Köyhät lapsiperheet! Menkää töihin!
Tämä ei ole mielipiteeni, vaan
Kokoomuksen varapuheenjohtaja Anne-Mari Virolaisen.
Hän haastattelussa mainitsi että ratkaisu lapsiperheiden köyhyyteen on työnteko.
Kommentit (62)
Kyllä he menevät töihin, jos te-toimisto osoittaa heille paikat, joissa käydä esim. 3 kertaa viikossa tienaamassa. Kyse on pitkään työttömänä olleissa lannistumisesta. Ei jakseta enää hakea paikkoja.
Kun joku auttaa, on meillä paljon enemmän porukkaa taas töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he menevät töihin, jos te-toimisto osoittaa heille paikat, joissa käydä esim. 3 kertaa viikossa tienaamassa. Kyse on pitkään työttömänä olleissa lannistumisesta. Ei jakseta enää hakea paikkoja.
Jos joku perustais sen työpaikan. Ja joku osoittais missä se on. Ja joku vaikka tekisi sen hakemuksen ja kävisi haastattelussa. Ja joku voisi itse asiassa tehdä ne työtkin. Mä vaan makaan täällä kotona tukien kanssa.
Joku ja joku ... kunhan en itse.
Mikään muu ei laiskoihin tepsi kuin vilu ja nälkä. Nyt eletään kuin kroisokset, on keskuslämmitykset, hissit, pleikkarit, älypuhelimet, tosi-tv, katuvalot, joukkoliikenne, ilmainen koulutus mutta ei... Ei ole motia kun muut maksavat kaiken valmiiksi.
Tässä maassa elätetään hyödyttömien lapamatojen armeijaa, syystä jota en ymmärrä. Ymmärtääkö joku?
Köyhän lapsiperheen lapsilisät otetaan huomioon toimeentulotuekea hakiessa, ja rikkaat sijoittavat lapsilisät. Epäreilua että lapsilisät on kuitenkin kaikkien lapsipeiden etuus, mutta kaikkein köyhimmille ne lasketaan tiloiksi, tähän tulee saada muutos.
sarkasti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku perustais sen työpaikan. Ja joku osoittais missä se on. Ja joku vaikka tekisi sen hakemuksen ja kävisi haastattelussa. Ja joku voisi itse asiassa tehdä ne työtkin. Mä vaan makaan täällä kotona tukien kanssa.
Hei, voitko pahoin henkisesti? Tuntuuko, että kaikki ovat sinua vastaan? Suhtaudutko aina vihamielisesti työttömiin? Entä muihin vähäosaisiin?
Oletko harkinnut keskusteluapua päästäksesi negatiivisuudestasi ja muiden syyllistämisestä? Vahva suositus.
rahalla saa kirjoitti:
Mikään muu ei laiskoihin tepsi kuin vilu ja nälkä. Nyt eletään kuin kroisokset, on keskuslämmitykset, hissit, pleikkarit, älypuhelimet, tosi-tv, katuvalot, joukkoliikenne, ilmainen koulutus mutta ei... Ei ole motia kun muut maksavat kaiken valmiiksi.
Tässä maassa elätetään hyödyttömien lapamatojen armeijaa, syystä jota en ymmärrä. Ymmärtääkö joku?
Kommenttisi perusteella sinä et ainakaan vaikuta tuovan yhteiseen hyvinvointiin mitään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olet aivan pihalla valitettavasti. Ensinnäkin nyt oli puhe lapsiperheiden köyhyydestä, ei yleisestä työllistymisestä. Joillain palkka voi olla työssäkäynnistä huolimatta niin pieni, että ollaan köyhyydessä. Toiseksi ei työnhaku takaa työn saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi eivät vaan kaupassa käydessään rupea vaikka tyhjentämään rullakkoja? Tai istu kassalle?
Tekemättömiä töitä on joka puolella kun katsoo ympärilleen.
On toki, mutta suurimmalla osalla niistä ei poisteta yhtään kenenkään köyhyyttä. Katsos, kun työstä pitäisi maksaa kohtuullinen korvaus ennen kuin se toimii köyhyyden poistajana.
Yh:na saan kelalta enemmän tukia kuin saisin palkkaa duunarin töistä, joten arvaa 2 kertaa aionko mennä töihin seuraavaan 15 vuoteen?
Ei se matalapalkoillakaan välttämättä suju.
Vierailija kirjoitti:
Yh:na saan kelalta enemmän tukia kuin saisin palkkaa duunarin töistä, joten arvaa 2 kertaa aionko mennä töihin seuraavaan 15 vuoteen?
Sepä se. Ja olethan huomannut, että KELA = kaikki työssäkäyvät suomalaiset. HAluat muiden elättävän sinua. Joku yllä puhuikin laiskoista hyödyttömistä lapamadoista. Kelan tuet pitäisi ainakin puolittaa, nyt niillä eletään aivan liian leveästi.
sarkasti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä yhtään mistään mitään?
Paikkoja harvoin on yhtä montaa kuin hakijoita. Joku jää aina ilman paikkaa. Kun on lähettänyt monta sataa hakemusta, eikä se ole tuottanut tulosta, saattaa se lannistaa kenet vain. Siksi te-toimiston tarvitsisi olla se linkki, joka ottaa kopin ja mätsää työt ja tekijät tapauksissa, joissa työttömyys on jatkunut pidempään.
Itselle kävi tuuri vihdoin 4 vuoden työttömyyden jälkeen ja pääsin alalle töihin, mistä minulla ei ole edes kokemusta. Hyvän perehdytyksen jälkeen olen ollut haluttu työntekijä. Se tuntuu hyvältä. Minä itse hain ja sain tämän paikan, mutta kun on kuulemma huutava työvoimapula jossakin, en tiedä missä, olisin mennyt sinnekin töihin, mutta ikinä en itse löytänyt niitä paikkoja. Jos te-toimisto olisi minulle sellaista paikkaa tarjonnut, olisin ollut siitäkin mahdollisuudesta hyvin iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa ettei tämä lasten pito pelastusrenkaana tule muuttumaan uudistuksessa, vaan pahenee entisestään. Kaikki työhaluttomat vaan tekemään lapsia
Mikä tässä köyhyydessä on vikana. Perustarpeet saan ja mulle se ihan riittää. Miksi pitää verrata rikkaisiin jotka saavat enemmän mitä tarvitseeja tekeekö vain se ihmisen onnelliseksi.
sarkasti kirjoitti:
Yrittäjyys ei ole helppoa ja alkuun pitäisi olla sekä idea että pääomaa sen toteuttamiseen. Itse en millään lähtisi yrittjäksi, koska minulta puuttuu sellainen kuningasidea, minkä uskoisin työllistvän edes itseni.
Töihin on helppo kehottaa, mutta kilpailu työpaikoista on jo kova. Varsinkin jos puhutaan työpaikoista, joiden avulla pääsisi köyhyydestä. Matalapalkkatöihin ehken pääsee helpommin.
Sanoisin olevan harhaluulo, että työnsaanti olisi vain omasta viitseliisyydestä kiinni.
Jos lukioikäiselle nuorille on tarjolla mm. kaupan alan hommia, niin aivan varmasti noihin otetaan myös varttunempiakin. Eihän nuo ole tietenkään mitään suurten tulojen töitä, mutta jostain se ura täytyy aloittaa. Kun on kokemusta ja halua tehdä työtä, niin hommat ja palkkakin paranee ajan myötä. Se on aivan turha kuvitella saavansa suorilla 5000€/kk peruskoulupohjilla.
Tämä taisi olla vitsi.