En halua seksiä puolisoni kanssa
Onko ero ainoa vaihtoehto?
En halua tuottaa puolisolleni mielihyvää sängyssä. En halua koskea häneen.
Hän ei ole vastenmielinen henkisesti eikä fyysisesti.
Kyse ei ole kyllästymisestä. En kaipaa mitään ihmeellisiä virikkeitä seksielämälle.
Tunnen halua seksiin ihan normaalisti, peräti joka päivä, mutta en siltikään halua koskea puolisooni.
En pidä häntä eroottisesti puoleensavetävänä subjektiivisella tasolla, objektiivisesti katsottuna hän on sitä.
Hänessä ei ole mitään vikaa: hyvännäköinen, normaalipainoinen, ihan hyvässä kunnossa, hygienia kohdillaan. Silmäni arvostaa hänen katsomistaan, mutta en vain pysty kohtaamaan.
En ole koskaan mitenkään erityisesti halunnut häntä ja vuosien varrella tilanne on pahentunut.
Puolisona en ole kyllästynyt häneen, hän on kiva, fiksu ja rakastaa minua. Minä en tiedä rakastanko häntä, tavallaan pidän jopa ärsyttävänä. Meillä on kuitenkin vuosien yhteys ja hän on ollut - jos ei aina tukena, niin paikalla. Puolisoni mielestä seksiterapia voisi auttaa, mutta en oikein ymmärrä mistä kaivaisi kipinän, jota ei koskaan ole ollutkaan. Olen aika nirso sen suhteen, mille sytyn ja nämä hetket syntyvät jossain vaikeasti sanallistettavan dynamiikan tasolla.
Kommentit (33)
Olisko panosuhde miehelle hyvä ratkaisu? Siinä on tietysti riskinä, että mies ihastuu panoonsa ja lusikat menevät joka tapauksessa jakoon.
No mikä voisi olla eron lisäksi vaihtoehto, jos olet jo varma, että tilanne ei tule osaltasi muuttumaan, etkä suostu terapiaan?
On ainoa vaihtoehto. En ymmärrä miksi edes olette yhdessä, jos kipinää ei ole koskaan ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
No mikä voisi olla eron lisäksi vaihtoehto, jos olet jo varma, että tilanne ei tule osaltasi muuttumaan, etkä suostu terapiaan?
Miten se terapia auttaisi? Sitä en oikein ymmärrä. Ei minulta puutu haluja, en vain halua koskettaa puolisoani seksuaalisella tavalla.
Suurimpia ongelmia ovat että kumppanini ei halua erota, lapsille ja suvulle on roisia sanoa että vanhempanne eroavat, koska teidän vanhempanne seksielämä ei oikein toimi. Tai siis sitähän pitää vain mumista jotain "aikuisten välisistä asioista".
Mulla täysin sama juttu. Mä olen päättänyt olla eroamatta. Olen yhdessä, pakotan itseni ajoittain vastenmieliseen seksiin ja tyydyn tähän.
Lapsia kun on, niin en ala heidän perhettään rikkomaan siksi, että itseä ällöttää seksi puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On ainoa vaihtoehto. En ymmärrä miksi edes olette yhdessä, jos kipinää ei ole koskaan ollutkaan.
Voi sitä olla platonisestikin ihastunut. Ajattelin että vaikka seksielämä ei ollut mitenkään erityisen onnistuneen tuntuista, moni muu asia loksahti kohdalleen ja ajattelin, että kyllä tämän seksijutun kanssa voidaan yrittää tehdä töitä ja saada sekin sitten ajan myötä kondikseen. Mutta ei se siitä. Oli kiva kumppani, jonka kanssa juttu ja arki luisti ja meillä oli yhteiset ajatukset tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla täysin sama juttu. Mä olen päättänyt olla eroamatta. Olen yhdessä, pakotan itseni ajoittain vastenmieliseen seksiin ja tyydyn tähän.
Lapsia kun on, niin en ala heidän perhettään rikkomaan siksi, että itseä ällöttää seksi puolison kanssa.
Sama tilanne täällä ja samat ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin näin vielä jokin aika sitten, mutta jotenkin mitta vain tuli täyteen. Puolisolleni ei riitä "ajoittain", vaan sitä on oltava lähes joka päivä.
On se vaan vaikeaa naisille tuo nussiminen. Miten voikin tehdä niinkin yksinkertaisen ja mukavan asian niin käsittämättömän vaikeaksi. Kai se kanki siellä pimpsassakin hyvältä tuntuu? Tarvitseeko enempää miettiä kun ei kuitenkaan eletä 1800 luvulla eikä uskontokaan ole este etenkään evankelisluterilaisille eikä mikään muu keinotekoinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole sinun päätettävissä tuo eroaminen. Kyllä se mieskin jossain vaiheessa kyllästyy vai kuvitteletko ettei huomaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
On se vaan vaikeaa naisille tuo nussiminen. Miten voikin tehdä niinkin yksinkertaisen ja mukavan asian niin käsittämättömän vaikeaksi. Kai se kanki siellä pimpsassakin hyvältä tuntuu? Tarvitseeko enempää miettiä kun ei kuitenkaan eletä 1800 luvulla eikä uskontokaan ole este etenkään evankelisluterilaisille eikä mikään muu keinotekoinen syy.
Valitettavasti se ns. kanki ei tunnu yhtään miltään silloin kun ei ole kiihottunut. Silloin kun tekee mieli, se tuntuu tosi kivalta. Kyllä sitä muutaman vuoden ajan pystyy kaivelemaan jostain mielikuvituksensa pohjilta vanhan fantasian, mutta jossain vaiheessa jyystö on enää vain jyystöä. Ajoittain se voi silti tuntua fyysisesti ihan kivalta, mutta sitten jälkikäteen on jotenkin halpa ja käytetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se ns. kanki ei tunnu yhtään miltään silloin kun ei ole kiihottunut. Silloin kun tekee mieli, se tuntuu tosi kivalta. Kyllä sitä muutaman vuoden ajan pystyy kaivelemaan jostain mielikuvituksensa pohjilta vanhan fantasian, mutta jossain vaiheessa jyystö on enää vain jyystöä. Ajoittain se voi silti tuntua fyysisesti ihan kivalta, mutta sitten jälkikäteen on jotenkin halpa ja käytetty olo.
On se vaikeaa kun tekee asioista vaikeampia kuin olisi tarpeen.
Kun tunteet kuolee, halut kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Haluat siis vain miehesi rahat?
Ei jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne täällä ja samat ajatukset.
Ja täällä🤠
Vierailija kirjoitti:
Kun tunteet kuolee, halut kuolee.
On se niinkin, mutta toisaalta sitä voi rakastaa monia sellaisiakin ihmisiä joiden kanssa ei koskaan nai. Parisuhde on useimmiten taas suhde, johon kuuluu sekä tunteet että naiminen.
Tyypillinen nyky ihminen.
Haluaa jotain mitä ei edes halua. Ei edes pysty jäsentelemänn mitä haluaa, mutta se on muuta mitä on. Jos ei enää ole sitä mitä oli niin haluaa sen mikä oli.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen nyky ihminen.
Haluaa jotain mitä ei edes halua. Ei edes pysty jäsentelemänn mitä haluaa, mutta se on muuta mitä on. Jos ei enää ole sitä mitä oli niin haluaa sen mikä oli.
Aniharva kai jokaista preferenssinsä (vastakkainen/sama sukupuoli) mukaista immeistä varsinaisesti haluaa panna, vaikka ikähaarukka ja ulkonäkö menisi suunnilleen kohdilleen?
"Onko ero ainoa vaihtoehto?"
On se ainoa vaihtoehto.
Seuraava kysymys...