Lihavien syyllistäminen on nyt virallisesti kiellettyä
Lihavuuden uusi hoitosuositus painottaa syyllistämisen välttämistä
Lihavuuden uudistetussa hoitosuosituksessa korostuvat kannustavuus ja myönteinen ilmapiiri. Kaikenlaisesta ylipainoon ja lihavuuteen yhdistyvästä syyllistämisestä halutaan eroon.
– Karsitaan pois kaikki huonoa oloa tuottava ilmapiiri, jota lihavuuden hoitoon on mahdollisesti aiemmin liittynyt, sanoo hoitosuosituksen tekemiseen osallistunut professori Kirsi Pietiläinen Helsingin yliopiston Lihavuustutkimusyksiköstä.
https://yle.fi/uutiset/3-11238943
Toivottavasti sanoma kunnioittaa uusia ohjeita :)
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.. onko syyllistämistä sanoa että syö vähemmän?
Se on nykyään tutkittu että lihavuus johtuu geeneistä, ei niihin voi itse vaikuttaa.
Tekosyitä riittää. Olen ollut samoilla geeneillä sekä lihava että laiha.
Mutta esimerkiksi raju laihduttaminen tai pitkään säästöliekillä eläminen voi sekoittaa aineenvaihdunnan. Ku keho tottuu tomaattiin päivässä ja sen jälkeen alkaa syöään normaalisti terveellisesti niin lihoo.
SHHHH älä mainitsekkaan niin vaikeasti ymmärrettäviä asioita kuin aineenvaihdunta ja varsinkin aineenvaihdunnan häiriöt näille apinoille. Alapeukkuja rapsuu koska "terveellinen ravinto" ainoa oikea vastaus kaikkiin ongelmiin;)
lol muutaman urvelon mielestä aineenvaihduntaa ei ole olemassakaan eikä varmasti vaikuta siihen lihomiseen/laihtumiseen. varmaan jotain penskoja mutta eikö koulussa muka enää opeteta näitä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyään tutkittu että lihavuus johtuu geeneistä, ei niihin voi itse vaikuttaa.
Mutta esimerkiksi raju laihduttaminen tai pitkään säästöliekillä eläminen voi sekoittaa aineenvaihdunnan. Ku keho tottuu tomaattiin päivässä ja sen jälkeen alkaa syöään normaalisti terveellisesti niin lihoo.
Jaa niin, säästöliekki.
Onko jossain joskus sanottu että olisi terveellistä tai järkevää näännyttää itsensä ja syödä tomaatti päivässä? Ei varmasti.
Miksi pitää olla niin ääripäissä?
Terveellisesti ja tasapainoisesti syöminen ei tarkoita nälkäkuuria, eikä laihduttajan todellakaan ole tarkoitus syödä tomaattia päivässä 🙄
Kun se aineenvaihdunta voi olla luonnostaan hidas ja niitä häiriöitä aiheuttaa muukin kun pelkälle säästöliekille meneminen kitudieettien ansiosta. Mutta tämä taas on palstalaisille rakettitiedettä joten parempi hyssytellä;)
Miksi urheilulliset ihmiset kuvittelevat että heidän pitäisi olla lihavista kiinnostuneita. Olen yli viiskymppinen lihava ja saan seuraa niistä ihmisistä joillekka kelpaan ihan tarpeeksi niin ei tarvitse pyrkiä kenenkään vastentahtoisten seuraan.
Todella vaarallinen suuntaus. 2/3 aikuisista on ylipainoisia, tämä ylipaino-ongelma on ihan katastrofaalinen jo nyt ja sitten mennään vielä tällaiseen pääntaputtelun suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Miksi urheilulliset ihmiset kuvittelevat että heidän pitäisi olla lihavista kiinnostuneita. Olen yli viiskymppinen lihava ja saan seuraa niistä ihmisistä joillekka kelpaan ihan tarpeeksi niin ei tarvitse pyrkiä kenenkään vastentahtoisten seuraan.
Miksi kuvittelet urheilullisten ihmisten olevan lihavista kiinnostuneita? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikki aika menee, jos ei ole aikaa laittaa ruokaansa?
Kauanko terveellisen ruoan tekeminen kestää? Kauanko epäterveellisen ruoan tekeminen/ hakeminen kestää?
Millä tavoin ruoansulatus tietää, että esim. hampurilainen on huonoa ruokaa ja sen voi pilkkoa mutta kaurapuuro on hyvää ruokaa ja sitä ei voi pilkkoa?
Vaikka tykkää suklaan mausta, estääkö se syömästä vaikkapa uunikasviksia?
Onko ihmiselle uuden oppiminen lapsuuden jälkeen mahdotonta?
En koe tuota keskusteluna. Koen tuon väittelynä, jossa keskustelija uskoo itse olevansa oikeassa eikä usko toisen voivan pystyä kääntämään hänen päätään. Aito, kohtaava keskustelu näyttää ihan toisenlaiselta.
Miksi?
Nämä ovat avoimia kysymyksiä, joihin sinä voisit antaa vastauksen ja siitä syntyisi keskustelua. Minuakin ne vastaukset kiinnostaisivat, tähän mennessä ainoat vastaukset ovat olleet haukkumista, väistöliikkeitä ja äkkäilyä.Ensin esitettiin kysymys. Vastasin asiallisesti ja laajasti. Sitten vastaaja ei keskustele mitään vaan lataa pöytään läjän kysymyksiä. Osaan minäkin inttää ja esittää kysymyksiä, mutta minulla on ihan oikeasti parempaakin tekemistä kuin vastailla jonkun kysymyksiin yksipuolisesti. Onneksi.
Onko tämä se laaja vastaus?
"Jos haluat nopeaa ruokaa, mitä on tarjolla - terveellistä vai epäterveellistä?
Läheskään kaikilla ei ole HELPOSTI TAI EDES KOHTUULLISESTI aikaa laittaa kaikkia ruokiaan itse.
Jos olet stressissä, elimistö ajaa alas ruuansulatuksen - se ei pilko terveellistä ruokaa vaan haluaa energian nopeasti imeytyvästä energiasta, jotta olisi taisteluvalmiudessa.
Elimistö on luotu tykkäämään energiapitoisten ruokien mausta, koska se on ollut hyvä tapa kerätä vararavintoa.
Onko kaikilla terve ruokailumalli kotoa? Ei ole. Ongelmat ruokahuollossa periytyvät yhtälailla kuin koulutustasokin. Ja juuri ne, joilla sitä mallia ei ole, ovat täysin olemattomalla pohjalla, koska kyse ei ole ruotuunpalaamisesta vaan täysin uuden opettelusta.
No niin. Tätäkö ei kuka tahansa pysty ymmärtämään vähän aivojaan käyttämällä? Syitä on varmaan paljon muitakin, saa jatkaa."
Mitä mieltä olet siitä, että terveellistä ruokaa on saatavilla ihan kotiin tilattuna? On hieman hankala keskustella, jos en saa esittää kysymyksiä...
En ole koskaan ennen kuullut, että elimistö kieltäytyisi sulattamasta terveellistä ravintoa stressin alaisena. Sen sijaan olen kuullut, että oikea ravinto auttaa elimistöä selviytymään stressistä; parsakaali, lohi ja pähkinät esimerkiksi ovat erinomaista stressiruokaa. Eikö olisi parempi taistella stressiä vastaan kuin antautua sen aiheuttamalle pizzanhimolle, josta alkaa oravanpyörä?
Omat vanhempani ovat ylipainoisia ja sain kotoa mukaani aivan vääränlaiset opit ruoan suhteen. Nyt olen kuitenkin aikuinen, eikä minun tarvitse roikkua siinä vanhassa tiedossa; näen vanhempani ja tiedän, etten halua olla kuten he, silloin minun on tehtävä jotain toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öquote=Vierailija]Aha.. onko syyllistämistä sanoa että syö vähemmän?
Väärin. Geenit voivat kyllä altistaa helpommin lihomiselle, mutta se ei tarkoita, etteikö omilla elintavoillaan voisi vaikuttaa siihen lihooko vai ei. Geenit eivät anna tekosyytä olla välittämättä kroppansa kunnosta
Kyse on 3 kilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin, säästöliekki.
Onko jossain joskus sanottu että olisi terveellistä tai järkevää näännyttää itsensä ja syödä tomaatti päivässä? Ei varmasti.
Terveellisesti ja tasapainoisesti syöminen ei tarkoita nälkäkuuria, eikä laihduttajan todellakaan ole tarkoitus syödä tomaattia päivässä 🙄Kun se aineenvaihdunta voi olla luonnostaan hidas ja niitä häiriöitä aiheuttaa muukin kun pelkälle säästöliekille meneminen kitudieettien ansiosta. Mutta tämä taas on palstalaisille rakettitiedettä joten parempi hyssytellä;)
Kun sitä ei nyt kysytty. Vastasin kommenttiin, jossa sanottiin rajun laihdutuskuurin laittavan aineenvaihdunnan sekaisin. Olisihan minun toki pitänyt haistaa että tässä tarkoitettiinkin taas jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkohomismiinkin on altistava geeni, mutta käytännössä se tarkoittaa, että pitää nimenomaan olla keskimääräistä tietoisempi / varovaisempi sen asian kanssa. Ei sitä, että kun mulla kerran on geenit siihen suuntaan, niin ryyppään, kun en voi geeneihin itse vaikuttaa..
Sama rintasyövän ym. suhteen; jos geenien Lisäksi tupakoin, ryyppään, en liiku ja syön epäterveellisesti jne, niin nakki napsahtaa - ja voivoi, kun en geeneilleni mitään voinut, nyyh säälikää mua...
Jännää, että pohjoismaissa läskin lisääntyessä vauvakato lisääntyy samaa tahtia. Olisiko näillä joku yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin, säästöliekki.
Terveellisesti ja tasapainoisesti syöminen ei tarkoita nälkäkuuria, eikä laihduttajan todellakaan ole tarkoitus syödä tomaattia päivässä 🙄Kun se aineenvaihdunta voi olla luonnostaan hidas ja niitä häiriöitä aiheuttaa muukin kun pelkälle säästöliekille meneminen kitudieettien ansiosta. Mutta tämä taas on palstalaisille rakettitiedettä joten parempi hyssytellä;)
Kun sitä ei nyt kysytty. Vastasin kommenttiin, jossa sanottiin rajun laihdutuskuurin laittavan aineenvaihdunnan sekaisin. Olisihan minun toki pitänyt haistaa että tässä tarkoitettiinkin taas jotain ihan muuta.
Mutta näyttää siltä että täällä ei saa edes mainita "aineenvaihduntaa" tai satelee alapeukkuja koska palstan kerma on niin päättänyt;) Sillä nyt kuitenkin on aivan helkkarin iso osa laihtumisessa. Ihan leikilläänhän täällä on koska palsta älykkyys on sen verran kovaa kamaa että turpaan tulisi jos tosissaan ottaisi lol
Karmii vain ajatus jos tämän tasoisia simppeleitä aikuisia on oikeasti paljon kansan keskuudessa.
Veronmaksajille tulee kalliimmaksi pitkään elävä terveysterroristi kuin huonoja elämäntapoja harrastava.
Hmm, itse en ole yhtäkään lihavaa ikinä arvostellut. Mutta ylipainoisetpa (ainakin naiset) ovat arvostelleet minua ja muita laihoja ja normaalipianoisia. Siis ei ne liikalihavat, jotka ovat kärsineet enemmän kuin tarpeeksi, vaan ne joilla on se 10-20 kg tai sen verran ylipainoa että sen voisi helpommin laihduttaakin. Tällaiset naiset ovat katkerimpia ja kateellisimpia ikinä.
Mutta siis ei tietenkään kaikki todellakaan. Kaikkein huvittavinta tässä on se, että ovat kovasti miesten perässä juoksemassa ja siksi lyttäämässä normaalipainoisia minkä kerkeävät, mutta eivät ymmärrä että miehet ovat yleensä ylipainoisen naisen pahimpia arvostelijoita. Tätä olen seurannut sivusta moneen otteeseen, mutta eivät miehet yleensä mitään suoraan tästä sano. Nolottaa vain näiden naisien puolesta, kun sen miehen arvostelun näkee jo yleensä ihan koko olemuksesta. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko terveellisen ruoan tekeminen kestää? Kauanko epäterveellisen ruoan tekeminen/ hakeminen kestää?
Millä tavoin ruoansulatus tietää, että esim. hampurilainen on huonoa ruokaa ja sen voi pilkkoa mutta kaurapuuro on hyvää ruokaa ja sitä ei voi pilkkoa?
En koe tuota keskusteluna. Koen tuon väittelynä, jossa keskustelija uskoo itse olevansa oikeassa eikä usko toisen voivan pystyä kääntämään hänen päätään. Aito, kohtaava keskustelu näyttää ihan toisenlaiselta.
Miksi?
Nämä ovat avoimia kysymyksiä, joihin sinä voisit antaa vastauksen ja siitä syntyisi keskustelua. Minuakin ne vastaukset kiinnostaisivat, tähän mennessä ainoat vastaukset ovat olleet haukkumista, väistöliikkeitä ja äkkäilyä.Ensin esitettiin kysymys. Vastasin asiallisesti ja laajasti. Sitten vastaaja ei keskustele mitään vaan lataa pöytään läjän kysymyksiä. Osaan minäkin inttää ja esittää kysymyksiä, mutta minulla on ihan oikeasti parempaakin tekemistä kuin vastailla jonkun kysymyksiin yksipuolisesti. Onneksi.
Läheskään kaikilla ei ole HELPOSTI TAI EDES KOHTUULLISESTI aikaa laittaa kaikkia ruokiaan itse.
Jos olet stressissä, elimistö ajaa alas ruuansulatuksen - se ei pilko terveellistä ruokaa vaan haluaa energian nopeasti imeytyvästä energiasta, jotta olisi taisteluvalmiudessa.
Elimistö on luotu tykkäämään energiapitoisten ruokien mausta, koska se on ollut hyvä tapa kerätä vararavintoa.
Onko kaikilla terve ruokailumalli kotoa? Ei ole. Ongelmat ruokahuollossa periytyvät yhtälailla kuin koulutustasokin. Ja juuri ne, joilla sitä mallia ei ole, ovat täysin olemattomalla pohjalla, koska kyse ei ole ruotuunpalaamisesta vaan täysin uuden opettelusta.
No niin. Tätäkö ei kuka tahansa pysty ymmärtämään vähän aivojaan käyttämällä? Syitä on varmaan paljon muitakin, saa jatkaa."
Mitä mieltä olet siitä, että terveellistä ruokaa on saatavilla ihan kotiin tilattuna? On hieman hankala keskustella, jos en saa esittää kysymyksiä...
En ole koskaan ennen kuullut, että elimistö kieltäytyisi sulattamasta terveellistä ravintoa stressin alaisena. Sen sijaan olen kuullut, että oikea ravinto auttaa elimistöä selviytymään stressistä; parsakaali, lohi ja pähkinät esimerkiksi ovat erinomaista stressiruokaa. Eikö olisi parempi taistella stressiä vastaan kuin antautua sen aiheuttamalle pizzanhimolle, josta alkaa oravanpyörä?
Omat vanhempani ovat ylipainoisia ja sain kotoa mukaani aivan vääränlaiset opit ruoan suhteen. Nyt olen kuitenkin aikuinen, eikä minun tarvitse roikkua siinä vanhassa tiedossa; näen vanhempani ja tiedän, etten halua olla kuten he, silloin minun on tehtävä jotain toisin.
Anteeksi, että vastaus kesti, olin ulkoilemassa tuolla loskan keskellä, en syömässä.
Asun taajamassa eikä silti kotiini ole saatavilla valmista terveellistä ruokaa, jota voisin syödä. Olen kyllä tilannut silloin, kun sitä on ollut saatavilla.
Tuossa pintapuolista juttua stressistä, luulin että se on jonkinasteista yleissivistystietoa, joka on kaikille itsestään selvää:
https://hidastaelamaa.fi/2010/10/tiesitko-taman-stressista/#0cdc4292
Totta kai ideaalia olisi, että stressaantunut yksilö hoitaisi kehoaan ja mieltään terveellisellä ruualla ja mielikuvaharjoitteilla ja hiljentymällä jne. Mutta kun se ei ole kaikille sillä hetkellä vaihtoehto, ei kai sitä stressiäkään muuten olisi.
Jos asut perheessä niin mieti sinkun tilannetta. Perheellinen ajattelee sinkun olevan onnekas, koska ei joudu siivoamaan muiden rojuja, mutta tosiasiassa sinkku tekee kaiken yksin ja siihen on löydyttävä aika. Käy kaupassa, laittaa ruuan, siivoaa jäljet jne. Lisäksi syö yksin. Sitäkin on tutkittu, että ruoka sulaa paremmin seurassa ja yksinäisellä voi olla ruuansulatusvaikeuksia (miettikääpä vaikka juhla-ateriaa seurassa, miten hyvä olo sen jälkeen on verrattuna siihen, että istut yksin syömässä). Sekin voi lisätä kiusausta ottaa se ruoka, mistä elimistö saa edes energian nopeasti, vaikkei jaksaisi sulattaa ja ottaa talteen kaikkia hivenaineita ja vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse en ole yhtäkään lihavaa ikinä arvostellut. Mutta ylipainoisetpa (ainakin naiset) ovat arvostelleet minua ja muita laihoja ja normaalipianoisia. Siis ei ne liikalihavat, jotka ovat kärsineet enemmän kuin tarpeeksi, vaan ne joilla on se 10-20 kg tai sen verran ylipainoa että sen voisi helpommin laihduttaakin. Tällaiset naiset ovat katkerimpia ja kateellisimpia ikinä.
Mutta siis ei tietenkään kaikki todellakaan. Kaikkein huvittavinta tässä on se, että ovat kovasti miesten perässä juoksemassa ja siksi lyttäämässä normaalipainoisia minkä kerkeävät, mutta eivät ymmärrä että miehet ovat yleensä ylipainoisen naisen pahimpia arvostelijoita. Tätä olen seurannut sivusta moneen otteeseen, mutta eivät miehet yleensä mitään suoraan tästä sano. Nolottaa vain näiden naisien puolesta, kun sen miehen arvostelun näkee jo yleensä ihan koko olemuksesta. Säälittävää.
Suomalainen mies nyt on niin moukka ettei kunnioita edes omaa äitiään(enää) Onko mikään ihme että ne miehet ovat halveksimassa niitä "kamalia" läskejä(lihava nyt on kaikkien sylkykuppi). Älä huoli, kyllä ne äijät sinuakin pilkkaavat mielessään..eivät vaan sano suoraan;)
Lihavuudesta sen verran, että koska olemme jokainen yksilöitä, emme voi uida toisen kroppaan. Itse olen siellä normaalipainon yläreunalla. En osaa sanoa, onko minulla normipainossa pysyminen helpompaa kuin pullealle ystävälleni. Toisaalta voi olla, että se laihempi pysyy helpommin laihana. Ihan oikeasti pohjimmiltamme me emme osaa kuvitella, millaisia ajatusketjuja ja mielitekoja jollain toisella ihmisellä on ja miten itse silloin toimisimme.
Mitä itsekuriin tulee, niin sitä nyt on turha mainostaa kenenkään. Jokainen olemme itsekurittomia joissain asioissa. Se pulska voi olla ystävällinen, miellyttävä, ahkera työssään, ahkera koulussa jne. Hänellä ei ehkä ole välttämättä paras itsekuri siinä syömisasiassa, mutta hän voi osoittaa itsekuria monessa muussa asiassa kuten vaikka käytöksessä toisia kohtaa.
Yhtälailla voitaisiin sanoa, että miksei vaikka koulussa huonosti pärjäävää saa syyllistää. Hänhän on vain laiska ja saamaton, koska ei opi. Tekisi enemmän töitä, sillä se lähtee. Turha kitistä mitään tukea tai apua. Huudetaanko isona jenginä, kuinka surkea ja huono ihminen se luuseri niillä seiskoillaan onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Omat vanhempani ovat ylipainoisia ja sain kotoa mukaani aivan vääränlaiset opit ruoan suhteen. Nyt olen kuitenkin aikuinen, eikä minun tarvitse roikkua siinä vanhassa tiedossa; näen vanhempani ja tiedän, etten halua olla kuten he, silloin minun on tehtävä jotain toisin.Anteeksi, että vastaus kesti, olin ulkoilemassa tuolla loskan keskellä, en syömässä.
Asun taajamassa eikä silti kotiini ole saatavilla valmista terveellistä ruokaa, jota voisin syödä. Olen kyllä tilannut silloin, kun sitä on ollut saatavilla.
Tuossa pintapuolista juttua stressistä, luulin että se on jonkinasteista yleissivistystietoa, joka on kaikille itsestään selvää:
https://hidastaelamaa.fi/2010/10/tiesitko-taman-stressista/#0cdc4292
Totta kai ideaalia olisi, että stressaantunut yksilö hoitaisi kehoaan ja mieltään terveellisellä ruualla ja mielikuvaharjoitteilla ja hiljentymällä jne. Mutta kun se ei ole kaikille sillä hetkellä vaihtoehto, ei kai sitä stressiäkään muuten olisi.
Jos asut perheessä niin mieti sinkun tilannetta. Perheellinen ajattelee sinkun olevan onnekas, koska ei joudu siivoamaan muiden rojuja, mutta tosiasiassa sinkku tekee kaiken yksin ja siihen on löydyttävä aika. Käy kaupassa, laittaa ruuan, siivoaa jäljet jne. Lisäksi syö yksin. Sitäkin on tutkittu, että ruoka sulaa paremmin seurassa ja yksinäisellä voi olla ruuansulatusvaikeuksia (miettikääpä vaikka juhla-ateriaa seurassa, miten hyvä olo sen jälkeen on verrattuna siihen, että istut yksin syömässä). Sekin voi lisätä kiusausta ottaa se ruoka, mistä elimistö saa edes energian nopeasti, vaikkei jaksaisi sulattaa ja ottaa talteen kaikkia hivenaineita ja vitamiineja.
Hm. Lainaamassasi blogikirjoituksessa ei tosin missään sanota, että elimistö ei stressaantuneena sulattaisi terveellistä ravintoa, vaan että ruoansulatus voi mennä sekaisin ja esim. vatsahaavan riski kasvaa. Millainen ruoka edistää vatsahaavaa? Aivan, rasvainen ja epäterveellinen.
Mutta niin, asiahan nyt ilmeisesti vaan on niin ettei sille voi mitään, vaan on pakko syödä epäterveellistä, koska sitä eniten tekee mieli?
Toki ymmärrän sen, että sinkun yksinruokailu voi olla tylsää, mutta toisaalta hänellä on vain ne omat sotkut siivottavana, hän voi myös suhteellisen helposti päättää huolehtivansa juuri omasta itsestään niin hyvin, että ostaa kaappiin suurimmaksi osaksi vain niitä terveellisempiä vaihtoehtoja.
Pistänyt silmään tämä omituinen "2" alapeukutus ihan mihin tahansa vastaukseen, joskus melkein samalla sekunnilla kun viesti ilmestyy. Taitaa olla palstan palkatut töissä;) Tiedä sitten mitä oikein kuvittelevat saavansa aikaan tällä touhulla, lisää draamaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa niin, säästöliekki.
Mutta näyttää siltä että täällä ei saa edes mainita "aineenvaihduntaa" tai satelee alapeukkuja koska palstan kerma on niin päättänyt;) Sillä nyt kuitenkin on aivan helkkarin iso osa laihtumisessa. Ihan leikilläänhän täällä on koska palsta älykkyys on sen verran kovaa kamaa että turpaan tulisi jos tosissaan ottaisi lol
Karmii vain ajatus jos tämän tasoisia simppeleitä aikuisia on oikeasti paljon kansan keskuudessa.
Minua karmii ajatus aikuisesta ihmisestä joka maustaa tekstinsä hymiöillä ja "lol"leilla.
Ensin esitettiin kysymys. Vastasin asiallisesti ja laajasti. Sitten vastaaja ei keskustele mitään vaan lataa pöytään läjän kysymyksiä. Osaan minäkin inttää ja esittää kysymyksiä, mutta minulla on ihan oikeasti parempaakin tekemistä kuin vastailla jonkun kysymyksiin yksipuolisesti. Onneksi.