Meille sattui sitten uuteen kotiin raivostuttava kyylääjä
Tästä aiheesta saisi hirveän pitkän tekstin kirjoitettua, mutta yritän vähän tiivistää.
Nimittäin, muutettiin lapseni kanssa muutama kuukausi sitten uuteen kerrostalokotiin, tosi kivalle ja rauhalliselle alueella. Alussa kaikki sujuu oikein hyvin, kunnes huomasin että yläkerrassa asuva n. 65v mies on hieman erikoinen tapaus. Päällisin puolin ihan mukava ja ystävällinen, asuu vaimonsa kanssa, MUTTA aivan saakelin utelias naapurikyylä ja rehellisesti alkaa tuntumaan jo vainoamiselta.
Sattuu jokaikinen kerta pihalle/rappukäytävään, kun olen itsekin siellä (koska ei tee muuta kun kyylää pihaa ja rappua), tulee aina väkisin vääntämään keskustelua, yrittää udella tosi henkilökohtaisia tietoja, mm. miksi asun kahdestaan lapsen kanssa, onko miestä, missä olen töissä jne. ja kysynyt samat jutut moneen kertaan. Näen hänet siis monta kertaa päivässä, ja aina utelemassa jotain, vaikka yritän sanoa että nyt on kiire.
Lapsen isä on muutaman kerran käynyt meillä, ja heti ollut kyselemässä, kuka mies kävi kylässä. Todella raivostuttavaa. Olen yrittänyt tähän asti käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti, mutta kuitenkin viileästi sillä on myös kova juoruamaan muiden asioita.
Nyt on vielä keksinyt alkaa käymään meidän ovella. On tullut mm. ilmoittamaan ovelle, että autostani taisi jäädä valot päälle vaikka tietenkään ei ole jäänyt, käynyt lainaamassa sokeria, ja tullut kertomaan jostain vanhasta yhtiökokouksesta, niin kuin se olisi joku kiireellinen asia. Joka kerralla yrittänyt saada kutsua kahville.
Hän ei mitenkään ahdista minua mutta rehellisesti vituttaa kun tuntuu niin kuin olisi 24h valvonnassa. Lapsikin alkanut kyselemään, että miksi tuo setä on koko ajan juttelemassa meille.
En halua olla ilkeä tai töykeä, vaikka välissä tekisi mieli sanoa että mitä helvettiä se hänelle kuuluu ketä täällä käy kylässä... miten tällaisesta pääsee eroon??
Kommentit (46)
Näkis vaan yksinäisten miesten ovikelloa rohkeasti rimputtamassa ja seuraa tyrkyttämässä estelyistä huolimatta.
Mielestäni oikeasti kyllä kuulostaa jotenkin pervolta. Ei ole hyväntahtoista tuollainen väijyntä, puhumattakaan siitä, että tunkee jo ovelle. Viittaa outoon kiinnostukseen joko sinua tai lastasi kohtaan. Olen pahoillani, että joudut moisesta kärsimään.
Ovesta voi ruuvata kilikellon pois. Käytävässä ja pihalla olet puhuvinasi puhelimeen ja nyökkäät vaan.
Kuulostaa mun entiseltä yläkerran naapurilta. Vaimo hiljainen harvoin nähty, mutta äijä jatkuvasti pyykkituvassa, rappukäytävässä ja pihassa väijymässä naapureita. Oli taloyhtiön hallituksessa ja kaikki muiden asukkaiden asiat kuului hänelle. Yksinäiset tai yhnaiset otti aina kontaktiin ja päästi lemmikkinsä rappuun vapaaksi vaan, että eläin luikahti muiden asuntoon ja sai syyn tulla kuokkiin. Sairas äijä ja kaikki huokas kun muutti pari vuotta sitten pois.
raivostuttavan utelias tyyppi.Kun menet rappukäytävään ja pihalle ota nyt kännykkä korvillesi ja olet juttelelevinaan jonkun kanssa ja heilauta vain toisella kädellä tervehdys.Missään nimessä ei pidä päästää sisään, laita ovisilmä jos ovessa ei jo ole.Meidän rivitalossa asui todella utelias tyyppi, kyyläsi verhon takaa kaikki menemisen ja tulemiset, onneksi on jo muilla mailla.Tälläisten tyyppien kanssa ei kannata heittäytyä tutuksi ,jos et halua että koko talo tietää asiasi.