimaksu tulee korttiin automaattisesti kun saat uuden kortin vanhan tilalle.
18-vuotiaana ulkomailla tanskalainen kaverini nauroi tälle "lasten Visalle" :D Suomessa kukaan ei oo koskaan maininnut asiasta.
Mä en ole tiennyt, että Electron-kortti on joku nauramisen aihe. En edes tiedä mitä kortteja kavereilla on, ei ole tullut aiheesta keskusteltua. Kerran tosin ihailin työkaverin korttia kun siinä oli joku Marimekkokuosi, mutta en kyllä pistänyt merkille mikä kortti oli.
Vanhanaikaisia Visa Electron kortteja eivät pankit enää käytä. Itselleni tuli uusi Debit Visa Electron, myös lähimaksu onnistuu. Niin,kortilla pitää aina olla katetta, ei voi ostaa luotolla. Olen tyytyväinen ja käytän myös ulkomailla.Lapsellista naureskella jonkun kortille, kertoo huonosta itsetunnosta.
Itseltä löytyy se sininen nordean electroni sekä nordean platinium luottokortti max luottorajalla, onko se nyt jotain 40 000€. Platinium on itseasiassa melkein aina kotona, en ole keksinyt muuta virkaa kuin että voisi halutessaan vilautella sitä kassoilla/baarissa. Ainoastaan silloin mukana jos ostan jotain kallimpaa ja haluaa kortin mukana tulevan tuoteturvan. Muuten käytän pelkästään electronia kaupoissa jne.
Siinähän sitten joku ihmettelee lasten korttia :D Ei kyllä kukaan ole ikinä kommentoinut paitsi pankissa kun ihmettelivät ennen tuota ettei luottokorttia ole enkä ollut kokenut tarvetta sille.
Faith kirjoitti:
Ei siinä kyllä ole mitään naurettavaa. Eivät kaikki halua luottokorttia käyttää, vaikka sellaisen saisikin eli luottotiedot olisivat kunnossa.
Debit-kortit ovat kaikista yleisempiä eikä esim Osuuspankki enää tarjoa elektronia ollenkaan.
- Elektron on sellainen mitä mummot yms käyttävät rahan nostamiseen seinästä. Vanhan ajan pankkikortti yleensä ilman lähimaksua.
- Debit on normaaleille ihmisille ilman luottoa joten se on kuin käteinen, yleensä löytyy myös turvaa jonkun verran ostaessasi netistä, nykyään noin +80% Eurooppalaisista käyttää debitkorttia.
- Luottokortti on taas niille jotka matkustelevat, tilailevat roinaa ulkomailla esim ebaystä, ja matkustelevat paljon. Ostokset maksetaan kuukauden lopussa joten pitää olla tarkempi rahan käytön kanssa jollei halua korkoa.
Minusta on nimenomaan fiksua elää yksinkertaista elämä. Minäkin pärjään sillä kortilla.
Onko nykyään yhtään mitään asiaa mistä EI JOUTUISI KIUSATUKSI??
Naisen kanssa treffeillä tapahtunutta:
-Aijaa sulla on toi Visa Electron...
-No mä voinkin maksaa tän itse
-En oikein tiedä toimiiko tää meidän juttu...