Olen ateisti.Kysymyksiä?
Kommentit (123)
Saahan ihminen olla vaikka ateisti...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ateismissa on sinusta hyvää? Tai miksi ateismi on sinusta hyvä asia?
Ei siinä ole mitään hyvää tai huonoa.
Ihminen vaan joutuu ottamaan vastuun omasta elämästään ja teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saisi sinut uskomaan Jumalaan?
Tarkoitatko ihmettä?
Ei varmaan mikään..
monet asiat jotka olivat Jeesuksen aikaan ihmeitä..pystytään nykyään toteuttamaan.
Lisäksi on tullut esim kuulento ,joka olisi ennen ollut ihmeistä suurin.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko noituuteen tai Paholaiseen? Jos et, mitä ne ovat sinulle?
Katselen teeveesttä the witcher sarjaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet riivatuista taloista (taloista, joissa kummittelee)?
jaa ah..en mitään mieltä.
En ole koskaan omassa elämässäni moiseen taloon törmännyt.
Katselen kyllä mielelläni Supernatural teevee sarjaa
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt saisit corona-viruksen ja tajuaisit, että kuolet siihen, mitkä olisivat ajatuksesi ja tunteesi?
Varmaan kuumeesta ja kivusta sekavat.
En muuten ole ostanut säilykkeitä, enkä käsidesiä varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut kirjoittamaan av-palstalle ja luomaan tämän ketjun?
Kiinnosti tietää kiinnostaako tämä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ateisti koska mitkään uskonnot eivät vaan ole koskaan kiinnostaneet. Tunnen olevani normaali ihminen ja tunnetko sinä samoin?
Onko kukaan normaali?
No parhaani mukaan elelen yhteisön sääntöjen (lait) puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sai sinut kirjoittamaan av-palstalle ja luomaan tämän ketjun?
Kiinnosti tietää kiinnostaako tämä ihmisiä
Kiinnosti, selvästi. Itse olen uskova ja kysyin tässä ketjussa yhden kysymyksen (sen, oletko aina ollut ateisti). Ja vastasitkin siihen. Ihan kiinnostava aihe, minusta.
Ainakaan vielä ketju ei ole mennyt inttämiseksi tai toisen osapuolen haukkumiseksi. Ja toivottavasti ei menekään.
Yrittivätkö vanhempasi aivopestä sinua uskovaisuuteen, vai olivatko he fiksuja ja antoivat itse päättää kun olit kyllin vanha?
Saattaisin uskoa jumalaan, jos näkisin edes yhden todellisen ihmeen.
Homouden kieltävän lauseen voi tulkita monella tavalla samoinkuin avionrikkojien kuoliaaksikivittämisen tai orjien pidon.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt saisit corona-viruksen ja tajuaisit, että kuolet siihen, mitkä olisivat ajatuksesi ja tunteesi?
Ajattelisin, että kaikki kuolevat joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut aina ateisti, lapsesta saakka? Vai tuliko sinusta ateisti myöhemmin, jostain syystä?
Kaikki lapset ovat syntyessään ateisteja.
Uskallan väittää että eivät ole. Ovat syntyneet ns. viattomuuden tilassa jossa tietoinen valitseminen on mahdollista vasta myöhemmin. Itsekkin ketjussa sanot ympäristö, ja se mihin kasvamme ovat vaikutteita, joiden perusteella myöhemmin sitten arvioimme mikä on meille parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ateismissa on sinusta hyvää? Tai miksi ateismi on sinusta hyvä asia?
Ei siinä ole mitään hyvää tai huonoa.
Ihminen vaan joutuu ottamaan vastuun omasta elämästään ja teoistaan.
Kyllä esim ristittykin (varmasti myös mus jne) joutuu ottamaan teoistaan vastuuta. Kristityillä vain on armahtava isä jonka myötä saa pahoja tekojaan anteeksi. Se taas vaikuttaa hyvää "isä-lapsi" suhdetta ja suurta kiitollisuutta, toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin uskoa jumalaan, jos näkisin edes yhden todellisen ihmeen.
Eli haluaisit itse olla uskosi perusta? Niinhän se ei koskaan voi toimia. Uskomme Jumalaan joka on ihmisen yläpuolella, voimassa, kunniassa jne. Asetamme siis uskon itsemme ulkopuoliseen. Ihmeet eivät ole tae ikiaikaisesta uskosta. Ne voivat olla monesta "lähteestä" Tarvitaan sydämmen (sielun) tasolla kohtaaminen elävän Jumalan kanssa, jonka jälkeen joko sanoo "kyllä" tai "ei" sille uskooko.
Tuota kohtaamista saa pyytää, ja jos on vilpitön, se taphtuu ennemmin tai myöhemmin. Ihminen ns. "uudestisyntyy uuteen henkeen", ei jälleen vaan uudesti.
Vierailija kirjoitti:
Yrittivätkö vanhempasi aivopestä sinua uskovaisuuteen, vai olivatko he fiksuja ja antoivat itse päättää kun olit kyllin vanha?
Onneksi eivät yrittäneet. Olivat vain tapauskovaisia, joten kuuluin kirkkoon ja jouduin koulussa uskontotunneille. Onneksi ne höpöhöpötarinat eivät tarttuneet.
Venäjän kannattaja vai Ukrainan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut aina ateisti, lapsesta saakka? Vai tuliko sinusta ateisti myöhemmin, jostain syystä?
Uskallan väittää että eivät ole. Ovat syntyneet ns. viattomuuden tilassa jossa tietoinen valitseminen on mahdollista vasta myöhemmin. Itsekkin ketjussa sanot ympäristö, ja se mihin kasvamme ovat vaikutteita, joiden perusteella myöhemmin sitten arvioimme mikä on meille parasta.
Se viattomuuden tila on ateismia, silloin ei vielä ole ympätty jumaluskoa viattomaan mieleen. On vapaa mielikuvitusolennoista.