Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piti tehdä nötkötistä keitto t. Ammattivalittaja

Vierailija
04.03.2020 |

Mutta siinä on valkosipulia. Mies sai sen eilen asiakkaalta, joten taidan tehdä makkarakeittoa. Mitä muilla tänään ruuaksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä syödään aina noin ankeita ruokia?

Ovat köyhiä. Monet Suomessa syövät tuollaista edullista ruokaa kuin mitä Ammattivalittaja kuvaa.

Syödään meillä välillä ravintolassakin. Mitä sitten pitäisi syödä ettei niin köyhältä näyttäisi? Ap

Eihän sillä mitään väliä miltä "näyttää", jos itse tykkää tuollaisesta ruoasta...

Monet meistä vaan, joilla on varaa, pidetään tuota perinteistä suomiruokaa vähän mauttomana ja tylsänä ja syödään paljon esim. muista ruokakulttuureista lainattuja ja sovellettuja ruokia. Monien tuntemieni helsinkiläisten, korkeasti koulutettujen perheiden ruokalistalla esim. fajitakset, paellat, lasagnet, ruokaisat salaatit, välimerentyyppiset kasvislisäkkeet tms ovat yleisempiä ruokia kuin keitetty pottu ja lihasoossi, laatikot tai hernari.

Fajitakset ja paellat, muka hienoa ruokaa, eikös palella ole pyttipannua, riisiä perunan sijaan?

Vierailija
22/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat köyhiä. Monet Suomessa syövät tuollaista edullista ruokaa kuin mitä Ammattivalittaja kuvaa.

Syödään meillä välillä ravintolassakin. Mitä sitten pitäisi syödä ettei niin köyhältä näyttäisi? Ap

Eihän sillä mitään väliä miltä "näyttää", jos itse tykkää tuollaisesta ruoasta...

Monet meistä vaan, joilla on varaa, pidetään tuota perinteistä suomiruokaa vähän mauttomana ja tylsänä ja syödään paljon esim. muista ruokakulttuureista lainattuja ja sovellettuja ruokia. Monien tuntemieni helsinkiläisten, korkeasti koulutettujen perheiden ruokalistalla esim. fajitakset, paellat, lasagnet, ruokaisat salaatit, välimerentyyppiset kasvislisäkkeet tms ovat yleisempiä ruokia kuin keitetty pottu ja lihasoossi, laatikot tai hernari.

Ok. No meillä asutaan kaukana Helsingistä ja vaikka mieheni onkin opiskellut, niin ei sitä tunnu haittaavan mun vaatimattomat ruuat. Ei haitannut edes silloin kun oli paremmissa töissä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy vielä lisätä, että poikani paras kaveri oli tosi onnellinen kun sai hernekeittoa yhtenä päivänä

Kysyin pojilta toiveruokaa ja he sanoivat, että tee hernekeittoa, kun sitä ei kuulemma muut äidit tee. Ap

Vierailija
24/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?? Hyi hitto.

Mitä kamalaa tässä nyt on? Ap

En ole koskaan kuullut, että joku tekisi nötkötistä KEITTOA.

Mä teen, ja se on hyvää! Voisikin taas joku päivä tehdä 😊

Meillä oli joskus lapsena nötköttiä. Nyt en söisi mistään hinnasta. Keitossa viimeisekai. Ällöä löysää mössöä.

Vierailija
25/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä, muttei tulisi mieleenkään syödä jatkuvasti tuollaisia makkara/nakki/nötkötti-ruokia. Edullinen ruoka voi olla paljon muutakin.

Siis kuka on täällä sanonut syövänsä jatkuvasti mainitsemiasi ruokia? Ei köyhyys ole syy olla ymmärtämättä kirjoitettua. Muutenkin ketju lähti ihmeellisesti pyörimään toisten ruokien arvostelemisiin.Ap kysyi kai, että mitä teillä tänään syödään. Asun nyt yksin ja aion syödä tänään paistettua kalaa perunoiden ja salaatin kanssa. Kaupassa päätän sitten mitä kalaa. Aamulla söin tuorepuuroa.Välipaloiksi hedelmiä, rahkaa, marjoja. Lähden ulos päiväkahville ja siellä varmaan jotain pullaa. Muuten makkarakeitto on mielestäni hyvää! Laitan siihen paljon vihanneksia, vähän perunaa ja yrttimausteita.

Vierailija
26/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen köyhä, muttei tulisi mieleenkään syödä jatkuvasti tuollaisia makkara/nakki/nötkötti-ruokia. Edullinen ruoka voi olla paljon muutakin.

Siis kuka on täällä sanonut syövänsä jatkuvasti mainitsemiasi ruokia?

Et ole tainnut juuri lukea Ammattivalittajan aloituksia?

Vierailija
27/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?? Hyi hitto.

Mitä kamalaa tässä nyt on? Ap

En ole koskaan kuullut, että joku tekisi nötkötistä KEITTOA.

Mä teen, ja se on hyvää! Voisikin taas joku päivä tehdä 😊

Meillä oli joskus lapsena nötköttiä. Nyt en söisi mistään hinnasta. Keitossa viimeisekai. Ällöä löysää mössöä.

Minä taas ihan tykkään siitä ja olisin ollut lapsena todella onnellinen, jos minulla olisi silloin ollut tällaisia ruokia tarjolla. Onneksi pojallani on asiat paremmin. Ap

Vierailija
28/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai asiakkaalta nötköttiä?? Lahjaksi?

Olihan se vähän hienompaa laatua, kun oli sentään valkosipulilla höystettynä.

Vierailija
29/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fajitakset ja paellat, muka hienoa ruokaa, eikös palella ole pyttipannua, riisiä perunan sijaan?

Kunnolla tehdyssä paellassa on paljon enemmän makuja eri kasviksista, äyriäisistä, mausteista jne. Itselleni peruna yleisesti on kauhu, paitsi jossain intialaisissa erittäin mausteisissa curryissä menee pieni määrä, kun mausteet peittävät perunan tympeän mauttomuuden.

Vierailija
30/30 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai asiakkaalta nötköttiä?? Lahjaksi?

Olihan se vähän hienompaa laatua, kun oli sentään valkosipulilla höystettynä.

Tykkään kaikesta mitä on saatu ja keksin kyllä käyttöä. Ap