Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nauretaan jos on Visa Electron-kortti?

Vierailija
05.03.2020 |

Olen siis aikuinen ja yli 30v ja mulla on toi kortti ja moni on ihmetellyt miks käytän tota korttia? Miksi? Ihan hyvin olen pärjännyt?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole kukaan koskaan nauranut tai muutenkaan ihmetellyt asiaa.

Vierailija
2/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole moni ihmetellyt asiaa, mutta muistan kun yksi tuttava nauroi kerran "teinikorttia". Tylsänä ihmisenä minä vain käytän sitä pankkikorttia, minkä pankki minulle lähettää. Ja tuolla voi maksaa ulkomaisissa verkkokaupoissakin, joten enpä muuta tarvitsekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se nyt vähintään rajaton luottokortti olla!!!

Vierailija
4/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kertoo heti ettet ole luottokelpoinen ihminen. Siksi ihmiset kummeksuvat ja naurahtavat säälivästi. 

Vierailija
5/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole moni ihmetellyt asiaa, mutta muistan kun yksi tuttava nauroi kerran "teinikorttia". Tylsänä ihmisenä minä vain käytän sitä pankkikorttia, minkä pankki minulle lähettää. Ja tuolla voi maksaa ulkomaisissa verkkokaupoissakin, joten enpä muuta tarvitsekaan.

No en minäkään tarvi kun ruokaostoksiin kun en edes ostele verkossa tai matkustele. Ja kyllähän tolla pystyy verkkopankin kautta myös  maksamaan?

Vierailija
6/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä piireissä sä oikein liikut jos tuolle nauretaan.

Vierailija
7/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka nauraa?

Vierailija
8/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te edes tiedätte mitä korttia tuttavanne käyttää tai mistä tuttavanne tietää mitä korttia te käytätte?

Vierailija
9/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän kertoo heti ettet ole luottokelpoinen ihminen. Siksi ihmiset kummeksuvat ja naurahtavat säälivästi. 

Mulla on kyllä luottotiedot ihan kunnossa :D en edes ikinä tilaa netistä mitään. 

Vierailija
10/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon n48v. pelkkä elektron käytössä..enkä oo huomannut mitään ton suuntasta. Ehkä salaa sit naurelevat selän takana😀

11/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kyllä ole mitään naurettavaa. Eivät kaikki halua luottokorttia käyttää, vaikka sellaisen saisikin eli luottotiedot olisivat kunnossa.

Vierailija
12/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jo hyvät ihmiset terapiaan. Ei ole terveen mielen merkki kun jatkuvasti kuullaan ympäriltä arvostelevia ääniä ja naureskelua.

Vierailija
13/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hävettäisi maksaa luotolla.

Vierailija
14/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan halunnut luottokorttia. Pyrin elämään niin, että ensin säästetään, sitten tuhlataan. No okei asuntolaina on, mutta se lyhenee omaa tahtiaan ja siihen ei luottokorttia tarvita.

Vierailija
15/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut tuollaista naureskelua vastaan. Ovatko nämä henkilöt sanoneet, että mikä kortti sitten pitäisi olla käytössä? Tai millä pitäisi maksaa?

Vierailija
16/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi pankkikortti olemassa. Ja useampi tili, joihin jaan rahani. Electron on ns ruokatilin kortti jolla maksan kaupassa ruuat ja annan välillä kortin lasten mukaan jos käyvät hakemassa jotain, jota eivät itse maksa. Sen kortin pin-koodi on koko perheen tiedossa. Eli kortti on kuin entisaikaan purkkiin säilötyt talousrahat, josta voi muutkin ottaa tarpeeseen. Käteistä meillä ei kukaan käytä. 

Vierailija
17/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aikaa sitten electron ei toiminu juuri missään joskus varmaan 15v sitten

Vierailija
18/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo Electron ole enemmän lapsille tarkoitettu valvomaan ettei ylitetä tilin varoja. Haittapuolena että vaatii sen yhteyden että varmennus toimii. Debit ei vaadi tätä ja siksi toimintavarmempi.

Ehkä jos elää kädestä suuhun niin Electron voi olla aikuisillekin hyödyllinen, ei vahingossa tilin saldo mene miinukselle.

Jos minulta kysyy, niin kaikki Electron/Debit/Creditit ovat nykyään vanhanaikaisia. Itsellä MasterCard Gold Digital. Paljon turvallisempi kuin fyysinen kortti ja kulkee puhelimessa mukana.

Vierailija
19/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useampi pankkikortti olemassa. Ja useampi tili, joihin jaan rahani. Electron on ns ruokatilin kortti jolla maksan kaupassa ruuat ja annan välillä kortin lasten mukaan jos käyvät hakemassa jotain, jota eivät itse maksa. Sen kortin pin-koodi on koko perheen tiedossa. Eli kortti on kuin entisaikaan purkkiin säilötyt talousrahat, josta voi muutkin ottaa tarpeeseen. Käteistä meillä ei kukaan käytä. 

Entäs sitten, kun kortti ei toimikaan, kuten viimeaikoina on usein käynyt eri pankeilla? Ihan hyvä olla muutama seteli "vararahana".

Vierailija
20/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se kertoo siitä, että pankkitilillä on tarpeekis rahaa, eikä tarvitse tavanomaisia arkiostoksia tehdessään vinguttaa luottokorttia ja maksella myöhemmin luottokorttilaskuja. - Kyllä minulla on luottokortti, jonkun mielestä häpeällisesti vain ja ainoastaan yksi sellainen ja käytänkin sitä "hyi hyi" olen minä huono kuluttaja lähinnä ulkomaanmatkoillani.