Olen ateisti.Kysymyksiä?
Kommentit (123)
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka uskovat Jumalaan/korkeampaan voimaan, ovat onnellisempia. Mitä ajattelet tästä?
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka uskovat Jumalaan/korkeampaan voimaan, ovat onnellisempia. Mitä ajattelet tästä?
Kerro kuka on tehnyt tutkimuksen.
Liian epämääräinen kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet kristityistä?
Jokainen saa harrastaa mitä haluaa ,kunhan ei vahingoita muita.
Jos minä harrastaisin esim täysvegaaniutta ja pakoittaisin vauvani ja koirani siihen...se olisi väärin.
Miten voit verrata vegaania ja kristittyä?
Kristin usko ei vahingoita lasta?
Laitan varovaisen esimerkin:
Lapsesi on homoseksuaali
Varovaisuus hiiteen. Kristinusko ei vahingoita homoseksuaaleja. Kristinuskoa vittumaisesti tulkitsevat ihmiset vahingoittavat.
Terv. kristitty
Venäjän tilanne on paha..kyllä kristinusko siellä vahingoittaa ihmisiä
Edelleen ne ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua. Ei usko itsessään, eikä varsinkaan Jumala.
Ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua hatjoittavat kristinuskoa...mitä höpäjät?
Tulkintoja on erilaisia. esim. minä tulkitsen Raamattua rakkaus edellä, minun mielestäni se on Jeesuksen sanoman ydin. Minun mielestäni homoseksuaalisuus ei ole synti, vaan homoseksuaali on Jumalan luomistyön tulos, meitä on erilaisia ja jokainen yhtä arvokas ja tärkeä. Raamattu on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, joten se ON sidoksissa aikoihin ja tapoihin myös, ja sieltä on löydettävä se punainen lanka ja ajatus, joka on yleismaailmallinen ja ei ole aikaan ja paikkaa sidottu. Ja minulle se ydinasia ei ole se, ketä joku muu rakastaa tai mitä sen kanssa kahden kesken puuhaileee, KUNHAN se tapahtuu yhteisymmärryksessä kahden tasavertaisen (aikuisen) kesken. Syntiä on se mikä vahingoittaa minun ajatuksen mukaan. Joku muu ajattelee toisin. Eli siis, tulkitsee toisin. Onko tämä nyt jotenkin mahdoton ymmärtää?
Jos minä harrastaisin esim täysvegaaniutta ja pakoittaisin vauvani ja koirani siihen...se olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on homoseksuaali
Varovaisuus hiiteen. Kristinusko ei vahingoita homoseksuaaleja. Kristinuskoa vittumaisesti tulkitsevat ihmiset vahingoittavat.
Terv. kristitty
Edelleen ne ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua. Ei usko itsessään, eikä varsinkaan Jumala.
Ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua hatjoittavat kristinuskoa...mitä höpäjät?
Tulkintoja on erilaisia. esim. minä tulkitsen Raamattua rakkaus edellä, minun mielestäni se on Jeesuksen sanoman ydin. Minun mielestäni homoseksuaalisuus ei ole synti, vaan homoseksuaali on Jumalan luomistyön tulos, meitä on erilaisia ja jokainen yhtä arvokas ja tärkeä. Raamattu on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, joten se ON sidoksissa aikoihin ja tapoihin myös, ja sieltä on löydettävä se punainen lanka ja ajatus, joka on yleismaailmallinen ja ei ole aikaan ja paikkaa sidottu. Ja minulle se ydinasia ei ole se, ketä joku muu rakastaa tai mitä sen kanssa kahden kesken puuhaileee, KUNHAN se tapahtuu yhteisymmärryksessä kahden tasavertaisen (aikuisen) kesken. Syntiä on se mikä vahingoittaa minun ajatuksen mukaan. Joku muu ajattelee toisin. Eli siis, tulkitsee toisin. Onko tämä nyt jotenkin mahdoton ymmärtää?
minulle se ydinasia ei ole se, ketä joku muu rakastaa tai mitä sen kanssa kahden kesken puuhaileee, KUNHAN se tapahtuu yhteisymmärryksessä kahden tasavertaisen (aikuisen) kesken. Syntiä on se mikä vahingoittaa minun ajatuksen mukaan. Joku muu ajattelee toisin. Eli siis, tulkitsee toisin. Onko tämä nyt jotenkin mahdoton ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Oletko protestanttisen etiikan omaava?
Olen kasvanut protestanttisessa maassa.
Olen osittain ympäristön muokkaama.
Luulen että jos olisin syntynyt keskelle viidakkoa..moraalini olisi eri
Ehei ..huijasin...
Olen ihan lapsesta asti ollut skeptikko..vedin joulupukkia parrasta
Oletko ollut syntymästäsi asti asteisti vai oletko käännynnäinen?
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, rupeaisitko hinduksi jos tutkimuksen mukaan hindut olisivat onnellisimpia uskovia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi on homoseksuaali
Terv. kristitty
minulle se ydinasia ei ole se, ketä joku muu rakastaa tai mitä sen kanssa kahden kesken puuhaileee, KUNHAN se tapahtuu yhteisymmärryksessä kahden tasavertaisen (aikuisen) kesken. Syntiä on se mikä vahingoittaa minun ajatuksen mukaan. Joku muu ajattelee toisin. Eli siis, tulkitsee toisin. Onko tämä nyt jotenkin mahdoton ymmärtää?
Uskotaan..sinä ja poikaystäväsi saatte ihan rauhassa harrastaa kaksistaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, rupeaisitko hinduksi jos tutkimuksen mukaan hindut olisivat onnellisimpia uskovia?
Minä olen jo valmiiksi onnellinen.
Onko ateisti uskoton vai uskomaton?
Lapsista ja vahingoittumisesta, mun päiväkoti-ikäisen ensimmäinen kosketus raakaan kidutusväkivaltaan tapahtui seurakunnan kerhossa pääsiäisenä. Kirjoitin siitä tänne joskus. Muksu oli ensin kerhosta tultua loppupäivän vaisu ja aloin jo kysellä onko kaikki ok. Seuraavana aamuna herättyään poika tuli suoraa huutoa huutaen huoneestaan ja kun kysyin mikä hätänä, hänellä ei ollut edes sanoja kertoa, vaan rupesi sovittamaan ranteita toisen päälle ja älysin mistä oli kyse. Kysyin oliko kerhossa puhuttu Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta ja lapsi nyökkäsi siihen. Otin syliin ja kerroin miten tuo on hyvin vanhaa historiaa ja että ihmiskunta on viisastunut suuresti noista ajoista, eikä hänellä ole mitään pelättävää.
Olen kuullut että budhalaiset vasta onnellisia onkin!
Voisitko kääntyä budhalaiseksi?
Tästä on varmasti tehty parikin tutkimusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta hinduna olisit vielä onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Onko ateisti uskoton vai uskomaton?
Ateistit on uskomattoman onnellisia.
Tästä on tieteellisiä tutkimuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta hinduna olisit vielä onnellisempi.
Lupasin olla vastaamatta trollille, mutta
Heh ..hehh..vink..vink...Huvä läppä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ala googlaamaan, kun en muista tutkimuksia, mutta varmaan löytyy seuraavilla hakusanoilla, esim. Religion, spirituality, and health.
En ryhtyisi, mutta voisin ajatella toki tähän liittyviä seikkoja mitkä tekijät tähän vaikuttaisivat. Kuten kysymyksessäni juuri ap:lle esitin kirjoittamalla "Mitä ajattelet tästä".
Hindu,ateisti, muslimi ja kristitty meni saunaan.
Kuka oli onnellisin?
Onneksi Jeesus ei eläessään tavoitellut onnellisuutta...oltais nyt hinduja kaikki
Vierailija kirjoitti:
Hindu,ateisti, muslimi ja kristitty meni saunaan.
Kuka oli onnellisin?
Se joka heitti löylyä
Mitä mieltä olet tämän väittämän suhteen? "Abrahamismi ja kaikki sen lukuiset alasektit sekä siihen liittyvät kulttuuri-ilmiöt ovat haitallisinta, mitä ihmiskunnalle on koskaan tapahtunut".