Nainen, mitä tekisit jos kävisit treffeillä miehen kanssa joka olisi muuten normaalilta vaikuttava, mutta häneltä puuttuisi molemmat yläetuhampaat?
Mitä tekisit? Jatkaisitko tapailua? Muuten hampaat ok
Kommentit (59)
En saisi tätä ikinä selville koska eihän tällainen laatumies alentuisi LÄSKIN kanssa treffeille!
Vierailija kirjoitti:
Jäteläjä ja törkykasa... tuntuu pahalta näin huonohampaisena kuulla näitä sanoja. :(
Minulla kului hampaat bulimian ja narskuttelun yhteisvaikutuksesta. Joudun varmaan kruunuja/silllan laittamaan tulevaisuudessa. Minua hampaat masentavat paljon, mutta olen aina luullut että eivät muut ihmiset nyt niin toisten suuta tuijota. On aika pysäyttävää, minun on vaikea liikkua ihmisten ilmoilla, ja enpä taida tulevaisuudessakaan uskaltaa nauraa/puhua tuntemattomien kanssa.
Miten ihmeessä olet voinut kuvitella ettei ihmiset katso toisten hampaita? Valitettavasti huonot hampaat pistää silmään -kuten myös jotkut kauheat valkoiset jenkkikuoret.
Narskuttelu on ihan hoidettavissa oleva vaiva, miksi ihmeessä et ole hommannut purentakiskoa? Ne ei maksa juuri mitään ja hätäavuksi voi hommata apteekista sellaisen itsemuovattavan.
Bulimia menee tuohon nuoruuden töppäilyjen piiriin. Itse en kyllä entistä syömishäiriöistäkään tapailisi, aikamoinen red flag kuten muutkin mielenterveysongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäteläjä ja törkykasa... tuntuu pahalta näin huonohampaisena kuulla näitä sanoja. :(
Minulla kului hampaat bulimian ja narskuttelun yhteisvaikutuksesta. Joudun varmaan kruunuja/silllan laittamaan tulevaisuudessa. Minua hampaat masentavat paljon, mutta olen aina luullut että eivät muut ihmiset nyt niin toisten suuta tuijota. On aika pysäyttävää, minun on vaikea liikkua ihmisten ilmoilla, ja enpä taida tulevaisuudessakaan uskaltaa nauraa/puhua tuntemattomien kanssa.
Miten ihmeessä olet voinut kuvitella ettei ihmiset katso toisten hampaita? Valitettavasti huonot hampaat pistää silmään -kuten myös jotkut kauheat valkoiset jenkkikuoret.
Narskuttelu on ihan hoidettavissa oleva vaiva, miksi ihmeessä et ole hommannut purentakiskoa? Ne ei maksa juuri mitään ja hätäavuksi voi hommata apteekista sellaisen itsemuovattavan.
Bulimia menee tuohon nuoruuden töppäilyjen piiriin. Itse en kyllä entistä syömishäiriöistäkään tapailisi, aikamoinen red flag kuten muutkin mielenterveysongelmat.
törky
Totta kai tiesin, mutta en uskonut että ihan koko ihminen tuomitaan jäteläjäksi ja törkykasaksi pelkkien hampaiden perusteella. Narskutteluun sain lopulta purentakiskot, mutta tuo vaiva voi tehdä pahaa jälkeä lyhyessäkin ajassa, varsinkin yhdistettynä tuohon syömishäiriöön.
Minulle henkilökohtaisesti olisi aikamoinen red flag ihminen, joka ei tapailisi sairautensa jo vuosia sitten selättänyttä ihmistä vain sen takia, että hänellä on joskus kauan sitten ollut syömishäiriö.
Minulta puuttuuvat etuhampaat, enkä saa naistan sen takia
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki tekareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
implantit maksavat 2500 euroa per hammas
ei ole varaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaa
Eikö ole muuta vaihtoehtoa? Mitä ne semmoiset hammassillat esim on? Sossu maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaaEikö ole muuta vaihtoehtoa? Mitä ne semmoiset hammassillat esim on? Sossu maksaa?
en halua hammassiltaa ottaa, kun niissä joutuu vahingoittamaan viereisiä terveitä hampaita, ja lisäksi ovat myös tulehdusriski ikenille
Kyllä tässä ehkä 5 vuoden päästä on varaa ottaa implantit kun säästän.
Miehelläni on hammaslääkärikammo ja narskuttelee öisin, yhtenä aamuna yksi alahammas vain oli hajonnut murusiksi suuhun ja sitten toinen yläetuhammas murtui juurta myöten kun söi näkkäriä, piti poistaa.
Pääsi lopulta osin eroon hammaslääkärikammostaan kun tk.hon tuli hyvä, pelkopotilaisiin erikoistunut lääkäri mutta vaikka reikiä on paikattu ja hammaskivi poistettu, tuolle puuttuvalle etuhampaalle ei voi tehdä mitään. Silta ei kuulemma kestäisi ja implantteja taas eivät laita kunnallisella puolella.
Jos mieheltä olisi toinen etuhammas puuttunut tavatessamme, olisinko jatkanut treffailua? En yhtään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole varaaEikö ole muuta vaihtoehtoa? Mitä ne semmoiset hammassillat esim on? Sossu maksaa?
en halua hammassiltaa ottaa, kun niissä joutuu vahingoittamaan viereisiä terveitä hampaita, ja lisäksi ovat myös tulehdusriski ikenille
Kyllä tässä ehkä 5 vuoden päästä on varaa ottaa implantit kun säästän.
Minä mielummin otin tuon riskin, kuin häpeän enää yhtään hymyäni! Olen sitä paitsi jo 40v ja ikenet pas""na muutenkin. Silta nosti itsetuntoani huimasti. Impalntteihin en koskaan pystyisi säästämään, sen tiedän kun elän muutenkin kädestä suuhun ja lapsen rillitkin maksoi sossu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä hammasilta maksoi kunnallisella puolella 250 e, pystyin maksamaan itse mutta luulisin että sosku kyllä auttaa jos kertoo että syöminen on vaikeaa ym. On se kyllä tämän sillan kanssakin :D Mitään kovaa kun ei saa purra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä hammasilta maksoi kunnallisella puolella 250 e, pystyin maksamaan itse mutta luulisin että sosku kyllä auttaa jos kertoo että syöminen on vaikeaa ym. On se kyllä tämän sillan kanssakin :D Mitään kovaa kun ei saa purra.
Eli et voi kunnolla syödä sen kanssa? Mitä virkaa sillä sitten on? kuulostaa hankalalta.
Multa puuttuu etuhampaat. Luussa/ikenissä perinnöllinen parondiitti, joka rappeuttaa pikkuhiljaa hampaita. Hyvällä hoidolla voi hidastaa, muttei kokonaan estää. Implantteja ei voi laittaa, koska luu ei kestä. Silta nyt, tulevaisuudessa tekarit?
Vierailija kirjoitti:
Multa puuttuu etuhampaat. Luussa/ikenissä perinnöllinen parondiitti, joka rappeuttaa pikkuhiljaa hampaita. Hyvällä hoidolla voi hidastaa, muttei kokonaan estää. Implantteja ei voi laittaa, koska luu ei kestä. Silta nyt, tulevaisuudessa tekarit?
Ikäsi?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika näitä typeriä kyselyitä, aikuiset ihmiset. Kunhan kommentoin, en lue. Jatkakaa tyhjäpäät!
”Kunhan kommentoin, en lue”
Tämä on loistava, pitää ottaa käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika täysin varaton jos ei ole varaa osaproteesiin/siltaan.
Mutta muistakaa että hampaat voivat mennä huonoon kuntoon hyvin monen tekijän seurauksena. Ei se aina ole niin että joko täysin laiminlyö tai joku tapaturma.
Voi olla myös niin että mies on aikoja sitten parantanut tapansa, mutta esim. nuoruuden hölmöilyjä ei niin vain enää korjatakaan. Hammaseroosio ja öinen narskuttelu voivat aika lailla kuluttaa hampata, samoin refluksitauti.
Jos mies on jo pitkään hoitanut hampaansa hyvin ja edes säästää sen muutaman satasen siltaan/osaproteesiin, niin itselläni ei olisi ongelmaa.
Implantit ovat kalliita
Kuka kolmekymppinen muka ottaisi mummotekarit?Kahden etuhampaan silta/osaproteesi ei ole mummotekarit?
Kait sekin parempi on jos ei varaa implantteihin?
Mitä ihmeen käytännön eroa on sillä onko implantti vai silta? Katsotko tuttaviasi suuhun kuin hevosia? T. tyytyväinen sillan kanssa
No ei kyllä ole ihan normaali mies, jos tuo on pysyvä tila hänellä. Ymmärtäisin, jos olisi juuri mennyt ja odottelee aikaa istutukseen, mutta tuo, että ei edes mitenkään selitä asiaa. Ei voi olla kovin kummoisessa tehtävässäkään, onko edes töissä? Eikö ole rahaa korjauttaa? Eikö välitä itsestään ja omasta ulkonäöstään? Minusta tuossa on vain huonoja merkkejä. Kysy asiaa. Sittenhän se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika täysin varaton jos ei ole varaa osaproteesiin/siltaan.
Mutta muistakaa että hampaat voivat mennä huonoon kuntoon hyvin monen tekijän seurauksena. Ei se aina ole niin että joko täysin laiminlyö tai joku tapaturma.
Voi olla myös niin että mies on aikoja sitten parantanut tapansa, mutta esim. nuoruuden hölmöilyjä ei niin vain enää korjatakaan. Hammaseroosio ja öinen narskuttelu voivat aika lailla kuluttaa hampata, samoin refluksitauti.
Jos mies on jo pitkään hoitanut hampaansa hyvin ja edes säästää sen muutaman satasen siltaan/osaproteesiin, niin itselläni ei olisi ongelmaa.
Implantit ovat kalliita
Kuka kolmekymppinen muka ottaisi mummotekarit?Kahden etuhampaan silta/osaproteesi ei ole mummotekarit?
Kait sekin parempi on jos ei varaa implantteihin?
Mitä ihmeen käytännön eroa on sillä onko implantti vai silta? Katsotko tuttaviasi suuhun kuin hevosia? T. tyytyväinen sillan kanssa
sillan kanssa ei voi kunnolla purra mitään. Aijotko seuraavat 50 vuotta olla syömättä kunnolla?
Silta tulehduttaa ikenet
Sillan kiinnityksen takia joudutaan vahingoittamaan terveitä hampaita.
Mulla on hajonneet yläetuhampaat työtapaturmassa ja ihan kunnallisessa ne korjattiin eikä niistä näe etteivät ole oikeat.