Miksi nauretaan jos on Visa Electron-kortti?
Olen siis aikuinen ja yli 30v ja mulla on toi kortti ja moni on ihmetellyt miks käytän tota korttia? Miksi? Ihan hyvin olen pärjännyt?
Kommentit (65)
Meillä on alakouluikäisillä lapsilla Visa Electronit ja aikuisilla on sitten ihan oikeat kunnon luottokortit. Ehkä siksi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on alakouluikäisillä lapsilla Visa Electronit ja aikuisilla on sitten ihan oikeat kunnon luottokortit. Ehkä siksi?
Mutta eikös luottokortista mene kuukausi tai vuosimaksu ja mitä järkeä sellaista on käyttää jos ei matkustele tai ostele netissä?
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo heti ettet ole luottokelpoinen ihminen. Siksi ihmiset kummeksuvat ja naurahtavat säälivästi.
höpöhöpö kyllä mä olen lainaa saanut vaikka on pelkkä visa electron,tai siis oli,sehän jää pois kohta kaikilta pankeilta.
Siinä mitään noloa ole.
Ite olet nolo vanhanaikaisine ajatuksinesi.
En maksa mitään peruselämää luotolla, vaikka olisi mahdollisuus. Lomareissuihinkin säästän etukäteen. Siispä on se ja sama, vaikka onkin visa electron. Nolompaa aikuisena on elää yli varojensa ja sitten stressata, miten saa luottokortin laskun maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo heti ettet ole luottokelpoinen ihminen. Siksi ihmiset kummeksuvat ja naurahtavat säälivästi.
Millä ihmeen logiikalla? Pääosin käytän electronia, mutta on myös kaksi eri luottokorttia varuiksi.
Porvoossa ilmeisesti ostetaan kaikki luotolla niin kauan kuin vain voi.
Saisin kyllä luottokortin jos haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole moni ihmetellyt asiaa, mutta muistan kun yksi tuttava nauroi kerran "teinikorttia". Tylsänä ihmisenä minä vain käytän sitä pankkikorttia, minkä pankki minulle lähettää. Ja tuolla voi maksaa ulkomaisissa verkkokaupoissakin, joten enpä muuta tarvitsekaan.
No en minäkään tarvi kun ruokaostoksiin kun en edes ostele verkossa tai matkustele. Ja kyllähän tolla pystyy verkkopankin kautta myös maksamaan?
Verkossa maksetaan RAHALLA. Eikä millään. Vtun kortilla, jos on tervejärkinen.
Kuka antaa korttinsa numerot jollekin huijareille, niin täytyy olla vähäjärkinen. Saatika, että syöttää korttinsa numerot NETTIIN.
Hohohohoho .. Kyllä ihmiset on tyhmiä kun saappaat.
Ehei .. Rahalla maksetaan laskut, eikä millään vtun korteilla. (jos siis on älykäs)
Zinccis
Siinäpähän luulkoon mitä haluavat. Jos joku saa perseen kutinaa käyttämästäni pankkikortista, niin oma on ongelmansa. Ärsyttäviä tietämättömiä moukkia ovat nämä, jotka naureskelee, jos jokin on toisella erilainen kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Electron ole enemmän lapsille tarkoitettu valvomaan ettei ylitetä tilin varoja. Haittapuolena että vaatii sen yhteyden että varmennus toimii. Debit ei vaadi tätä ja siksi toimintavarmempi.
Ehkä jos elää kädestä suuhun niin Electron voi olla aikuisillekin hyödyllinen, ei vahingossa tilin saldo mene miinukselle.
Jos minulta kysyy, niin kaikki Electron/Debit/Creditit ovat nykyään vanhanaikaisia. Itsellä MasterCard Gold Digital. Paljon turvallisempi kuin fyysinen kortti ja kulkee puhelimessa mukana.
hyvä luoja mitä hapatusta! Mulla on ollu visa electron siitä asti kun se tuli eikä ole ollu mitään ongelmia missään! Ei mun tarvii ajatella elänkö yli varojeni,olen aina ollut tarkka rahasta,eikä ole tarvinnut ajatella meneekö tili miinukselle. Epävarmempi toi sun kännykkäsysteemis on! Voro vie,kastuu,ei lataudu,muuten vaan verkko jumii,siinähän oot soman korttis kanssa,ei toimi ei.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hävettäisi maksaa luotolla.
Miksi ihmeessä? Miksi ylipäätään tarvitsee välittää siitä, mitä muut ajattelevat?
Minulla on kaksi visa electron korttia, yksi nordeasta ja toinen s-pankista... aikaisemmin oli osuuspankistakin, mutta hyvin tulee kahdellakin toimeen... kaksi sen vuoksi että jos jostakin syystä toinen katoaa tai esimerkiksi bensaa ostaessa automaatti "syö" kortin, niin voi vielä toisella ostaa sitten toisesta automaatista tarvittaessa tai jos lähdössä matkalle niin on sitten kortti varalla mukana....
yhdelläkin kortilla kyllä pärjäisin ja mitään luottokorttia ei tosiaankaan kannata pitää, niistä tulee pelkkiä kuluja vaikka ei käyttäisikään, siinä syy miksi luovuin osuuspankin kortista ja lopetin tilini siellä kokonaan... lisäksi palvelut huononevat koko ajan... nordeakin harkinnassa lopetuslistalla...
Mä kävin tän keskustelun kaverin kanssa joskus 10 vuotta sitten.
Kysy multa mikset vaihda tuota pilipalikorttias pois ja ota luottokorttia.
Kysyin miksi mä maksaisin luottokortista.
No kun eihän tolla voi edes maksaa ulkomailla.
Kyllä sillä voi. Olen nostanut myös rahaa Ruotsissa esim. Åren laskettelureissuilla, mutta se ei ole asian pointti.
Mä en koskaan käyttäisi mun pankkikorttia (olkoon sitten luotto tai mikä tahansa) missään ulkomailla.
Ai niin, paitsi joskus nostin Portugalista myöskin rahaa electronilla pankkiautomaatilta, mutta sieltä ei pystynyt nostamaan kuin pieniä määriä kerralla ja oli tajuttomat käsittelymaksut, muistaakseni 50e luokkaa per nosto. Eli ei mitään JÄRKEÄ käyttää korttia ulkomailla myöskään.
Eli mä en käytä korttia ulkomailla JUURIKAAN, vaan käteistä, jos korttia käyttäisin, niin enintään Pohjoismaissa, jossa Electroni toimii myöskin.
Ei siis mitään syytä maksaa ylimääräistä luottokortista, vastasin kaverille.
Zinccis
höpöhpöpööpp taas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo Electron ole enemmän lapsille tarkoitettu valvomaan ettei ylitetä tilin varoja. Haittapuolena että vaatii sen yhteyden että varmennus toimii. Debit ei vaadi tätä ja siksi toimintavarmempi.
Ehkä jos elää kädestä suuhun niin Electron voi olla aikuisillekin hyödyllinen, ei vahingossa tilin saldo mene miinukselle.
Jos minulta kysyy, niin kaikki Electron/Debit/Creditit ovat nykyään vanhanaikaisia. Itsellä MasterCard Gold Digital. Paljon turvallisempi kuin fyysinen kortti ja kulkee puhelimessa mukana.
hyvä luoja mitä hapatusta! Mulla on ollu visa electron siitä asti kun se tuli eikä ole ollu mitään ongelmia missään! Ei mun tarvii ajatella elänkö yli varojeni,olen aina ollut tarkka rahasta,eikä ole tarvinnut ajatella meneekö tili miinukselle. Epävarmempi toi sun kännykkäsysteemis on! Voro vie,kastuu,ei lataudu,muuten vaan verkko jumii,siinähän oot soman korttis kanssa,ei toimi ei.
Arvostelet vaikket tiedä mistä puhut.
a) Jos voro vie puhelimen, Digital kortin tiedot on edelleen kasvojentunnistuksen ja salasanan takana, jos voro vie lompakon, voi heti käyttää fyysistä korttia verkko-ostoksiin.
b) puhelimella maksaminen ei vaadi verkkoa
c) Huomatavasti useammin on korttien kanssa ongelmia kuin puhelimen latauksen kanssa (kännykkä vuodesta 1999 ja aina latautunut)
d) puhelin on vesitiivis, IP68 luokitus
Ohiksena, hassua, että ihmiset luulee, että luottokortilla maksetaan kun rahat on loppu, ts eletään luotolla. Itse maksan kaiken aina luottokortilla, kuun lopussa sitten maksan kerralla luottolaskun. Samalta tililtä se lähtee kuin debit-maksutkin, lopulta.
Luotolla maksan, koska se on turvallisempaa. Luottokortit on vakuutettuja, joten sillä kannattaa maksaa aina varsinkin silloin, kun ei saa fyysisesti tavaraa saman tien mukaansa. Jos vaikka huonekalufirma menee konkurssiin ennen tavaran toimitusta, luottokorttifirmat saavat lakitoimistojensa avulla saman tien omansa pois, kun taas yksittäinen käteismaksaja jää todennäköisemmin ilman tai joutuu vähintäänkin säätämään asian takia. Matkat, huonekalut, muut isommat ostokset kannattaa aina maksaa luotolla. Samoin jos luottokorttia käytetään väärin varkauden takia, saat todennäköisemmin rahasi takaisin kuin jos ne on jo viety tililtä.
Alkuvaiheessa Electronilla ei voinut maksaa junassa, tai ravintolassa tai juuri missään. Silloin kortti oli oikean luottokortin korvike nuorille tai muille joille ei myönnetty oikeaa visaa. Siitä on jäänyt huono maine.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hukannut kaksi puhelinta, joten ei kyllä ole yhtään turvallinen.
Zinc
Lompakkoa ei oteta taskusta pois KOSKAAN, jos ei ole maksamassa yms. Puhelinta ladataan ja puhutaan ja se pyörii missä sattuu.
Ei siis ollenkaan turvallinen.
Zinc
Puhelin voi lisäksi vaikka hajota esim. vaellusreissulla yms. Milläs sitten maksat?
Pankkikorttia on lompakossa vaellusreissulla aika vaikea rikkoa. Sanoisin jopa mahdotonta.
Akku loppua, varastettua, unohtua laturiin .. lukuisia turvallisuusriskejä.
Zinccis
Tai mitä reissuja sitä haluaa tehdäkin. Lasketellessa puhelin taskussa ? Herran pieksut kun kaadut se on mäsänä. Merellä taskussa ?
Putoat mereen ja se on mäsänä.
Oikeastaan paskin mahdollinen keksintö laittaa rahansa kiinni puhelimeen.
Zinccis
Eikö Electron oo yleisin nykyään ja käy kaikkialla?
American Express Centurion Black Card on ihan kätevä, varsinkin ulkomaan reissuilla, mutta ei toimi kaikissa putiikeissa Suomessa. On myös pirun kallis ja usein piippailee turvatarkastuksissa, kun on metallinen.
En ole varmaan ikinä keskustellut kenenkään kanssa mistään korteista.
Eihän noin saa tehdä.