Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Löytöeläintalo lopetti karanneen kissan

Vierailija
03.03.2020 |

https://www.hs.fi/kaupunki/hyvinkaa/art-2000006425500.html?utm_campaign…

Siis mitä helv##ttiä? Tietääkö tästä kukaan mitään?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Yleensä löytöeläinkodit pyrkivät välttämään viimeiseen asti eläimen lopetusta.

Vierailija
2/43 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaatiokatkos

"Pökäleelle tulee noutaja huomenna."

"Selvä. Minä hoidan asian."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämärä juttu. Ei ole turhia aikailtu tappamisen kanssa.

Vierailija
4/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, että tuossa on omistajan siloteltu kertomus. Olisi kiinnostavaa kuulla eläinsuojeluyhdistyksenkin puoli tarinasta. Olen itse hyvinkääläinen, ja eläinsuojeluyhdistys kyllä pitää hyvää huolta karanneista (terveistä) kissoista siihen asti, että pääsevät kotiin. On tullut seurattua yhdistyksen toimintaa vuosikymmeniä, siellä tehdään työtä rakkaudella.

Vierailija
5/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoahan siellä on tapahtunut, kun eläinlääkäri ei sitä päätöstä ole tehnyt. Kissaa ei olisi edes aikarajassa saanut lopettaa, eikä tuota ole vaadittu papereissa palauttamaan löytöeläintaloon omistajan kuollessa niin ei heillä ole oikein jutun mukaan oikeuksia edes lopettaa kissaa. Toivottavasti tästä vielä kerrotaan miksi näin on tapahtunut. Osanotto suruun nykyiselle omistajalle.

Vierailija
6/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on saanut kissa sellaista hoitoa kuin ansaitsi, ja jos yhdistys päätyy kissan lopettamaan siihen on painavat syyt. Epäreilua lähteä yhdistystä lokaamaan lehdissä, heillä ei ole mahdollisuutta avata asiaa sen enempää. Omistaja ei selkeästi käy kuitenkaan täysillä höyryillä. Taitaa alko maistua vähän runsaammin.

Vierailija
7/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaatiokatkos

"Pökäleelle tulee noutaja huomenna."

"Selvä. Minä hoidan asian."

Vähän kuin Fingerporista

Vierailija
8/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tätä eutanasiaa on hoettu minulle kyllästymiseen saakka. Eläin on armahdettu siis. 

Vierailija
9/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän veikkaan, että tuossa on omistajan siloteltu kertomus. Olisi kiinnostavaa kuulla eläinsuojeluyhdistyksenkin puoli tarinasta. Olen itse hyvinkääläinen, ja eläinsuojeluyhdistys kyllä pitää hyvää huolta karanneista (terveistä) kissoista siihen asti, että pääsevät kotiin. On tullut seurattua yhdistyksen toimintaa vuosikymmeniä, siellä tehdään työtä rakkaudella.

Tätä minäkin mietin. Se, että omistaja sanoo kissan näyttäneen terveeltä ennen karkausta kuulostaa myös vähän oudolle. Onkohan omistaja edes käyttänyt kissaa eläinlääkärillä milloin viimeksi.

Vierailija
10/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on saanut kissa sellaista hoitoa kuin ansaitsi, ja jos yhdistys päätyy kissan lopettamaan siihen on painavat syyt. Epäreilua lähteä yhdistystä lokaamaan lehdissä, heillä ei ole mahdollisuutta avata asiaa sen enempää. Omistaja ei selkeästi käy kuitenkaan täysillä höyryillä. Taitaa alko maistua vähän runsaammin.

Löydät sä tän ilmoituksen facebookista? Siitähän näkisi kissan kuntoa. Siellähän noi näkyy muutkin löydetyt kuvat olevan esillä.

Vierailija
11/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistys ei voi päättää vaan lopettaa kissaa.

Vierailija
12/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mistä vedät tuollaisen johtopäätöksen?

Vierailija
13/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tätä eutanasiaa on hoettu minulle kyllästymiseen saakka. Eläin on armahdettu siis. 

Vahingossa, veikkaan.

Vierailija
14/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt huomioon, että yhdistys ei voi kommentoida tätä mitenkään. Omistaja on siis voinut satuilla ihan mitä vain. Kävin katsomassa yhdistyksen facebooksivuja ja kaikista julkaisuista välittyi kyllä rakkaus kissoja kohtaan. Voihan se toki olla valettakin, samalla tavalla kuin omistajan kertomus voi olla pelkkää valetta.

Vierailija
15/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin. Se, että omistaja sanoo kissan näyttäneen terveeltä ennen karkausta kuulostaa myös vähän oudolle. Onkohan omistaja edes käyttänyt kissaa eläinlääkärillä milloin viimeksi.

Luit sä ton uutisen? Jos kissa olisi ollut niin huonossa kunnossa lopettamisesta päättäisi eläinlääkäri. Nyt sitä päätöstä ei ole siellä tehty.

Vierailija
16/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"”Lopulta minulle kuitenkin kerrottiin, että se on toimitettu Sateenkarisillan pieneläinkrematorioon. Sitä ei oltu vielä ehditty tuhkata, niin saatiin kissan ruumis lähetettyä Eviraan tutkittavaksi”, sanoo Krokberg.

Hän teki asiasta myös tutkintapyynnön Itä-Uudenmaan poliisille. Poliisi vahvistaa, että asia on heillä selvityksen alla rikosten esikäsittely-yksikössä Vantaan pääpoliisiasemalla."

Tuoltahan se tulee lopulta ilmi, mikä on totuus. Aika hurjaa, että lopetuspäätös on tehty, jos ei ole asiasta selkeää syytä. Kuka sen on tehnyt, jos ei eläinlääkäri? Ja miksi, koska tarvittavat asiakirjat olivat nähtävillä uuden omistajan mukana.

Oma mutu on, että on lopetettu väärä kissa, koska mitään ei eläinsuojeluyhdistys halua sanoa edes yleisellä tasolla.

Vierailija
17/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt huomioon, että yhdistys ei voi kommentoida tätä mitenkään. Omistaja on siis voinut satuilla ihan mitä vain. Kävin katsomassa yhdistyksen facebooksivuja ja kaikista julkaisuista välittyi kyllä rakkaus kissoja kohtaan. Voihan se toki olla valettakin, samalla tavalla kuin omistajan kertomus voi olla pelkkää valetta.

Aina se on mahdollista. Mä en vaan löydä tätä tapausta sieltä vaikka muut siellä näkyy olevan. Yksi musta kissa mutta sekin eri päivältä, eikä mainintaa sirusta.

Vierailija
18/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä sitten mitään. Poliisi tutkii asiaa.

Vierailija
19/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luit sä ton uutisen? Jos kissa olisi ollut niin huonossa kunnossa lopettamisesta päättäisi eläinlääkäri. Nyt sitä päätöstä ei ole siellä tehty.

Uutisessa sanotaan, että kaupungin valvontaeläinlääkäri ei ole tehnyt päätöstä. Todennäköisesti kissan on siis lopettanut joku toinen eläinlääkäri. Eläinlääkärillä on velvollisuus lopettaa eläin eläinsuojelullisista syistä. En tiedä tästä tapauksesta mitään, mutta veikkaan, että siitä on kyse tässä tapauksessa.

Vierailija
20/43 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos omistaja on tehnyt tutkintapyynnönkin poliisille ja nähnyt vaivan että on selvittänyt missä kissan ruumis on ja hakenut sen ja toimittanut tutkimuksiin, niin en uskoisi että olisi kohdellut/hoitanut huonosti lemmikkiään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi