Suomi ensimmäinen maa jossa koronavirus on saatu kuriin ennen laajaa leviämistä
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tosiaan tuntuu siltä, että Suomessa on hoidettu asiat aika hyvin. Vaikea toisaalta arvioida, kun viruksen tuojia on täällä kovin vähän, ja he kaikki ymmärtävä viranomaisten neuvot vaivatta. Toista se on Keski-Euroopassa, jossa ihmisten liikkuvuus rajojen yli on paljon suurempaa, kulttuurien sekoittuminen ja kielitaidottomuus tavallisempaa.
Höpö höpö.
Ihan muut seikat taustalla kuin suomalaisten hyvyys.
Jotain rajaa paskapuheeseen.
Mua hämmästyttää eniten Italian korkeat kuolleisuusluvut.
Lisäksi Italiassa se supertarttujaja oli yksi ainut mies, jonka annettiin palloillaa pari viikkoa ympäriinsä koronan kanssa ja käydä kolme kertaa lääkärissä, ennen kuin hänet testattiin. Ehti tartuttaa raskaana olevan vaimonsa, kaverinsa, kolme lääkäriä, kolme iäkästä miestä pubissa sekä iäkkään naisen, joka kuoli...
Ei muistanut itse ollenkaan, että oli tavannut Kiinassa ollutta ystäväänsä. Vaimo oli sitten parin viikon jälkeen muistanut.
Mutta kaipa tuossa terveydenhoidossakin olisi voinut jollakin polla leikata, jossain vaiheessa parin viikon aikana.
Ja paskavammanen syynne käydä korona-aikaan Italiassa oli???
Ehkä maksatte myös itse omat tehohoitonne.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa aika moni saanut tartunnan Iranista. Yllätys yllätys...
Kuinka moni? Työmatkalla bussin screenillä pyöri uutisotsikoita, ja Expressenin mukaan uusia tapauksia 22, joista 16 Tukholmassa ja lähes kaikki saaneet tartunnan Pohjois-Italiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa aika moni saanut tartunnan Iranista. Yllätys yllätys...
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Italiassa se supertarttujaja oli yksi ainut mies, jonka annettiin palloillaa pari viikkoa ympäriinsä koronan kanssa ja käydä kolme kertaa lääkärissä, ennen kuin hänet testattiin. Ehti tartuttaa raskaana olevan vaimonsa, kaverinsa, kolme lääkäriä, kolme iäkästä miestä pubissa sekä iäkkään naisen, joka kuoli...
Ei muistanut itse ollenkaan, että oli tavannut Kiinassa ollutta ystäväänsä. Vaimo oli sitten parin viikon jälkeen muistanut.
Mutta kaipa tuossa terveydenhoidossakin olisi voinut jollakin polla leikata, jossain vaiheessa parin viikon aikana.
Italia mokasi ja pahasti. Sen takia se homma riistäytyi käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset tunaroi tämän asian niin täydellisesti kuin tunaroida voi. Mitäpä muuta heiltä toisaalta voi odottakaan. Ilman italaialaisten mokailua ja avutonta räpeltämistä koronatilanne Euroopassa olisi todella hyvä. Aion boikotoida Italiaa tämän takia koko elämäni ajan.
Vierailija kirjoitti:
Italia on väestörakenteeltaan maailman toiseksi vanhin maa Japanin jälkeen.
Muistathan, että myös meillä on tuhansia iranilaisia.