Olen ateisti.Kysymyksiä?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka hullu tähän ketjuun on eksynyt?
mene muualle
Oli kuka oli, selvästi hindukommentti osui maaliin.
Uskovat on onnellisimpia -kaanon varmaankin kova sana hellareitten saarnoissa ja puf, nyt se on mennyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet kristityistä?
Jokainen saa harrastaa mitä haluaa ,kunhan ei vahingoita muita.
Jos minä harrastaisin esim täysvegaaniutta ja pakoittaisin vauvani ja koirani siihen...se olisi väärin.
Miten voit verrata vegaania ja kristittyä?
Kristin usko ei vahingoita lasta?
Laitan varovaisen esimerkin:
Lapsesi on homoseksuaali
Varovaisuus hiiteen. Kristinusko ei vahingoita homoseksuaaleja. Kristinuskoa vittumaisesti tulkitsevat ihmiset vahingoittavat.
Terv. kristitty
Vittumaisella tarkoitat ilmeisesti sitä, että oikeasti luetaan sitä raamattua. Siellä homoseksuaalisuus tuomitaan ihan yksiselitteisesti, se ei selittelemällä katoa.
Minusta Raamattu on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen. Tässäkin kohdin.
Kerropa oma meriselityksesi että miten sen homouden kieltävän säkeen voi tulkita toisella tavalla, että se onkin ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet kristityistä?
Jokainen saa harrastaa mitä haluaa ,kunhan ei vahingoita muita.
Jos minä harrastaisin esim täysvegaaniutta ja pakoittaisin vauvani ja koirani siihen...se olisi väärin.
Miten voit verrata vegaania ja kristittyä?
Kristin usko ei vahingoita lasta?
Laitan varovaisen esimerkin:
Lapsesi on homoseksuaali
Varovaisuus hiiteen. Kristinusko ei vahingoita homoseksuaaleja. Kristinuskoa vittumaisesti tulkitsevat ihmiset vahingoittavat.
Terv. kristitty
Venäjän tilanne on paha..kyllä kristinusko siellä vahingoittaa ihmisiä
Edelleen ne ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua. Ei usko itsessään, eikä varsinkaan Jumala.
Ihmiset jotka tulkitsevat sitä uskoa ja Raamattua hatjoittavat kristinuskoa...mitä höpäjät?
Tulkintoja on erilaisia. esim. minä tulkitsen Raamattua rakkaus edellä, minun mielestäni se on Jeesuksen sanoman ydin. Minun mielestäni homoseksuaalisuus ei ole synti, vaan homoseksuaali on Jumalan luomistyön tulos, meitä on erilaisia ja jokainen yhtä arvokas ja tärkeä. Raamattu on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, joten se ON sidoksissa aikoihin ja tapoihin myös, ja sieltä on löydettävä se punainen lanka ja ajatus, joka on yleismaailmallinen ja ei ole aikaan ja paikkaa sidottu. Ja minulle se ydinasia ei ole se, ketä joku muu rakastaa tai mitä sen kanssa kahden kesken puuhaileee, KUNHAN se tapahtuu yhteisymmärryksessä kahden tasavertaisen (aikuisen) kesken. Syntiä on se mikä vahingoittaa minun ajatuksen mukaan. Joku muu ajattelee toisin. Eli siis, tulkitsee toisin. Onko tämä nyt jotenkin mahdoton ymmärtää?
Eli voidaan siis todeta että raamattu ei olekaan erehtymättömän jumalan sanaa, vaan entisajan ihmisten tekstiä ja näin putoaa pohja koko kristinuskolta. Miksi uskot humpuukiin?
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan ihmiset jotka uskovat Jumalaan/korkeampaan voimaan, ovat onnellisempia. Mitä ajattelet tästä?
Ajattelen että itselleni harhassa eläminen olisi liian kova hinta onnellisuudesta. Sitä kyllä pärjää reaalimaailmassakin kohtuullisemmalla onnellisuudella. Tosin jos tuon harhan vallassa elää, niin eihän sitä itse edes huomaa vaan pitää sitä todellisena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maailmankaikkeus on olemassa?
Miten maailmankaikkeus on alunperin syntynyt?
Mitä on maailmankaikkeuden ulkopuolella?
Jos maailmankaikkeus on ollut olemassa äärettömän pitkän ajan, on variaatioissa tapahtunut jo kaikki mahdollinen?
Mitä oli ennen alkuräjähdystä?
-Jos näihin ei ole selvää vastausta, ovat muutkin vaihtoehdot kuin omasi yhtä huonoja.
Oikea vastaus on että emme tiedä. Kaikki muu selitys on mielikuvitusta ja täten yhtä arvotonta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maailmankaikkeus on olemassa?
Miten maailmankaikkeus on alunperin syntynyt?
Mitä on maailmankaikkeuden ulkopuolella?
Jos maailmankaikkeus on ollut olemassa äärettömän pitkän ajan, on variaatioissa tapahtunut jo kaikki mahdollinen?
Mitä oli ennen alkuräjähdystä?
-Jos näihin ei ole selvää vastausta, ovat muutkin vaihtoehdot kuin omasi yhtä huonoja.
Eli jos et tiedä asioita, niin sinun pitää hyväksyä totena kaikki mahdollinen?
Mikä saisi sinut uskomaan Jumalaan?
Oletko joskus, esim. lapsuudessa, edes hetken uskonut Jumalan tai jonkun korkeamman olemassaoloon?
Mikä ateismissa on sinusta hyvää? Tai miksi ateismi on sinusta hyvä asia?
Uskotko noituuteen tai Paholaiseen? Jos et, mitä ne ovat sinulle?
Mitä mieltä olet riivatuista taloista (taloista, joissa kummittelee)?
Jos nyt saisit corona-viruksen ja tajuaisit, että kuolet siihen, mitkä olisivat ajatuksesi ja tunteesi?
Mitä mieltä olet ajatuksesta, että aika on luotu ominaisuus ja että itseasiassa ikuisuus on "normi"? Tarkoitan siis, että sillä hetkellä, kun maailma luotiin, syntyi aika, jonka tunnemme ja siksi meidän on niin vaikea käsittää, että Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. Me olemme siis ajallisia, mutta Jumala ajaton. Kiehtooko ajatus sinua?
Mikä sai sinut kirjoittamaan av-palstalle ja luomaan tämän ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet ajatuksesta, että aika on luotu ominaisuus ja että itseasiassa ikuisuus on "normi"? Tarkoitan siis, että sillä hetkellä, kun maailma luotiin, syntyi aika, jonka tunnemme ja siksi meidän on niin vaikea käsittää, että Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. Me olemme siis ajallisia, mutta Jumala ajaton. Kiehtooko ajatus sinua?
Mitä mieltä olet siitä että Mustanaamion Pääkallo luola sijaitsee Sumatran viidakossa ja on itse asiassa Bilderberg- järjestön sinne aikoinaan rakentama? Tarkoitan siis että se rakennettiin jo 1600-luvulla paikallisten alkuasukkaiden avulla. Varmasti meidän on vaikea tätä käsittää. Kiehtooko tämä ajatus sinua?
Tunnetko Ilmestyskirjan lopunajan profetiat? Mitä mieltä olet seitsemän vuoden ahdistuksen ajasta ja siitä, että nousee henkilö, joka hallitsee lopulta kaikkea kaupankäyntiä (myös ruokaostoksien tekoa) sillä perusteella, oletko ottanut itseesi "pedon merkin" otsaan tai oikeaan käteesi? Jatkan seuraavassa kysymyksessä.
Jos lähitulevaisuudessa ilmoitettaisiin valtion, EU:n tms. taholta, että joka ei ota otsaansa tai käteensä merkkiä (esim. mikrosiru tai jokin kehittyneempi), menettää sosiaalietuudet, terveydenhuollon palvelut eikä voi enää omistaa pankkitiliä, ottaisitko merkin?
Oletko ollut aina ateisti, lapsesta saakka? Vai tuliko sinusta ateisti myöhemmin, jostain syystä?
Miten muste tarttuu paperiin tulostimessa?
Oli kuka oli, selvästi hindukommentti osui maaliin.